صبری: برای طلا ۲۰ کیلو وزن کم کردم/ منصوریان: برای بازی‌های آسیایی هم حواله خودرو بدهند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ تیم ووشو ساندای کشورمان امروز با پی‌گیری دیدارهای نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۳ مدال نقره شد و کار کاروان ووشوی ایران در هانگ‌ژو با ۷ مدال پایان یافت.

کریمی: از نقره کیانی راضی هستیم

محبوبه کریمی سرمربی تیم ملی تالو زنان بعد از کسب مدال نقره از سوی زهرا کیانی ملی‌پوش ووشو ایران اظهار داشت: بچه‌های ما از سال ۱۳۹۸ تا امسال به دلیل شیوع کرونا در هیچ مسابقه آسیایی و جهانی حضور نداشتند. بازی‌های آسیایی هانگژو، اولین و البته مهم‌ترین رویداد رشته تالو بود که بعد از چهار سال در آن شرکت کردیم. رشته ووشو المپیکی نیست و بازی‌های آسیایی مهمترین رویداد برای ما محسوب می‌شود، به همین دلیل شرایط برای بچه‌های ما کمی سخت بود.

وی افزود: همانطور که گفتم بچه‌ها چهار سال از میادین دور بودند و به همین علت کنترل آنها؛ چه از لحاظ روانی و چه از نظر جسمانی مقداری سخت بود. خدا را شکر توانستیم از پس کار بربیاییم. بچه‌های ما خیلی خوب درخشیدند و نتایج بسیار مناسبی هم گرفتند.

سرمربی تیم ملی تالو زنان درباره اعتراض سانداکاران ایران به داوری و عملکرد داوران در بخش تالو گفت: هنگام اجرای فرم اول «جین‌شو» در زمان مسابقه زهرا کیانی، این اتفاق رخ داد. بازیکن چینی بعد از پرش دوم و هنگام پرش سوم، لق خورد ولی متأسفانه داوران متوجه نشدند یا آن را کُد ندانستند.

کریمی با اشاره به اینکه زهرا کیانی شانس کسب مدال طلا را داشت، تصریح کرد: زهرا کیانی برای مدال طلا جنگید ولی ما از کسب مدال نقره هم راضی هستیم و به او افتخار می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال حضور تالو زنان در مسابقات قهرمانی جهان نیز خاطرنشان کرد: رقابت‌ها در کشور آمریکا برگزار می‌شود و معلوم نیست به ما ویزا بدهند یا نه. اگر رفتیم به خدا توکل می‌کنیم تا ان‌شاءالله بچه‌ها بهترین نتیجه را بگیرند.

طهماسبی‌فر: از طلایی نشدن خواهران منصوریان ناراحتم 

راضیه طهماسبی‌فر سرمربی تیم ملی ساندای بانوان درخصوص کسب یک نقره و یک برنز توسط الهه و شهربانو منصوریان در بازی‌های آسیایی گفت: نمی‌خواهم نتیجه مبارزه الهه منصوریان را  توجیه کنم و از داوری حرف بزنم اما با توجه به مانیتوری که در کنارمان بود به همه ضربات الهه امتیاز نمی‌دادند. شاید این از نگاه من مربی باشد اما همه تمام‌ تلاش‌مان را به‌کار گرفتیم. حریف الهه قدر بود. همه او. ا می‌شناسند. یک برند ورزشی در کشور چین است اما الهه نشان داد می‌تواند او را به چالش بکشد و با اختلاف یک یا دو امتیاز در هر راند بازی را واگذار کرد.

طهماسبی درباره عملکرد شهربانو منصوریان گفت: شهربانو تمام انرژی خود را گذاشت. من کمی ناراحتم چون دوست داشتم این دو خواهر طلا بگیرند. برای تحقق این هدف هرکاری باید در اردوها انجام می‌دادیم، انجام دادیم و با توجه به تکنیک حریفان، آن‌ها را آنالیز کردیم. اما زمانی که بچه‌ها روی سکو می‌روند باید خود را جمع کنند و نتیجه لازم را بگیرند. ولی باز هم خدا را شکر که دست خالی برنمی‌گردیم؛ ۲ نمایده داشتیم و ۲ مدال.

اوجاقی: داوری‌ها به حق بود جز درخصوص سیفی!

امیر اوجاقی سرمربی مربی تیم ملی ساندا مردان در ارزیابی از عملکرد شاگردانش در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: در فینال بازی‌های آسیایی ۴ نماینده داشتیم و توانستیم ۲ طلا و ۲ نقره کسب کنیم. البته انتظارات‌مان کمی بالاتر بود و به کسب ۴ مدال طلا هم فکر می‌کردیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. برای نخستین بار بود که ۴ فینالیست در بازی‌های آسیایی داشتیم و امیدوارم مردم خوشحال شده باشند.

اوجاقی درخصوص عملکرد داوری مسابقات گفت: در مجموع داوری‌ها خوب و به حق بود اما در مبارزه محسن سیفی داوری کمی تاثیرگذار بود و به ضربات پای او امتیاز نمی‌دادند. 

وی در واکنش به فاصله کم سیفی برای کسب چهارمین مدال طلا و ثبت یک رکورد تاریخی که محقق نشد، گفت: با تمام وجود دوست داشتیم که این اتفاق بیفند و تمام تلاش‌مان را هم کردیم ولی نشد. امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برایش رخ دهد.

صبری: برای طلا ۲۰ کیلو وزن کم کردم

یوسف صبری پس از کسب مدال طلای ووشو بازی‌های آسیایی در وزن ۷۵- کیلوگرم، اظهار داشت: خدا را شکر توانستم مدال طلای این دوره از بازی‌های آسیایی را کسب کنم، زحمت و سختی زیادی کشیدم و به نوعی می‌توان گفت کمترین سختی‌ام این بود که برای این رقابت‌ها ۲۰ کیلو وزن کم کردم. من دو سال زحمت کشیدم، خداراشکر توانستم این مدال را به دست بیاورم. خدا خیلی به من لطف داشت و مردم عزیزمان به ویژه همشهریانم در شهر «آبی بیگلو» و استان اردبیل نیز پشتیبان من بودند. از فدراسیون ووشو و همچنین خانواده‌ام به خصوص همسر عزیزم هم تشکر می‌کنم. آنها نیز همیشه پشتیبان من بودند، سختی‌ها را تحمل کردند و به من روحیه دادند.

سلیمی: در اولین حضورم در بازی‌های آسیایی طلا گرفتم

افشین سلیمی پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خوشحالم که با این طلا توانستم جواب زحماتی که برایم کشیده شده بود را بدهم. همه حریفان قوی بودند و بازیکن ضعیفی وجود نداشت. بازی اول با ویتنام بعد کره جنوبی و در فینال هم با حریف اندونزیایی مبارزه کردم‌ و برنده شدم. طبق برنامه ریزی که با مربیان کرده بودیم، خوشبختانه توانستم در اولین حضورم در بازی‌های آسیایی طلا بگیرم. ما ۴ فینالیست داشتیم که ۲ طلا و دو نقره گرفتیم، خوشبختانه همه تلاش کردند که تیم بهترین نتیجه را بگیرد.

شهربانو منصوریان: ای‌کاش برای طلای بازی‌های آسیایی، حواله خودرو بدهند

شهربانو‌ منصوریان پس از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی گفت: بعضی‌ اوقات آنچه می‌خواهیم، نمی‌شود. از ۲ سال پیش برای حضور در این رقابت‌ها زحمت کشیدیم و ۵ ماه گذشته به طور مداوم در اردو بودیم. من همیشه گفته‌ام چینی‌ها با این امکانات خوبی که دارند، باید طلا بگیرند. در شهرم سمیرم ما حتی یک سکو برای تمرین نداریم، ولی در روستاهای چین هم بهترین امکانات و شرایط ورزشی فراهم است. البته از صدیقی رئیس فدراسیون واقعاً ممنونم که طی این مدت اجازه نداد آب در دل‌مان تکان بخورد، اما در مجموع باید نگاه ویژه‌ای به ورزش شود. ما منابع بسیاری داریم و این منابع را برای چه زمان می‌خواهیم؟ امروز دیگر جنگ جهانی اول و دوم و سوم وجود ندارد. جنگ همین‌جاست و کشورها در چنین جاهایی(عرصه ورزش) قدرت خود را نشان می‌دهند. باید امکانات ورزش داشته باشیم. دم همه کسانی که با امکانات کم مدال می‌گیرند گرم.

وی اشاره‌ای هم به جوایز ویژه فوتبال داشت و گفت: فوتبال به جام جهانی رفت و رئیس جمهور قول حواله خودرو داد. کاش حداقل به طلایی‌های بازی‌های آسیایی هم حواله خودرو بدهند. مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ بچه‌ها روحیه می‌گیرند. البته اگر به ما هم بدهند ناراحت نمی‌شویم (می‌خندد).

الهه منصوریان: در جهانی جبران می‌کنم

الهه منصوریان بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی به ناداوری اشاره کرد و گفت: در فینال با تمام وجود جنگیدم اما داوران کم‌لطفی کردند. به نظرم من بازی را بردم. اما میزبان چین است و این رشته متعلق به چینی‌هاست و امتیازات من را ندادند. چاره‌ای نیست. جهانی ۲ ماه دیگر است و انشالله آن‌جا جبران می‌کنم.

وی در پاسخ به این‌که آیا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی هم حضور خواهد داشت، گفت: اگر آماده باشم و فدراسیون و تیم ملی به حضورم نیاز داشته باشند، برای ایران مبارزه خواهم کرد.

منصوریان درخصوص رقابت‌های جهانی هم گفت: شرایط در جهانی بهتر است چون میزبان آمریکاست نه چین. امیدوارم آنجا طلا بگیریم.

سهیلا منصوریان: داور چند امتیاز را به خواهرم نداد

سهیلا منصوریان در واکنش به نقره‌ای شدن الهه منصوریان در فینال بازی‌های آسیایی و این‌که دست خواهرش برای چهارمین بار به طلای بازی‌های آسیایی نرسید، گفت: الهه حریفش را بسیار خوب آنالیز کرده و فدراسیون هم برنامه‌ریزی خوبی برای گرفتن یک نتیجه خوب توسط الهه انجام داده بود. او هم تمام تلاشش را به‌کار گرفت و در برخی لحظات از حریفش جلو بود، اما میزبان چین است و متاسفانه یک‌سری امتیازات را به الهه نمی‌دادند.

وی افزود: در راند اول  و از بین ۵ داور، یک داور به الهه رای داد، یک داور رای مساوی  و سه داور دیگر به حریف چینی رای دادند. راند دوم استراژی بازی را برای الهه کمی عوض کردیم و سعی کردیم او‌ مدل دیگری مبارزه کند و الهه هم در این استراتژی موفق‌تر بود، ولی ۲ امتیاز کم آورد. او تا آخرین لحظه جنگید که مدالش را طلا کند، اما نشد. نقره مبارکش باشد و ان‌شاءالله در جهانی به مدال طلا برسد.

محمدسیفی: فعلاً می‌خواهم از مدالم لذت ببرم

محسن محمدسیفی ملی‌پوش ووشو ایران پس از شکست در فینال وزن ۷۰- کیلوگرم بازی های آسیایی هانگژو اظهار داشت: بازی خوبی بود و توانستم همه برنامه‌هایی که می‌خواستم را پیاده کنم. در راند دوم مقداری اشتباه داشتم ولی در راند اول و سوم عالی بودم. تمام تلاش خود را به کار گرفتم، اما متأسفانه نشد که بشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کفه ترازوی داوری‌ها به نفع چین میزبان سنگینی می‌کرد، گفت: نمی‌خواهم توجیه کنم. بازی را باخته‌ام، تمام شده است و مدال نقره‌ام را گرفته‌ام، اما داوران واقعاً اذیت کردند، به‌ویژه داور وسط خیلی اذیتم کرد. او به سرعت استپ می‌داد و نمی‌گذاشت کارم را انجام دهم. از نظر امتیازی نیز فکر می‌کنم امتیازاتم را نمی‌دادند. در کل خدا را شکر می‌کنم.

ملی‌پوش ووشو ایران در خصوص ضربات حریف چینی که به نظر خطا می‌رسید، تصریح کرد: او راند اول ضربه بدی زد که داور نیز اخطار داد. راند دوم همان ضربه را تکرار کرد که ضربه خطا بود ولی دیگر به او اخطار ندادند؛ آنجا نیز می‌توانست دو امتیاز داشته باشد.

محمدسیفی  درباره اینکه آیا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی نیز شرکت می‌کند یا خیر، تاکید کرد: فعلاً می‌خواهم از این مدال لذت ببرم تا ببینم چه می‌شود. دو ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود. من هم عضو تیم ملی هستم و امیدوارم ششمین مدال طلای جهانی خود را کسب کنم.

صدیقی: ۷ مدال بازی‌های آسیایی حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی فدراسیون ووشوست

امیر صدیقی در پایان رقابت‌های ووشو در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: روز، روز درخشان ووشو بود و و خوشحال شدیم که این رشته دوباره درخشید و نتیجه خوبی گرفت. به ملی‌پوشان و کادر فنی خدا قوت می‌گویم و این مدال‌ها را به ملت ایران تقدیم می‌کنم. این ۲ طلا و ۴ نقره و یک برنزی که کسب کردیم، حاصل یک تلاش شبانه‌روزی بود که فدراسیون انجام داد. امیدوارم کاروان ایران در ادامه نیز مدال‌های خوبی بگیرد. بچه‌ها تلاش زیادی برای کسب این مدال‌ها کردند و مسیر سختی را طی کردیم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها خیلی با شجاعت و همت کار کردند. ما از ووشو یاد گرفتیم که صبور باشیم، تلاش کنیم و بجنگیم.

هاشمی: امیدواریم بتوانیم جایگاه ششم دوره گذشته را حفظ کنیم

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص مدال‌آوری ووشو در بازی‌های آسیایی گفت: ووشو عملکرد خوبی داشت ولی باید یک طلای دیگر هم کسب می‌کرد. به نظر متخصصین این رشته،  علی‌نژاد، نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و صدیقی، رئیس فدراسیون در یکی از رشته‌ها در مورد یکی از بچه‌ها ناداوری شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که دو طلا، سه نقره و یک برنز  کسب کردیم و این نتایج کاروان را تغییر داد و در حال حاضر جایگاه هشتم را داریم. باید منتظر باشیم ببینیم تکواندو، قایقرانی و سایر رشته ها چه می‌کنند. در روزهای آینده کاراته و کشتی هم می‌رسند و بعضی از مدال‌ها را جبران می‌کنند. در برخی از رشته‌ها هم انشالله تک مدال داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: به هر حال رقابت سختی است و کشورهای دیگر هم به صورت ضعیف با هم رقابت می‌کنند. تعداد نقره های ما خوب است و خیلی امید داشتیم سه چهار مدال نقره با طلا عوض شود اما چون این مدال‌ها عمدتا با میزبان بود کار برای ما و سایر رقبا سخت است. این سخت کردن شرایط برای بقیه کشورها هم هست و امیدواریم بتوانیم جایگاه ششم دوره گذشته را  حفظ کنیم.

علی‌نژاد: فدراسیون ووشو در مسیر درستی حرکت می‌کند

مهدی علی‌نژاد در حاشیه برگزاری مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی و درخشش نمایندگان ایران گفت: نتیجه خوبی بود. کسب ۲ طلا، ۴ نقره و یک برنز یک نتیجه بسیار عالی است، آن هم در چین و در رشته‌ای که برای آنهاست. بچه‌ها، مربیان و ملی‌پوشان از جان مایه گذاشتند. مسیری که از سال‌های قبل در ووشو آغاز شده بود، ادامه یافت و این موفقیت نشان دهنده راه درستی است که فدراسیون در این چند سال اخیر رفته است. در واقع علی‌رغم همه مشکلاتی که طی دو سال گذشته برای فدراسیون ایجاد شد و خیلی هم آن را می‌دانند، اما بچه‌ها سربلند بیرون آمدند و به کاروان کمک کردند. در این روزهایی که طلا برای کاروان ایران غنیمت بود، این اتفاق بزرگی بود. به مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک تبریک می‌گویم، به ویژه به امیر صدیقی رئیس فدراسیون به خاطر زحمت‌هایی که کشید. همچنین به ورزشکاران و مربیان خسته نباشید می‌گویم.

پولادگر: ووشو در هانگ‌ژو عملکرد خیلی خوبی داشت

محمد پولادگر در پایان رقابت‌های ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که بچه‌ها پر مدال بودند. هر چند می‌توانستیم یک طلای دیگر بگیریم و محسن محمدسیفی به چهارمین طلای خود در این بازی‌ها برسد، ولی شرایط به گونه‌ای بود که این اتفاق رخ نداد. عملکرد ووشو با ۲ مدال طلایی که گرفت، خیلی خوب بود و اتفاق خوبی رخ داد و به نظرم یکی از رشته‌هایی بود که توانست جایگاه خود را نسبت به دوره قبل حفظ کند. هر چند که کسب یک طلای دیگر می‌توانست این عملکرد را خیلی درخشان کند، ولی در مجموع عملکرد خوبی داشت.

در پایان روز تاریخی ووشوی ایران در دهکده بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو، اهالی این رشته و مسئولان ورزش کشور صحبت کردند.