بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| نقره نوبرانه الفتی در ژیمناستیک/ ادامه سقوط دختر باد، صعود اسماعیل‌نژاد و تفتیان

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ نوزدهمین دوره رویداد بازی‌های آسیایی در هانگ‌ژو از روزهای گذشته به شکل رسمی با پی‌گیری مسابقات مختلف در رشته‌های ورزشی متفاوت آغاز شده که امروز هم در روز ششم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

بیش‌تر بخوانید؛
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| کولاک ووشو با ۲ طلا و ۳ نقره/ تکواندو باز هم نقره گرفت!

دوومیدانی؛ صعود اسماعیل‌نژاد به فینال و حذف فصیحی

در اولین روز از رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های آسیایی هانگژو، دوندگان سرعتی ایران در ماده دوی ۱۰۰ متر کار خود را آغاز کردند. 

حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی دو دونده ایران در بخش زنان هستند که در دور مقدماتی دوی ۱۰۰ متر به رقابت با دیگر دونده‌ها پرداختند. 

اسماعیل‌نژاد در گروه سوم به رقابت پرداخت که در پایان با ثبت زمان ۱۱.۵۷ ثانیه فینالیست شد. همچنین فصیحی در گروه دوم حضور داشت و با ثبت زمان ۱۱.۷۰ ثانیه در جایگاه چهارم گروه خود ایستاد و از رسیدن به فینال بازماند.

در پایان دور مقدماتی دو نفر برتر هر گروه به همراه دو نفر از بهترین رکوردها راهی مرحله فینال می‌شوند. از آنجایی که فصیحی در گروه دوم قرار داشت و نفرات سوم این دو گروه رکوردهایی بهتر از نماینده ایران ثبت کرده‌اند، شانس فصیحی برای صعود از بین رفت.

حسن تفتیان نیز در گروه سوم رقابت دوی ۱۰۰ متر حضور داشت که زمان ۱۰.۴۲ ثانیه را ثبت کرد و در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت. به این ترتیب تفتیان به نیمه‌نهایی صعود کرد.

بوکس؛ حذف یک دقیقه‌ای طوفان با ناک‌اوت، موسوی هم کنار رفت

طوفان شریفی که در مبارزه نخست حریف اردنی خود که نایب قهرمان آسیا بود را شکست داد تا به این مرحله راه یابد در مقابل حریف قدر قزاقی خود کار سختی در پیش داشت. سالن بوکس استادیوم هانگژو بر خلاف روزهای گذشته بسیار شلوغ و پرجمعیت بود و تماشاگران بشدت بوکسورهای چینی را تشویق می کردند که در مبارزه وزن منهای وزن بین نماینده چین و ازبکستان بوکسور قزاقی و مربیانش نسبت به برنده اعلام کردن نماینده چین اعتراض داشتند.

طوفان شریفی در برابر حریف قزاقی در راند نخست بیشتر تمایل به کنترل حریف و سپس امتیاز گیری داشت ولی توگامبای با تجربه تر از این حرفها بود که در ثانیه ۶۰ شاهد با ضربه حریف شاهد پاره کی بالای آبروی نماینده کشورمان بودیم که در ۴۷ ثانیه پایانی داور رای به قطع مبارزه و برد نماینده قزاقستان داد. 

شاهین موسوی بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم کشورمان در بازیهای آسیایی مقابل حریف تاجیکستانی‌ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

ژیمناستیک؛ نقره نوبرانه الفتی در خرک

مهدی الفتی در ماده پرش خرک ژیمناستیک بازی‌های آسیایی موفق شد با ثبت رکورد ۱۴.۷۸۳ بعد از ورزشکار ژاپنی در رده دوم قرار بگیرد و صاحب گردن‌آویز نقره شود. ژیمناست ژاپنی با کسب امتیاز ۱۵.۰۱۶ عنوان نخست را به دست آورد. مدال نقره الفتی، اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی است.

هندبال؛ شکست نزدیک ایران مقابل کویت 

تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف کویت رفت که در پایان این مسابقه با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود کویتی‌ها، پایان یافت. در حالی تیم ملی هندبال ایران در نیمه نخست دیدار مقابل تیم ملی کویت از سری رقابت‌های دور دوم مرحله گروهی یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو به تساوی ۱۰ بر ۱۰ رسید که در پایان این تیم کویت بود که موفق شد با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ تیم ملی هندبال ایران را شکست دهد.

تیم ملی هندبال ایران در دومین بازی این مرحله شنبه ۸ مهرماه از ساعت ۹:۳۰ باید مقابل بحرین قدرتمند صف‌آرایی کند. هندبالیست‌های ایران با تساوی مقابل عربستان و با اختلاف گل بیشتر موفق شدند به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کنند و در این مرحله در گروه یک با تیم‌های کویت، بحرین و کره جنوبی همگروه هستند.

هاشمی و پولادگر تماشاگر بازی هندبال ایران و کویت

دیدار هندبال ایران و کویت در مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی در حالی در سالن zhejiang gongngshang برگزار شد که مناف هاشمی، سرپرست کاروان ایران در بازی ها و سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان تماشاگر این مسابقه بودند. پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، مهدی علی نژاد نایب رئیس کنفدراسیون ووشو آسیا و علی رغبتی نیز در سالن حضور داشتند.

تنیس روی میز؛  صعود تیم عالمیان‌ها به یک‌چهارم نهایی، حذف نوشاد و هدایی از بازی‌ها

نیما و نوشاد عالمیان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های تنیس روی میز دوبل، در یک دیدار جذاب، نزدیک و نفسگیر با یک‌ کامبک رویایی بازی ۲ بر صفر باخته را مقابل هوانگ - لیائو از چین تایپه با نتیجه ۳ بر ۲ بردند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. تیم دو نفره ایران که پیش از این با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تایلند به پیروزی رسیده بود، حالا برای صعود به نیمه نهایی باید به مصاف تیم ژاپن برود. ژاپنی ها امروز با پیروزی مقابل تیم کره جنوبی به مرحله یک هشتم صعود کردند. 

نتیجه دیدار دوبل ایران و چین تایپه به شرح زیر است:

🔷 دست اول 
ایران ۷ - چین تایپه ۱۱ 
🔷 دست دوم 
ایران ۸- چین تایپه ۱۱
🔷 دست سوم
ایران ۱۱ - چین تایپه ۶
🔷 دست چهارم 
ایران ۱۱ - چین تایپه ۹
🔷 دست پنجم
ایران ۱۱ - چین تایپه ۴

نیما عالمیان مربی هدایی می‌شود!

مسابقات انفرادی تنیس روی میز مردان در‌ حالی امروز برگزار می شود که نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی باید به صورت همزمان(در یک ساعت) با رقبای خودشان بازی کنند. این در حالی است که طبق هماهنگی های انجام شده قرار است جمیل لطف الله نسبی مربی نوشاد باشد و نیما عالمیان هم هدایی را هدایت کند. لطف الله نسبی دلیل این اتفاق را عدم اعزام تیم کامل تنیس روی میز به بازی های آسیایی عنوان کرد.

حذف تلخ نوشاد و هدایی از بازی‌ها

امیر حسین هدایی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریف خود از چین تایپه‌ و دارای رنک هشت جهان شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت. نوشاد عالمیان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل هاریموتو از ژاپن و دارای رنک چهار جهان در مسابقه‌ای نزدیک و نفسگیر شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

تیراندازی؛ ناکامی تیراندازان در تپانچه 10 متر و نوروزیان در فینال ۵۰ متر سه وضعیت

در ششمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژوی چین نمایندگان کشورمان در تپانچه ۱۰ متر در خط آتش ایستادند. در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان،  گلنوش سبقت الهی و  مینا قربانی با امتیاز ۵۷۳، ۵۷۱ ،۵۷۰ به ترتیب در رده‌های پانزدهم، بیستم و بیست وسوم ایستادند. در بخش تیمی نیز تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی ۱۷۱۴ امتیاز در بین ۱۴ تیم در جایگاه پنجم ایستاد.

نوروزیان فینالیست شد و باخت

در ششمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژوی چین نمایندگان کشورمان در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت در خط آتش ایستادند. در پایان دور مقدماتی تفنگ پنجاه متر سه وضعیت پوریا نوروزیان با امتیاز ۵۸۴ در رده هشتم ایستاد و راهی فینال شد و در فینال جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. مهیار صداقت و امیر محمد نکونام با امتیاز ۵۸۲ و ۵۷۶ به ترتیب در رده‌های دوازدهم و بیستم ایستادند. در بخش تیمی نیز تیم ایران با ترکیب پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و امیر محمد نکونام با امتیاز ۱۷۴۲ در جایگاه پنجم قرار گرفت.

برگزاری نشست هماهنگی کادر سرپرستی با زنان ورزشکار، مربی و سرپرست

دومین نشست هماهنگی کادر سرپرستی اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو با ورزشکاران، مربیان و سرپرستان زنان رشته های کبدی، کوراش، اسکیت، قایقرانی و دوومیدانی حاضر در دهکده ورزشکاران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهین فرهادی زاد نائب رییس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به قوانین دهکده ورزشکاران بر توجه به برنامه زمان بندی حضور در تمرینات و مسابقات و شرکت در نشست رای گیری کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا و توجه امکانات موجود و عدم تغییر محل اسکان ورزشکاران به دلیل الزام وادا مبنی بر حضور سرزده جهت تست دوپینگ به سرپرستان، مربیان و ورزشکاران تاکید و خواستار توجه به موارد فوق شد.

در ادامه نصرالله سجادی ضمن اشاره به این موضوع که 32 رشته ورزشی از کشورمان در این مسابقات حضور دارند گفت: همه ما به نام کاروان ایران در این بازیها شرکت کرده و می بایست همانطور که هر رشته ورزشی قوانین مختص خودش را دارد به قوانین حاکم بر بازیها نیز توجه داشت چرا که همه ما برای یک هدف آنهم اعتلای کشور عزیزمان و در قالب تیمی به نام ایران آمده آیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش سرپرستان، مربیان و ورزشکاران عنوان داشت: تمام تلاش ما اینست که بهترین کمک حال شما باشیم تا بتوانیم عملکرد مطلوبی در مجموع داشته باشیم.

در ادامه لاله حاکمی از کمیته پزشکی کاروان در سخنان خود بر حفظ سلامت ورزشکاران و عدم تغییر محل اسکانشان و حضور ورزشکاران در مسابقات بدون سوزن و‌ دوپینگ تاکید کرد و عنوان داشت: می بایست بر چگونگی مصرف مایعات، موارد گوارشی و بهداشت خواب توجه داشته باشید بخصوص که پیشگیری از آسیب دیدگی و بیماری های احتمالی بسیار مهم است.

سپس حجت الاسلام سرلک مدیر فرهنگی کاروان ضمن اشاره به نقش و اهمیت زنان در ابعاد اجتماعی به رسم یادبود هدایایی به ورزشکاران مادر تقدیم کرد.

همچنین محمد رضا حججی پدر شهید بزرگوار محسن حججی نیز ضمن اشاره به نقش و اهمیت یک ورزشکار در برهه کنونی ابراز داشت: این روزها یکی از به یادماندترین دوران ورزشی شما خواهد بود همانگونه که مردم عزیز به هنگام بازگشت پیکر شهید حججی صحنه های زیبا و ماندگاری از خود بنمایش گذاشتند همانگونه که شهید حججی به عنوان نماینده نسل یک دهه هفتادی پا به میدان گذاشت تا آنگونه مردم در بازگشتش حماسه بیافرینند.

وی ادامه داد: امروز نیز به فراخور زمان مردم چشم به حضور عزتمندانه شما در این بازیهای مهم دارند و برای همه شما ورزشکاران عزیز در این آوردگاه مهم آرزوی موفقیت و سربلندی برای ایران عزیز دارم.

شطرنج؛ پیروزی تیم ایران مقابل بنگلادش

تیم ملی شطرنج مردان ایران در جریان مرحله نخست بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، سیدمحمد امین طباطبایی، امیررضا پور آقا بالا و پویا ایدنی مقابل تیم بنگلادش به برتری ۲.۵ بر ۱.۵ دست یافت. پیش از این شطرنج ایران در بخش سرعت بازی های آسیایی سه نماینده داشت، سیدمحمدامین طباطبایی در این بخش چهارم شد، مبینا علی‌نسب در رده چهارم ایستاد و پرهام مقصودلو که فقط تا پایان دور هفتم رقابت کرده بود در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت.

کوراش؛ کوراش‌کاران‌حریفان خود را شناختند

۶ ورزشکار کوراش ایران حاضر در بازی‌های آسیایی حریفان خود را شناختند.  مراسم قرعه‌کشی پیکارهای کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳هانگژو برگزار شد و ۶ نماینده ایران (۲ مرد و ۴ زن) حریفان خود را شناختند.

بر همین اساس قرعه کشی این پیکارها به شرح ذیل است:
در‌ وزن ۶۶- کیلوگرم مردان:
مجید وحید بریمانلو - چونگ هوانگ از ویتنام
در وزن ۹۰- کیلوگرم مردان:
صادق آذرنگ - کومار از هند

در وزن ۷۰- کیلوگرم زنان:
دنیا آقایی قرعه استراحت در دور نخست
طاهره آذرپیوند - لی وان از تایپه

در وزن ۸۷- کیلوگرم زنان:
زهرا باقری - سالیئوا از قرقیزستان
ملیکا امیدوند - توکاس از هند.

این رقابت‌ها فردا (شنبه - ۸ مهرماه) آغاز می‌شود و در روز نخست کشورمان تنها یک نماینده دارد. بر همین اساس مجید وحید بریمانلو فردا از ساعت ۹ صبح به مصاف حریفان خود می‌رود.

اهدای مدال سپک تاکرا توسط رئیس انجمن ایران

مدال سپک تاکرا تیمی زنان نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو توسط سهراب آزاد نایب رییس فدراسیون سپک تاکرا آسیا و رییس انجمن سپک تاکرا ایران اهدا شد. در این رقابت ها تایلند به عنوان قهرمانی رسید، تایلند نیز روی سکوی دومی ایستاد و این مدال توسط سهراب آزاد اهدا شد.تیم های لائوس و اندونزی به عنوان سوم مشترک رسیدند. سهراب آزاد به عنوان عضو برگزاری مسابقات در هانگژو حضور دارد.

بیش‌تر بخوانید؛
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| صعود ۲ پله‌ای کاروان کشورمان در روز پرمدال؛ ایران بر رده نهم

ورزشکاران ایران در روز ششم در رشته‌های تیراندازی، هندبال، تنیس روی میز، ژیمناستیک، شطرنج، بوکس و دوومیدانی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

 

روز ششم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با پی‌گیری رقابت‌های ورزشی در هانگ‌ژوی چین آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.