به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با پیادهروی اربعین حسینی، هنگامی که از اقصی نقاط این کره خاکی زائران بهسوی کربلا و نجف پر میکشیدند، فولاد مبارکه نیز با هماهنگی استانداری و مسئولانِ اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان، سازمان پایانههای مسافربری و پلیسراه، در کنار اقدامات و حمایتهای مالی، بخش قابلتوجهی از ناوگان ترابری خود را نیز به جابهجایی زائران محترم اختصاص داد.
تعهد فولاد مبارکه و شرکتهای زیرمجموعه این گروه به مسئولیتهای اجتماعی بهصورت داوطلبانه
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، از حضور مؤثر ناوگان ترابری این شرکت در جابهجایی زائران کربلا خبر داد و گفت: امروز نقش گروه فولاد مبارکه در کشور و در بسیاری از حوزهها بسیار تأثیرگذار و تعیینکننده است؛ از یک سو ایفای نقش این شرکت در توسعه صنعتی کشور و از دیگر سو تعهد این شرکت و شرکتهای زیرمجموعه آن به مسئولیتهای اجتماعی و عمل در این حوزه بهصورت داوطلبانه که توسعه متوازن را برای جامعه و هممیهنان به ارمغان خواهد آورد.
وی افزود:فولاد مبارکه همواره در حوزه مسئولیتهای اجتماعی کوشیده است به عنوان شرکتی مسئولیتپذیر در حوزههایی که مردم به کمک نیاز دارند، چه امدادرسانی در زمان رخداد بلایای طبیعی و چه در مناسبتهای ملی و مذهبی، حضور پرررنگی داشته باشد و هرجا لازم بوده مشکلی را حل یا نیازی را رفع کند، داوطلبانه در صحنه حضور یافته است. در همین راستا، با توجه به حضور پرشور کارکنان و مردم در راهپیمایی اربعین، این نیاز وجود داشت که فولاد مبارکه در حوزه ترابری و حملونقل و همچنین سایر نیازمندیهای زائران برای عزیمت به کربلای معلی، چه در زمان ورود به مرز عراق و چه در زمان برگشت، وارد عرصه شود. این شرکت توانست طبق روال سالهای اخیر، با مشارکت داوطلبانه و پررنگ خود، پس از حضور در جلسات مشترک با مسئولین استان، در تعامل با مسئولین ملی که تلاش داشتند حضور علاقهمندان را در این سفر معنوی تسهیل نمایند،به نیازهای اعلامشده به سهم خود پاسخ دهد.
براتی در خصوص مساعدت فولاد مبارکه به جابهجایی زائران در حماسه عظیم پیادهروی اربعین گفت: محدودیت در سرویسدهی به زائران محترم کربلای معلی مسئلهای بود که از سال قبل نیز فولاد مبارکه و بهطورکلی کل کشور با آن مواجه بوده است؛ ازاینرو با بهرهمندی از تجارب قبلی، در سال جاری ،با ارتباطاتی که با مسئولان اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان، سازمان پایانههای مسافربری و پلیسراه برقرار نمودیم و با تأکید مدیریت ارشد سازمان، کارگروهی از مدیران و کارشناسان این حوزه تشکیل و برنامهای تدوین شد که در صورت نیاز به سرویسدهی از سوی فولاد مبارکه، بتوانیم به یاری ناوگان حملونقل کشور و زائرین محترمی که قصد سفر به کربلای معلی یا بازگشت از آن را دارند بشتابیم؛ درعینحال شرایطی فراهم شد که تعداد قابلتوجهی از همکاران بتوانند از ظرفیتهای ایجادشده برای سفر زمینی و هوایی به کشور عراق استفاده کنند و با تسهیلاتی که برای ایشان ایجاد گردید عازم این سفر معنوی شدند.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه از مساعدت مالی بیش از دویست میلیارد ریالی گروه فولاد مبارکه برای تأمین نیازمندیها و مباحث گوناگون پشتیبانی حضور پرشور مردم در این راهپیمایی مثالزدنی خبر داد که از آن جمله میتوان به ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در مرزهای مختلف، خرید و نصب چادر و کولر آبی در مرز مهران بعد از خروج زائران از مرز ( در داخل خاک عراق) برای استراحت این عزیزان ،تأمین و توزیع میزان قابلتوجهی آبمعدنی برای زائران و خرید یک دستگاه ژنراتور برای تولید یخ در مواکب ایرانی اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه در راستای خدماتدهی به عزاداران حسینی اقداماتی بهمنظور تأمین نیاز برخی مواکب منطقه و شهرستان انجام داده است. علاوه بر این، شرکت 200 نفر از مشتاقانی راکه تاکنون موفق به حضور در حماسه پیادهروی اربعین نشده بودند، به این سفر معنوی اعزام کرد.
فولاد مبارکه با نگاه ملی و عمل به مسئولیت اجتماعی، دغدغهمند حل مسائل بنیادی صنعت و یاری رساندن به مردم شریف ایران اسلامی است
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز دغدغه فولاد مبارکه فقط تولید فولاد نیست، بلکه این شرکت با نگاه ملی و عمل به مسئولیت اجتماعی، دغدغهمند حل مسائل بنیادی صنعت و یاری رساندن به مردم شریف ایران اسلامی است و امیدواریم این امر مورد رضایت درگاه حقتعالی و مردم عزیزمان قرار گیرد.
اضافه کردن 120 دستگاه اتوبوس به ناوگان ترابری استان در هر روز
در تشریح جزئیات و نحوه سرویسدهی ناوگان ترابری فولاد مبارکه، صادق فرخی، مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه گفت: در گام نخست، برای دو وضعیت شرایط عادی و شرایط اضطراری پیشبینیهای لازم را به عمل آوردیم. مقرر شد برای فاز اول بخشی از ناوگان ترابری شرکت و در فاز دوم نیز با ادغام کردن سرویسهای کارکنان نوبت و روزکار و کم کردن 4 ساعت از ساعت کاری همکاران روزکار، کل سرویسهای مربوط به آنان را به این امر اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: در بخش نخستِ یاری ناوگان ترابری استان و زمانی که شرایط تردد زائران بهصورت روان انجام میشد، از روز چهارشنبه یکم تا دوشنبه ششم شهریورماه بخشی از ناوگان ترابری در شیفت روزکار را به این امر اختصاص دادیم؛ بهنحویکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روزانه ۱۰۰ دستگاه و در ایام هفته نیز هرروز ۱۰ دستگاه از اتوبوسهای روزکار شرکت را در اختیار زائران قرار دادیم.
به گفته فرخی، از روز دوشنبه ششم شهریورماه که عبور و مرور زائران با ترافیک بیشتری همراه شد، نحوه کار با تغییر سرویسدهی به کارکنان روزکار شرکت به شرایط اضطراری و خاص تغییر یافت. به همین منظور با کاهش ۴ ساعتی ساعت کار کارکنان روزکار و ادغام سرویسهای شیفت در بخش روزکار، روزانه حدود ۱۲۰ دستگاه به ناوگان حملونقل استان اضافه شد.