برد دست‌گرمی برابر حریف ۱۰ میلیاردی/ سمورهای بی‌آزار سیاه!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دومین و واپسین بازی تدارکاتی خود در فیفادی ماه سپتامبر، از ساعت ۱۹ امشب (سه‌شنبه- ۲۱ شهریورماه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران به مصاف سمورهای سیاه تیم ملی فوتبال آنگولا رفت.

دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که پیش از این ۳ بار در قالب بازی‌های رسمی و تدارکاتی مقابل هم صف‌آرایی کرده بودند؛ تساوی یک بر یک در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ و تساوی یک بر یک ۲ تیم پیش از جام جهانی ۲۰۱۴.

آنگولایی‌ها که رتبه ۱۱۶ آخرین رنکینگ فیفا را به خود اختصاص داده و بر پله ۲۷اُم تیم‌های ملی فوتبال قاره سیاه قرار دارند، پیش از این بازی تدارکاتی توانستند به جام ملت‌های آفریقا صعود کنند. برگزاری بازی با یک تیم رده پائین آفریقایی، اعتراضات و حواشی زیادی را هم در ایران در پی داشت.

بیش‌تر بخوانید؛
تمرین اختصاصی امیری در روز شلوغ مرکز ملی/ قلعه‌نویی گلرها را زیرنظر گرفت

شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از کسب یک پیروزی اقتصادی مقابل تیم ملی فوتبال بلغارستان در شب کم‌فروغ مهدی طارمی و مصدومیت بدموقع علی‌رضا بیرانوند، کمپ تمرینی خود را در مرکز ملی فوتبال برای بازی امشب مقابل آنگولا با تمامی بازیکنان دعوت شده ادامه دادند.

ژنرال فوتبال ایران که بیرانوند و هم‌چنین رامین رضائیان را به علت مصدومیت برای این بازی در اختیار نداشت، جهت کسب ششمین پیروزی‌اش به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و در همین حین، ایران امید زیادی به کسب دومین برد مقابل آنگولا در خانه داشت.

دومین بازی دوستانه تیم ملی ایران در فیفادی سپتامبر مقابل تیم درجه 3 آفریقایی آنگولا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد. مسابقه ای که با توجه به شرایط حریف بیشتر شبیه یک بازی دستگرمی را برای تیم ایران داشت تا یک دیدار تدارکاتی.

بازی مطابق انتظار با برتری مطلق ایران آغاز شد و یوزها دروازه حریف را به توپ بستند. مرد اول حملات ایران در نیمه نخست مهدی ترابی بود که با نفوذهای خود دفاع حریف را به هم می ریخت. در کنار او گلزنی دوباره مهدی طارمی بعد از 7 بازی نیز اتفاق ویژه بازی بود. در نهایت تیم ملی با برتری مطلق و 3 گل زده به رختکن رفت.

در نیمه دوم برتری ایران ادامه داشت اما بی دقتی مهاجمان ایران و فروکش کردن عطش ایران سبب شد تا بازی اندکی متعادل تر شود. با این وجود برتری ایران ادامه داشت و در نهایت شهریا مغانلو گل چهارم را به ثمر رساند تا ایران با برتری مطلق برابر حریف درجه 3 آفریقایی به پیروزی برسد.

ایران 4
گل: مهدی طارمی (9 و 17)، صادق محرمی (20)، شهریار مغانلو (86)

آنگولا صفر
گل:-

ایران:
پیام نیازمند، صادق محرمی (صالح حردانی- 66)، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، میلاد محمدی (حسان حاج صفی - 66)، روزبه چشمی، علی کریمی، سامان قدوس (میلاد سرلک- 66)، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش (محمد محبی - 58)، مهدی طارمی (شهریار مغانلو - 58)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
 

 آنگولا:
آدیلسون داکروز، روی مودستو، بواتو جاناتان، ونانسیو کوکیلا، هلدر کاستا، آگوستو کارنیرو، آلفردو ریبیرو (آنتونیو موانزا - 75)، کلیانو مانوئل، کریستوائو پاچینچیا، ولادمیرو لامیرا (آلبرتو میگوئل - 68) و آمبروسینی سالوادور (فرانسیسکو ساکالومبا - 68)
سرمربی: پدرو گونکالوس

 

بیش‌تر بخوانید؛
قلعه‌نویی: این ۴۰ درصد قدوس بود/ برای زدن من مملکت خود را نزنید

تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف تدارکاتی با تیم ملی فوتبال آنگولا به برتری دست یافت.