ساعی: به داوری مشکوکم/ مقانلو: با این داوری‌ها کار سختی در روزهای آینده داریم!

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ تیم تکواندو ایران امروز دو مدال نقره توسط حاجی موسایی و نعمت زاده کسب کرد. پس از این مدال ها تکواندوکاران و مربیان تیم ایران صحبت کردند.

ساعی: به داوری مشکوکم

مهروز ساعی مربی تیم ملی تکواندو زنان درخصوص کسب مدال برنز توسط مبینا نعمت‌زاده در بازی های آسیایی هانگژو چین اظهار داشت: مدال برنز نعمت‌زاده مبارک مردم ایران باشد ولی حق ما مدال طلا بود و توانایی کسب این مدال را داشتیم.

او ادامه داد: یکسری اتفاق‌های عجیب و غریبی در زمین افتاد و من کارت کشیدم، واقعا نمی‌دانم 7 امتیاز حریف از کجا آمد. من به شرایط داوری اعتراض دارم و واقعا مشکوک هستم. باید فیلم بازی را ببینم و بعد قضاوت کنم.

مقانلو: با این داوری‌ها کار سختی در روزهای آینده داریم!

در ادامه همچنین بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو درباره نایب قهرمانی مهدی حاجی موسایی در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: مهدی باید طلا می‌گرفت، اما به هر حال بازی‌های آسیایی است و حساسیت خاص خودش را دارد. آنجایی که 3 امتیاز را دادند واقعاً بازیکن کره جنوبی بازیکن ما را گرفته بود، ولی ما باید روی بازی متمرکز می‌شدیم. مهدی از صبح برای این مدال زحمت کشیده بود. به او تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

وی در مورد داوری مسابقات تکواندو بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: همانطور که گفتم حق مهدی طلا بود، ولی حیفش کردند و زورمان نرسید. این مدل داوری هم جزو مسابقات است و برخی اوقات پیش می‌آید و ما زورمان نمی‌رسد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان ساخت: مسابقات برای ما تمام نشده. در روزهای آینده نماینده داریم که امیدواریم بتوانیم نتایج مطلوبی را کسب کنیم. حاجی موسایی هم باید حالت خودش را برای روزهای آینده آماده کند، چون مسابقات مهم گرندپری را داریم. در ادامه بازی‌های هانگژو هم کار هم سخت خواهد بود، چون همه آمدند که مدال بگیرند، ولی تمام سعی ما این خواهد بود که بهترین نتیجه را کسب کنیم.

مقانلو در پایان راجع به کیفیت میزبانی بازی‌ها گفت: کشور چین همیشه میزبان خوبی است و این دوره هم برای المپیک آسیایی واقعاً میزبانی شایسته‌ای را داشته است.

حاج موسایی: داوری ها کمی عجیب بود

مهدی حاج موسایی ملی‌پوش تکواندوی کشورمان پس از کسب مدال نقره بازیهای آسیایی هانگژو اظهار کرد: از صبح مبارزه‌های خوبی را انجام دادم ولی از بازی سوم به بعد داوری ها کمی عجیب بود و واقعا نمی‌دانم چه باید بگویم. در بازی مقابل حریف چینی داور بازی اخطار الکی داد و در فینال هم برای سه امتیازی که دادند کارت کشیدند. ولی به هر شکل خوشحالم که هم با دست پر از این بازیها برمی‌گردم و هم به امتیاز رنکینگ ام اضافه شد و خودم را بالا کشیدم.

نایب قهرمان بازیهای آسیایی هانگژو در ادامه گفت: پرونده این رویداد با کسب مدال نقره برای من بسته شد. مهمترین رویدادی که دارم رقابت‌های گرندپری است که باید تلاش کنم از مدالی که گرفتم در این مسابقات حفظ کنم و قطعا برای تحقق این هدف هرچه توان دارم استفاده خواهم کرد.

حاج موسایی در پایان خاطرنشان کرد: چین میزبان خوبی برای رویداد بزرگی چون بازیهای آسیایی است اما وضعیت داوری‌ها در رشته تکواندو جای گلایه دارد.

نعمت‌زاده: از خانواده‌ام که همیشه حامی من هستند، تشکر می‌کنم‌

ملی‌پوش تکواندو کشورمان در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو درخصوص کسب عنوان سومی در این رویداد آسیایی صحبت کرد.

مبینا نعمت‌زاده ملی پوش تکواندو کشورمان پس از کسب مدال برنز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: امروز موفق شدم در وزن ۴۹ کیلوگرم عنوان سومی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو را به دست بیاورم. از کادر فنی تیم ملی، مسئولین فدراسیون تکواندو و به ویژه خانواده‌ام که همیشه حامی من هستند تشکر میکنم.

داوری‌های رقابت‌های تکواندو در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، واکنش سرمربی و مربی تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان را در پی داشت.