دیپلماسی مقتدرانه ایران ریشه در دفاع‌ مقدس دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک، علیرضا عباسی گفت: مبانی انقلاب اسلامی از سال ۴٢ توسط امام پایه‌ریزی شد، بلوک شرق و غرب تصور شکل‌گیری این انقلاب را نداشتند و آن را یک شوخی می‌دانستند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکامی دشمن از مقابله با انقلاب، اظهار داشت: آنها از سال ۵٧ کارشکنی‌های خود را آغاز و غائله‌هایی را شکل دادند.
وی تصریح کرد: با جمع شدن غائله‌ها، دشمن به فکر تحمیل جنگ ٨‌ساله توسط صدام افتاد و ابزار ضربه نهایی به نظام را فراهم کردند اما مردم به انقلاب اعتقاد داشتند و با تمام وجود پای کار نظام آمدند.

عباسی با اشاره به اینکه گوشت در مقابل تانک تمام مجهز دنیا قرار گرفت، گفت: مردم حماسه ٨‌ساله دفاع مقدس را آفریدند، ایران به فرموده امام (ره) در جنگ دوست و دشمن خود را شناخت و بنیه نظامی خود را هم در این راه تقویت کرد.

این نماینده ادامه داد: امروز حذف گزینه نظامی از روی میز مذاکره ثمره دفاع مقدس مردم در جنگ ٨‌ساله و حفظ کیان نظام است لذا باید دفاع مقدس را برای نوجوانان تبیین کرد چرا که در تمام عرصه‌ها با روحیه جهادی و اتحاد می‌توان به پیروزی رسید.

وی افزود: در زمینه علمی باید با کمبودها ساخت چرا که در زمان جنگ هم موفقیت‌ها در اوج تحریم‌ها و فشارهای سیاسی حاصل شد و دفاع مقدس نشان داد می‌توان در زمینه علمی، فناوری و اقتصادی با دست خالی پیش رفت.

عباسی گفت: بهره‌مندی از روحیه جهادی اقتصاد را شکوفا می‌کند و دستاوردهای حوزه علم و دانش را چند برابر خواهد کرد، قرار گرفتن دولت کنونی در مسیر امام (ره) و رهبری، دستاوردهایی به همراه داشت که با باج دادن و قراردادهای ننگین دولت قبل محقق نشد.

عضو مجمع نمایندگان البرز تأکید کرد: اگر ٣ اصل عزت، حکم و مصلحت را در دیپلماسی خارجی به کاربگیریم می‌توانیم اقتدارآفرین باشیم، منابع مالی آزاد شده اخیر هم از سر استیصال نبود اما دولت قبل نتوانست با برجام و حراج گذاشتن زیرساخت‌های هسته‌ای آن را بازگرداند.

عباسی افزود: فروش نفت در ٢ سال اخیر به یک و نیم میلیون بشکه رسیده است اما در اوج امضای برجام، ۴٠٠ هزار بشکه در روز فروخته می‌شد در نتیجه تلاش جهادی مردم و مسئولین می‌تواند ایران را همانند دوران دفاع مقدس به بالندگی برساند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن دولت کنونی در مسیر امام (ره)، رهبری و دفاع مقدس دستاوردهایی داشت که با باج دادن دولت قبل محقق نشد.