۳ رستوران، ۳ جاذبه و ۳ هتل خوب برای سفر مشهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهر مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بوده و هرساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران و حتی خارج از کشور است. حرم امام رضا(ع) در این کلانشهر پرجمعیت و مهم قرار گرفته و همین مساله مهم‌ترین نکته‌ایست که اهمیت این شهر را برای شیعیان سراسر دنیا، برجسته می‌کند. توریستی بودن شهر مشهد باعث شده تا هتل‌ها و رستوران‌های خوب زیادی در شهر وجود داشته‌باشد. ما در این نوشته 3 رستوران و 3 هتل خوب در مشهد و 3 جاذبه‌ی گردشگری در این شهر را به شما معرفی خواهیم‌کرد.

 

رستوران‌های خوب شهر مشهد

یکی از بهترین و معروفترین رستوران‌های شهر مشهد، رستوران پسران کریم است. این رستوران که در سال 1359 تاسیس شده‌است دارای چند شعبه در شهر مشهد است و چلوماهیچه‌های آن بسیار خوش‌طعم و معروف است. پرسنل این رستوران برخورد محترمانه، حرفه‌ای و گرمی دارند و شما در این رستوران لذیذترین غذاها را در محیطی زیبا و راحت میل خواهیدکرد. رستوران معین درباری نیز یکی از مهم‌ترین رستوران‌های شهر مشهد است. این رستوران نیز دارای چندین شعبه است و شعبه‌ی مرکزی آن دارای طراحی‌ها و آیینه‌کاری‌های خاصیست که فضای آن را متمایز و منحصربه‌فرد کرده‌است. در این رستوران پرطرفدار انواع غذاهای سنتی مشهد مثل چلو ششلیک مخصوص، چلو برگ، چلو گوشت مخصوص، چلو فیله، کباب زعفرانی و... در بهترین کیفیت سرو می‌شود. هنگام مراجعه به این رستوران به شلوغی و احتمال معطل شدن در آن نیز توجه داشته‌باشید. سومین رستوران خوب در مشهد که به شما معرفی خواهیم‌کرد، رستوران لیالی لبنان است که غذاهای لذیذ عربی و فست‌فودهای مختلف سرو می‌کند. شما در این رستوران می‌توانید در محیطی راحت، طعم غذاهایی مانند شاورمای گوشت و مرغ، بعلبکی گوشت یا گوشت و مرغ و حمص را بچشید و لذت ببرید.

 

در سفر به مشهد از کجا دیدن کنیم؟

مشهد به جز حرم امام رضا(ع)، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز در خود جای داده‌است که به شما پیشنهاد می‌کنیم درصورتیکه با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد به این شهر سفر کردید از این جاذبه‌ها دیدن کنید. یکی از این جاذبه‌ها پارک کوهسنگی مشهد است. این پارک دارای اهمیت تاریخی نیز هست و از قدیم مورد توجه شاهان و تفرجگاه آن‌ها بوده‌است. دو قله‌ی سنگی در دو طرف پارک قرار دارد که علت نام‌گذاری این پارک هستند. پارک کوهسنگی امروزه دارای امکانات رفاهی و تفریحی، مراکز فرهنگی و هنری، موزه، آرامگاه، دریاچه و ... است و به مجموعه‌ای تبدیل شده که برای همگان جذاب و دیدنیست.

طرقبه شهری خوش آب‌وهوا در شانزده کیلومتری شهر مشهد است که بسیاری از مسافران و حتی ساکنان مشهد نیز به این شهر سر می‌زنند و از طبیعت زیبای آن لذت می‌برند. طرقبه و شاندیز در نزدیکی آن هردو از مناطق ییلاقی و کوهستانی اطراف مشهدند. طرقبه منطقه‌ای بکر و طبیعی دارد و برای گردش بسیار مناسب است و در کنار طرقبه، شاندیز نیز رستوران‌های معروف بسیاری دارد که بهترین شیشلیک‌ها را سرو می‌کنند.

مسجد گوهرشاد یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های زیارتی و تاریخی مشهد است که به علت فاصله‌ی بسیار کمی که تا حرم امام رضا(ع) دارد، امروزه بخشی از حرم رضوی محسوب می‌شود. این مسجد از دوران تیموری به جای مانده‌است و دارای گنبدی 41 متری و مناره‌هایی 43 متری است. ایوان مقصوره و کتیبه بایسنقر در این ایوان، نشانه‌هایی از زیبایی هنر هنرمندان تیموری است. این مسجد کاشی‌کاری‌های فوق‌العاده‌ای دارد که در آن اسما جلاله، آیات قرآنی، احادیث شریفه، اشعار و مدح و ثنای ائمه اطهار(ع) با خط‌های ثلث، نسخ، نستعلیق، کوفی و بنایی نگاشته شده‌اند و زیبایی منحصربه‌فردی به این مسجد داده‌اند.

 

هتل‌های خوب مشهد

دغدغه‌ی بسیاری از مسافرانی که خود را با پرواز مشهد به این شهر می‌رسانند، این است که در کجا اقامت کنند. در شهر مشهد هتل‌های خوب بسیاری وجود دارد که ما سه مورد از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های مشهد، هتل قصر طلایی مشهد است که یکی از مجلل‌ترین هتل‌ها در تمام خاورمیانه‌است. این هتل پنج ستاره، به حرم نزدیک است و دارای امکانات فوق‌العاده‌ای مانند استخر، سالن ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی، محل بازی کودکان، سالن بازی‌های رایانه‌ای، سالن‌های زیبایی بانوان و آقایان، آژانس مسافرتی، بانک، کتابخانه، تاکسی‌سرویس، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن نیز هست.

یکی دیگر از بهترین هتل‌های پنج ستاره در مشهد، هتل الماس 2 است. از ویژگی‌های مهم این هتل، دکوراسیون فوق‌العاده‌ی آن است که دارای طراحی ویژه با ویژگی‌هایی از معماری‌ سراسر دنیاست. با اقامت در این هتل مجلل و شگفت‌انگیز از امکاناتی مانند اینترنت رایگان، تاکسی‌سرویس، رستوران گردون، روف گاردن،کافی شاپ با فضاهای متنوع، کافی‌نت، سالن ماساژ، سالن همایش، استخر و همچنین ترانسفر رایگان فرودگاهی برخوردار خواهیدشد. سومین هتلی که به شما معرفی خواهیم‌کرد، هتل مدینه‌الرضاست. این هتل با 150 متر فاصله از حرم امام رضا(ع)، از نزدیک‌ترین هتل‌های به حرم به شمار می‌رود. هتل لوکس و پنج ستاره‌ی مدینه‌الرضا دارای نمایی اصیل و معماری ایرانی-اسلامی است و امکاناتی همچون سالن همایش و کنفرانس، کتابخانه، فضای بازی کودکان، کافی‌شاپ، فست‌فود، رستوران ایرانی، سالن ماساژ و بدنسازی، استخر، سونا و جکوزی را به مسافران ارائه می‌دهد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید بلیط هواپیما و هتل خود را از سفر مارکت بخرید. در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت می توانید گزینه های ارزان و عالی را در کمترین زمان ببینید و انتخاب کنید.

 

 

کلام آخر

همانطور که گفتیم شهر بزرگ مشهد در استان خراسان رضوی یکی از پرمسافرترین شهرهای کشور ایران است. طبق آمار، خطوط هوایی و ریلی مربوط به شهر مشهد جزو شلوغ‌ترین و پرمسافرترین مسیرها هستند و مسافران زیادی در این خطوط جابه‌جا می‌شوند. این شهر توریستی امکانات متنوعی به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهد. در این شهر رستوران‌های خوب بسیاری که غذاهایی با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند، وجود دارد که به 3 مورد از آن‌ها اشاره کردیم به غیر از رستوران‌های معرفی‌شده، رستوران الماس، مهستان و قصر درویش نیز جزو این رستوران‌های خوب هستند.

 شهر مشهد اقامتگاه‌های خوب بسیاری را نیز به مسافران ارائه می‌کند که به جز مواردی که بالاتر اشاره کردیم هتل مجلل درویشی و هتل بین‌المللی قصر مشهد نیز از بهترین هتل‌های شهر هستند همچنین هتل‌های چهارستاره‌ای مانند هتل جواد، الماس و مرآت نیز در مشهد وجود دارد که با هزینه‌ی کمتری امکانات بسیار خوبی ارائه می‌کنند. با وجود اینکه حرم امام رضا(ع) مهم‌ترین مکان زیارتی و دیدنی مشهد محسوب می‌شود اما شهر مشهد دارای جاذبه‌های دیگری نیز هست که 3 مورد از مهم‌ترین دیدنی‌های آن را بالاتر اشاره کردیم تا در صورتیکه مایل باشید در سفر خود از این مکان‌ها نیز دیدن کنید. با سفر به مشهد و اقامت در هتل‌های جذاب معرفی‌شده و همچنین نوش جان کردن غذا در رستوران‌های معروف آن و بازدید از دیدنی‌های شهر، سفری کامل، خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه خواهیدکرد.

شهر مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بوده و هرساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران و حتی خارج از کشور است.