هزینه خدمات سئو چقدر است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر سوال شما نیز این بوده که هزینه خدمات سئو چقدر است باید بگوئیم که به طور معمول تعرفه خدمات سئو بین 8 الی 20 میلیون تومان متناسب با نوع خواسته کارفرما متفاوت می باشد. در واقع تعرفه و قیمت سئو متناسب با حجم پروژه و میزان تخصص سئوکار و میزان ایرادهای وبسایت متغیر بوده و نوع قرارداد به صورت ماهیانه و سالیانه بین شرکت سئو و مشتری منعقد خواهد شد.

تعرفه و قیمت سئو سایت

حتما می دانید که امروزه بالغ بر 85 درصد از مردم قبل از خرید محصول یا دریافت خدمات مورد نیاز خود، اقدام به جستجوی نیازشان در اینترنت می کنند که این موضوع بدان معناست اگر وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجوی کاربران گوگل قرار نگیرد، مطمئناً مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی کسب ‌و کارهای امروزی دانستن هزینه سئو و نرخ سئو باشد چرا که انجام فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو به یک ضرورت برای گسترش بیزینس تبدیل شده است. قبل از هر چیز باید بدانید که اهمیت بهینه سازی سایت مخصوصا پشتیبانی سئو آن، روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و به همین خاطر با هر شرکتی که قرارداد سئو بستید، از پشتیبانی آن نیز اطلاعات کسب کنید. در مورد هزینه سئو وب سایت باید بگوییم که واقعیت این است که روش های زیادی برای تعیین نرخ سئو وجود دارد که در این محتوای خبری راه دانا سعی شده است با تکیه بر تجربه و با استفاده از تحقیقات انجام شده پاسخ مناسبی به این سوال داده شود.

در حال حاضر تعرفه سئو از ماهیانه 5 میلیون تومان شروع شده و گاها متناسب با خاسته مشتری تا مبلغ 15 میلیون در کلمات کلیدی سخت ادامه دار خواهد بود.

مقایسه انواع نرخ خدمات سئوسایت

اگر اخیراً قیمت سئو را بررسی کرده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که مدل های قیمت گذاری سئو در نوع خدمات آن ها متفاوت هستند و هیچ طرح استانداردی برای خدمات سئو سایت وجود ندارد. در واقع هر یک از شرکت های مختلف که در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی سئو فعال هستند، از یک مدل قیمت گذاری برای پروژه سئو پیروی می کنند و همین موضوع سبب تمایل مشتریان به قیمت پائین تر می شود.

به طور کلی 4 مدل برای تعیین هزینه سئو وجود دارد که عبارتند از:

  • هزینه سئو ساعتی

این روش را می توان در برخی از پروژه های سئو با جزئیات از پیش تعریف شده استفاده کرد که غالبا به صورت ساعتی برای پروژه های کوچکتر استفاده می شود. اگر در یکی از حوزه های خاص سئو مشکل داشته و یا حتی با وجود اینکه نیروی کار سئو دارید، مهارت یا دانش کافی برای حل یک مشکل خاص را ندارید، این مدل قیمت گذاری برای شما مناسب است. غالبا این روش از خدمات در غالب مشاوره سئو به صورت حرفه ای برای رفع مشکلات و ارائه راه حل اساسی بوده و کارفرما و سئوکار وبسایت می توانند در جلسه مشاوره حضور داشته باشند.

در این روش غالبا هزینه سئو بر اساس ساعت کاری مورد نیاز برای تکمیل پروژه سئو تعیین می شود و یکی از معایب این روش این بوده که ممکن است مشکلات دیگری در سایت شما وجود داشته که مدیر پروژه سئو مسئولیت رفع آن ها را ندارد. اثربخشی سئو ساعتی کم است چرا که فرد مشاور راه حل را به کارفرما و سئوکار مجموعه می گوید و وظیفه انجام آن برعهده او می باشد.

  • هزینه سئو ماهیانه

این روش در دراز مدت بهترین نتیجه را برای کارفرما خواهد داشت چرا که این گونه قراردادها معمولا به صورت سالانه بوده و به دلیل زمان بر بودن پروژه سئو، یک متخصص سئو این توانایی را دارد که به تمام جنبه های پروژه رفته و هر مشکلی را حل کند. پروژه های بلند مدت سئو موثرتر هستند چرا که در این مدل قیمت گذاری، مدیر عامل سعی می کند تمامی ایرادات سئوی سایت را برطرف کند و محتوای با ارزش در وبسایت منتشر نماید.

  • هزینه سئو به صورت پروژه ای

در این روش اجرای یک سری وظایف خاص برای بهبود سئوی سایت به شخص ثالثی یعنی سئوکار حرفه ای سپرده می شود که جزئیات پروژه مشخص بوده و قیمت سئوی پیشنهادی بر اساس فاکتورهای تعیین شده در پروژه پیشنهاد می شود. از این مدل قیمت گذاری می توان در پروژه هایی مانند بررسی سئوی سایت، افزایش سرعت سایت، حل مشکلات فنی، تنظیم استراتژی محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کرد که در یک زمان مشخص با کارفرما و مجری سئو توافق می کنند که یک سری اقدامات انجام شود.

پروژه سئو راه مناسبی برای شروع همکاری بین کارفرما و شرکت سئو و ایجاد اعتماد بین طرفین است که می تواند سرآغاز یک همکاری مشترک طولانی مدت باشد. با این مدل قیمت‌گذاری، کارفرما دقیقاً می‌داند که چه خدماتی دریافت می‌کند و برای آن‌ها چه هزینه‌ای پرداخت خواهد کرد.

  • هزینه سئو بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی

در این روش با یک شرکت سئو قرارداد می بندید تا رتبه سایت را برای تعدادی از کلمات کلیدی در صفحات جستجوی گوگل بهبود ببخشند. در این روش رتبه کلمه کلیدی بر اساس گزارش های سرچ کنسول گوگل بررسی و گزارش می شود که یکی از مزایای این روش قابلیت اندازه گیری پیشرفت و نتایج پروژه می باشد. با افزایش تعداد کلمات کلیدی، هزینه پروژه نیز افزایش می یابد و به همین دلیل است که کلمات کلیدی انتخاب شده توسط اکثر کارفرمایان در این نوع پروژه ها محدود خواهد بود.

دلیل خطرناک بودن قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس رتبه چیست؟

موفقیت پروژه سئو سایت در کلمات کلیدی سخت منوط به رسیدن به رتبه بالا در یک یا چند کلمه خاص نیست بلکه برای به دست آوردن رتبه بهتر باید از روش های اصولی کمک بگیرید. متاسفانه اغلب شرکت ها برای اینکه پروژه سئو را زودتر تحویل مشتری دهند از روش های کلاه سیاه و لینک سازی خارجی استفاده می کنند که این روش ماندگاری کوتاه مدت دارد.

به همین خاطر با تاکید بر لینک های خارجی و عدم تمرکز بر تولید محتوای ارزشمند، شاهد رشد سریع وب سایت در کلمات کلیدی هدف خواهیم بود اما هر چه در این مسیر جلوتر می رویم، خطر جریمه شدن توسط گوگل و به صورت ناگهانی بیشتر می شود.

هزینه خدمات سئو چقدر است باید بگوئیم که به طور معمول تعرفه خدمات سئو بین 8 الی 20 میلیون تومان متناسب با نوع خواسته کارفرما متفاوت می باشد.