منصوریان: باید مدال‌ها را درو کنم/ طهماسبی: حریف الهه به او گفت از تو می‌ترسم!

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ الهه منصوریان، ملی‌پوش سانداکار تیم ووشوی کشورمان امروز توانست به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی برسد و مدال برنز خود را قطعی کند تا در مبارزه بعدی برای صعود به فینال بجنگد. همچنین محمدحسین سیفی با غلبه بر حریف خود به نیمه نهایی رسید. ووشوکاران ایران پس از مبارزات خود صحبت کردند.

طهماسبی: حریف الهه به او گفت از تو می‌ترسم!

راضیه طهماسبی مربی تیم ساندا زنان بعد از پیروزی الهه منصوریان مقابل حریف پاکستانی در مسابقات ساندای بازی‌های آسیایی هانگژو و صعود به مرحله نیمه‌نهایی و مسجل شدن مدال برنزش، اظهار داشت: بچه‌ها تا الان بازی‌های خوبی داشتند؛ شهربانو و الهه به بهترین شکل در اردوهای تیم ملی آماده شدند. حریف پاکستانی الهه قبل از بازی به او گفت از تو می‌ترسم و مطمئناً حریف سرسختی برای الهه نبود، اما چون این مسابقه پخش زنده بود دوست داشتیم زیبایی‌های ووشو و ساندا را به مردم ایران نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی ساندای بانوان خاطرنشان کرد: مدال برنز بچه‌ها قطعی شده و ان‌شاالله فردا الهه در نیمه‌ نهایی با نماینده اندونزی بازی خواهد کرد و شهربانو منصوریان نیز یک فینال زودرس با حریف چینی‌ دارد. خیلی امیدواریم که هر دو به فینال صعود کنند.

طهماسبی گفت: این ۲ خواهر فعل خواستن را صرف کردند و چون مدال طلا را در کلکسیون مدال‌هایشان کم دارند، در این مدت با جان و دل‌ تمرین کردند. حریفان مرحله نیمه‌ نهایی را آنالیز کردیم. حریف چینی‌ شهربانو اولین بار است که به این رقابت‌ها آمده، اما بازی او را هم ضبط کردیم تا آنالیز کنیم. امیدوارم بتوانند از پس حریفان خود بربیایند. خیلی تیم خوب و یکدستی داریم و امیدوارم همین تیم بودن کمک کند تا بدرخشیم.

منصوریان: باید مدال‌ها را درو کنم

الهه منصوریان ملی‌پوش ووشو ایران پس از کسب پیروزی در مقابل حریف پاکستانی خود، اظهار داشت: این پیروزی را به همه مردم ایران، ورزشکاران و مسئولان فدراسیون تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کار حریفش را در همان راند نخست تمام نکرد گفت:  بعد از سال‌ها بدلیل اینکه حریف ما هم لباس مناسبی داشت، مسابقه‌ام پخش زنده بود. بخاطر همین دوست داشتم ووشو را به مردم ایران نشان دهیم. مسلما اختلافم با ووشوکار پاکستانی زیاد بود ولی بدلیل اینکه مسابقه قبلی هم ناک اوت کرده بودم، تصمیم بر این بود که ۲ راند مبارزه کنم تا در فضا مسابقه قرار بگیرم.

بانوی سانداکار کشورمان توضیح داد: در راند دوم تصمیم گرفتم حریفم را ناک اوت کنم. حریفان اصلی من از کشورهای چین، هند و فلیپین هستند و فردا باید با برنده چین تایپه و اندونزی مبارزه کنم. همه تلاشمان را می‌کنیم. همه زحمت‌ها را کشیده‌ایم و حالا وقت درو کردن مدال‌هاست. انشاءلله نصیب ما بهترین مدال شود اما قطعا  آمده‌ایم که مدال طلا بگیریم.

اوجاقی: هیچ وقت قول نمی‌دهیم، اما‌ انتظار بهترین‌ها را داریم

امیر‌ اوجاقی سرمربی تیم ملی ساندای مردان درباره عملکرد ووشوکاران کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: خوشبختانه امروز روز خوبی بود. امیدوارم فردا و پس فردا هم بتوانیم بدرخشیم.

وی ادامه داد: هر ۴ نماینده کشورمان به مدال رسیدند اما امیدوارم فردا و پس فردا هم به این روند ادامه دهند و به مدال طلا برسند.

سرمربی تیم ملی ساندای مردان تصریح کرد: تمرینات خوبی داشتیم، اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها را به خوبی از نظر ذهنی و بدنی آماده کردیم و شرایط ایده‌آلی داشتند. به غیر از محمدسیفی، سلیمی و پناهی مدال بازی‌های آسیایی را نداشتند که باعث ایجاد هیجان شدن بود. ساندا رشته سختی است، اما‌ باید این هیجانات را کنترل کنیم تا به موفقیت برسیم.

قبل از  مسابقات پیش‌بینی برای تعداد و رنگ مدال‌های ساندا نکردید، اما‌ امروز که ۴ نماینده ما در نیمه‌نهایی حضور دارند چه پیش‌بینی برای کسب مدال طلا می‌کنید؟ اوجاقی در پاسخ به این سوال گفت: تصمیم نداشتیم تا پایان مسابقات صحبت کنیم چون ممکن است تمرکزمان به هم بریزد؛ هیچ وقت قول نمی‌دهیم، اما‌ همیشه انتظار بالاترین‌ها را داریم چون به گونه‌ای کار می‌کنیم که همیشه به بهترین‌ها فکر می‌کنیم و امیدواریم فردا این بهترین‌ها برای بچه‌ها رقم بخورد.

سرمربی تیم ملی و ستاره ووشوی ساندای ایران از صعود به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی روایت کردند.