عوامل تاثیرگذار در قیمت شیشه سکوریت کدامند؟ شرکت شیشه تایم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیشه سکوریت یکی از انواع متریال‌های ساختمانی است که به دلیل استحکام مکانیکی و داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، می‌تواند برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه‌های سکوریت به واسطه داشتن تنوع بالا در رنگ و ضخامت، در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این شیشه‌ها تحت تأثیر عوامل بسیار متنوعی است که در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آن‌ها صحبت کنیم. اگر قیمت روز شیشه سکوریت یکی از فاکتورهای مد نظر شما برای خرید این محصولات است، با ما در این مقاله همراه باشید.

شیشه سکوریت و انواع آن             

شیشه معمولی مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار ندارد و می‌تواند به راحتی در اثر ضربه خرد شود. پایین بودن استحکام مکانیکی شیشه‌های معمولی باعث شده تا این محصولات برای ساختمان‌ها چندان پرکاربرد نباشند. شیشه سکوریت در واقع همان شیشه معمولی است که با کمک فرآیند خاصی پخته شده و دمای آن بالا رفته است. سپس به سرعت دمای این شیشه پایین می‌آید و این فرآیند تولید شیشه‌های سکوریت، باعث می‌شود که مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و فشار چندین برابر شود.

شیشه‌های سکوریت موجود در بازار با نام شیشه‌های نشکن شناخته می‌شوند. حتی اگر آن‌ها با فشار شکسته شوند، باز هم هیچ حادثه خطرناکی را به وجود نخواهند آورد. چرا که شکستگی آن‌ها باعث خرد شدنشان نشده و نمی‌تواند خطر زیادی را به همراه داشته باشد. این محصولات به واسطه داشتن استحکام مکانیکی و خصوصیات خاص، بسیار در امر ساختمان سازی محبوب شده‌اند و این موضوع باعث ایجاد تنوع در آن‌ها شده است.

شیشه‌های سکوریت را می‌توان از نظر ضخامت و رنگ به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. از نظر ضخامت، این محصولات با تنوع بالایی در بازار موجود هستند که از جمله آن‌ها می توان به ضخامت ۴ میلی متر، ۶ میلی متر، ۸ میلی متر و...اشاره کرد. بدیهی است که هر چقدر ضخامت این شیشه‌ها بالاتر باشد، مقاومت آن‌ها بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

از نظر رنگ هم امکان تولید شیشه‌های سکوریت با تنوع رنگ زیاد وجود دارد. رنگ‌هایی مثل شفاف، طوسی، نقره‌ای، طلایی و...از جمله رنگ‌های محبوب این شیشه‌ها هستند که هر کدام می‌توانند برای هر فضایی با سبک دکوراسیون خاصی مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد شیشه سکوریت         

شیشه سکوریت طوری ساخته می‌شود که می‌تواند در مقابل بسیاری از شرایط محیطی از جمله باد شدید، باران، رطوبت و...، مقاومت بالایی از خودش نشان دهد. از این رو می‌توان از این محصولات برای نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده کرد. هیچ محدودیت خاصی با توجه به خصوصیات شیشه‌های سکوریت برای استفاده از این شیشه‌ها وجود ندارد و می توان آن‌ها را در هر فضایی که نیاز به ایمنی بالاست، مورد استفاده قرار داد. از جمله کاربردهای اصلی این شیشه‌ها، موارد زیر هستند:

  • ساخت درب و پنجره‌های ساختمانی
  • نماسازی ساختمان با شیشه سکوریت
  • ساخت شیشه‌های خودرو
  • ساخت جان پناه برای بالکن، استخر و پشت بام
  • ایمن سازی پله و راه پله‌ها
  • ساخت درب لابی ساختمان‌های مسکونی و تجاری

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت چیست؟

قیمت شیشه سکوریت بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه می‌شود و درک این عوامل و میزان تأثیرگذاری‌شان روی قیمت، برای افرادی که می‌خواهند شیشه‌های سکوریت مرغوب و باکیفیت را با قیمت مناسب بخرند، اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله عوامل موثر بر روی قیمت این محصولات، موارد زیر هستند:

ابعاد شیشه

ابعاد شیشه عامل دیگری برای تعیین قیمت آن‌ها است. هر چقدر ابعاد شیشه بزرگ تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. باید در نظر داشت که قیمت این شیشه‌ها بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود.

رنگ شیشه

شیشه‌های سکوریت در رنگ بندی‌های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند. باید در زمان استعلام قیمت به رنگی بودن یا نبودن این محصولات توجه داشته باشید.

کیفیت و ضخامت شیشه

کیفیت عامل اصلی تعیین قیمت شیشه‌های سکوریت است. هر چقدر کیفیت بالاتر باشد، قیمت هم افزایش پیدا می‌کند و در کنار این موضوع، ضخامت هم عامل اصلی دیگری است که باعث ایجاد تغییر در قیمت این محصولات می‌شود. به طوری که هر چقدر ضخامت بیشتر باشد، قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود.

شکل شیشه

شکل شیشه یکی از عواملی است که می‌تواند روی قیمت تأثیرگذار باشد. هر چقدر شکل شیشه نامنظم‌تر و پیچیده‌تر باشد، قیمت هم بالاتر می‌رود.

برای خرید شیشه سکوریت، فروشگاه اینترنتی شیشه تایم یک مجموعه بسیار حرفه‌ای و معتبر است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۷ در زمینه تولید و اجرای انواع در و پنجره‌های upvc، آلومینیوم، نماهای شیشه‌ای و انواع شیشه‌ ساختمانی آغاز کرد. برای اطلاعات بیشتر، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

شیشه سکوریت یکی از انواع متریال‌های ساختمانی است که به دلیل استحکام مکانیکی و داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، می‌تواند برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله مورد استفاده قرار بگیرد.