آتش‌ سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب؛ داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگاران در تشریح دلیل وجود دود غلیظ در آسمان و آلودگی هوا در ۳ شهر گفت: ساعت ۲۴ شامگاه ۲۹ شهریورماه دود غلیظی در هوای ۳ شهر سوسنگرد، هویزه و اهوا متساعد شد.

وی افزود: این دود ناشی از وقوع آتش سوزی در بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم است و باتوجه به خاموش شدن آن شاهد بهبود وضعیت هوا در ساعات آینده خواهیم بود.

میرشکار با بیان اینکه آتش سوزی به بخش ایرانی تالاب سرایت نکرده است، ادامه داد: طرف عراقی هیچگونه اقدام موثری برای جلوگیری از آتش سوزی انجام نمی‌دهد و مکاتبه‌های ملی و با وزارت امور خارجه انجام شده و منتظر طی شدن روال دیپلماتیک برای رفع مشکل هستیم.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان؛ حداکثر غلظت آلودگی هوا در اهواز در ساعت ۲ بامداد امروز به ۲۰۶ AQI رسید و آلودگی در ساعت ۱۰ صبح امروز به ۱۶۱ کاهش یافت و در وضعیت ناسالم قرار دارد، ضمن اینکه حداکثر غلظت آلودگی در سوسنگرد در ساعت ۲۴، ۸۷ میکروگرم در متر مکعب ثبت شده است و درحال حاضر شاخص آلودگی ۹۸ AQI و در وضعیت قابل قبول است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم را دلیل الودگی هوای ۳ شهر استان اعلام کرد.