سازمان لیگ: سپاهان ۵ میلیارد هم به کارگزار کاوه رضایی پرداخت کرده است!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ شب گذشته باشگاه سپاهان اصفهان در ادامه سریال سلسله بیانیه‌های خود علیه سازمان لیگ و سایر تیم‌های لیگ برتری، در رسانه رسمی خود نوشت: «باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در پی انتشار بیانیه سازمان محترم لیگ درباره قرارداد یکی از بازیکنان سپاهان، لازم می‌داند توضیحاتی را جهت استحضار عموم منتشر نماید:

1- در ابتدا اشاره می‌نماییم که در پی انتشار رأی غیرقابل قبول کمیته انضباطی و به دنبال اطلاعیه تفصیلی باشگاه سپاهان پس از انتشار رأی، برای همگان مشخص شد، آنچه که به‌عنوان تخلفات گسترده باشگاه سپاهان طی یک عملیات روانی - رسانه‌ای بی‌سابقه از آن یاد می‌شد، محلی از اعراب نداشته است.

۲- اما به استحضار می‌رساند، همان‌گونه که در اطلاعیه تفصیلی باشگاه سپاهان بیان گردید، این باشگاه نسبت به تحویل نسخه فیزیکی قرارداد اصلاح شده بازیکن خود - با امضای بازیکن - اقدام نموده و حتی نسخه فیزیکی اولیه که مبلغ کارگزاری آن به‌صورت دستی اصلاح شده بود نیز در سازمان لیگ موجود می‌باشد؛ ضمناً در بند 15 قرارداد قید شده است که در صورت تضاد بین متون انگلیسی و فارسی، متن فارسی ملاک می‌باشد. از مسئولان هم درخواست می‌شود، اصل هر دو نسخه قرارداد را در روز جلسه کمیته استیناف به این کمیته محترم ارائه نمایند.

3- البته لازم به ذکر است باشگاه سپاهان به دلیل عدم عودت فایل پی دی اف قرارداد در سامانه ثبت سازمان لیگ، نتوانست این نسخه پی دی اف را اصلاح نماید.

4- ذکر این نکته نیز لازم است که باشگاه سپاهان هیچ‌گونه وجهی را به طور مستقیم به کارگزار بازیکن پرداخت نمی‌کند و پرداخت حق کارگزاری از جمله تعهدات بازیکن می‌باشد.

6- ضمناً در پایان از ملت شریف ایران به‌ویژه هواداران عزیز سپاهان به جهت قرار گرفتن ناخواسته در جریان جنگ رسانه‌ای سنگین در ماه‌های گذشته علیه باشگاه سپاهان - که البته این باشگاه هیچ نقشی در آن نداشته است - پوزش می‌طلبیم».

این بیانیه اما بی‌پاسخ نماند و سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال هم با انتشار یک اطلاعیه، نوشت: "پیرو بیانیه روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۳ این باشگاه در خصوص تعهد به پرداخت حق کارگزاری دو نفر از بازیکنان آن باشگاه به اطلاع میرساند از ۶ فقره قراردادهای مورد بررسی کارگروه که باشگاه متعهد به پرداخت آن از محل قرارداد منعقده با بازیکنان در سازمان لیگ ثبت شده است این باشگاه علاوه بر تعهدات پرداخت کارگزاری بازیکنان(هادی محمدی، احسان پهلوان) تعهد پرداخت حق کارگزاری کاوه رضایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل قرارداد ایشان را به کارگزار مربوطه پذیرفته و ثبت نموده است که مجموع تعهدات ایجاد شده سه نفر(هادی محمدی، احسان پهلوان، کاوه رضایی) مبلغ ۲۶۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال معادل (بیست و شش میلیارد سیصد میلیون تومان برای سه فقره قرارداد سهم کارگزار/کارگزاران شده است.

این در حالی است که مستند به بند ۴ دستور العمل ناظر بر قراردادها چنانچه بازیکن با وکیل یا کارگزاری دارای قرارداد رسمی است آن قرارداد فی مابین (بازیکن با کارگزار) صرفا به باشگاه ارایه شود لیکن باشگاه مجاز به ایجاد تعهد به پرداخت ان به کارگزار از محل قرارداد بازیکن با باشگاه نیست."

بیانیه ۶ بندی بامدادی باشگاه سپاهان اصفهان، واکنش سازمان لیگ فوتبال ایران را در پی داشت.