عنایتی: از رفتن بازیکنان پرسپولیس سورپرایز شدم/ هاشمی: فکر می‌کردم تاج برای کمک آمده!

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ خروج ۳ بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس از اردوی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در آستانه مصاف یک‌چهارم نهایی فوتبالیست‌های امید ایران با هنگ‌کنگ در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، واکنش سرمربی این تیم و دبیر کل کمیته ملی المپیک را در پی داشت.

عنایتی: از رفتن بازیکنان پرسپولیس سورپرایز شدم

غلام‌رضا عنایتی، سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان اظهار داشت: اشتباه مسابقات ازبکستان را به پای من نوشتند؛ در حالی که خیلی مقصر نبودم. کلاً تیم ۱۶ تا ۱۷ روز در اختیار ما بود. اردویی در ترکیه داشتیم که باز هم همه بازیکنان در اختیارم نبودند. نمی‌گویم ما (کادر فنی) تقصیر نداشتیم؛ اما نباید همه چیز را به پای مربی بنویسیم. ای کاش می‌توانستیم با رایزنی میزبانی مسابقات مقدماتی المپیک را برای خودمان بگیریم و در ازبکستان مسابقه ندهیم. ۵۰ سال است که المپیک نرفته‌ایم؛ ولی خیلی دوستان از من خرده گرفتند. به هر حال از فوتبالدوستان حرفه‌ای عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال امید تصریح کرد: بعضی به ما خرده گرفتند که چرا همان تیم مقدماتی المپیک در ازبکستان را به مسابقات هانگژو نبردیم. بحث مسابقات آسیایی متفاوت است. بیش از ۲۰ سال است که ما نتوانستیم قهرمان شویم. با اینکه ما در هر نسل، ستاره‌های خوبی داشتیم؛ ولی نتیجه‌ای که باید را نگرفتیم.

عنایتی در خصوص شرایط خروج بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم فوتبال امید گفت: ۳ بازیکن پرسپولیس از جمع ما جدا شدند و  امروز  محمد عمری به اردوی پرسپولیس بازگشت. نمی‌دانم مسائل را چطور باید بازگو کنم. در حال حاضر ۱۳ بازیکن در اختیار داریم که  ۱۱ تا  باید بازی کنند. در حالی که دوره مقدماتی دوره آسان‌تری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرقانی سرپرست تیم فوتبال امید به مسئولان پرسپولیس قول بازگشت بازیکنان را در میانه تورنمنت بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت:  اطلاعی بابت این موضوع ندارم و با این دید بازیکنان را آوردم که  تا آخر جام با بمانند. اینطور نمی‌شود آن بازیکنان در بازی ساده ما بیایند و حالا که زمان بازی حساس‌مان رسیده، از اردو خارج شوند و بروند. من از رفتن بازیکنان پرسپولیس سورپرایز شدم. البته بازیکنان باقی مانده در اردو با تمام ظرفیت حضور دارند و تلاش می کیم با ریکاوری ۲-۳ بازیکنی که مصدومیت (خفیف) دارند را برگردانیم؛ ولی خیلی کارمان است.

سرمربی تیم فوتبال امید با اشاره به مصدومیت سامان فلاح، گفت: سامان فلاح که یکی از بازیکنان کلیدی ما است که بد موقع مصدوم شد. او در بازی‌های مقدماتی المپیک و حالا در بازی‌های آسیایی با مشکل مصدومیت مواجه شد و او را از دست دادیم.

عنایتی با اشاره به زمان برگزاری مسابقه ایران و - تایلند، اظهار داشت: آب و هوای هانگژو شرجی است و شرایط خاصی دارد. بازی ما در ساعتی برگزار شد که اوج شرجی هوا بود و توان زیادی از ما گرفت. این در حالی بود که فکر کردم شاید بعد از ما یک بازی دیگر در همان ورزشگاه برگزار می‌شود؛ ولی نبود. بازی بعدی با هنک‌کنگ از ساعت ۷:۳۰ روز یکشنبه برگزار می‌شود، امیدواریم شرجی و شرایط جوی ما را کمتر اذیت کند. 

وی در پایان گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و امیدوارم روی سکوی جایی داشته باشیم اگر همدل باشیم و نگاه ملی به تیم امید داشته باشیم. نباید لحظه‌ای نگاه کنیم. با ۱۳ یا ۱۴ بازیکن در دور بعد مسابقه شرکت می‌کنیم. از مردم می‌خواهیم که برای مصدوم نشدن بازیکنان ما دعا کنند.

هاشمی: فکر می‌کردم تاج برای کمک می‌آید، اما بازیکنان پرسپولیس رفتند!

سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی هم اظهار داشت: تیم امید بدون پشتوانه آمد. تصور می‌کردم مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) به هانگژو می‌آید که کمک کند، اما سه نفر از بهترین بازیکنان ما رفتند؛ این اصلاً لطف نبود! بازیکنان به ما قول دادند که این دیدار (بازی با هنگ‌کنگ) را ببرند و به نیمه‌نهایی صعود کنند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ صعود احتمالی امیدهای ایران به نیمه‌نهایی فوتبال بازی‌های آسیایی را شبیه به معجزه دانست و تصریح کرد: باید بگویم که تنها هستیم. وزارت ورزش و باشگاه‌های فولاد، سپاهان، استقلال و پرسپولیس مگر از کجا پول می‌آورند که این بازیکنان را پرورش بدهند؟ دولتمردان ما باید سؤال کنند که چرا باشگاه‌ها در این ایام، به تیم امید کمک نکردند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه انتظار داشت مشکلی برای حضور ۲۲ بازیکن انتخابی سرمربی تیم امید در هانگژو ایجاد نشود، گفت: عنایتی چهار یا پنج ماه است به تیم امید آمده است. ما چنین توانی داریم که در آسیا به مقام چهارم برسیم، اما باید پنج سال برنامه‌ریزی کنیم و ارزش و اهمیت ورزش را در جامعه ببینیم.

«شدیداً گلایه‌مند هستم، اما نمی‌دانم باید از چه کسی گله کنم». هاشمی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: الان زمان این گلایه‌ها نیست و اگر در این باره صحبت کنیم، کاروان تیم ایران آسیب می‌بیند. دولت برای تیم ملی بزرگسالان در قطر ورود کرد، اما اینجا چنین کاری انجام نداد و در آخرین لحظات، سه نفر از بهترین ورزشکاران ما را بردند. کمیته ملی المپیک در حد توان، حمایت‌های لازم را انجام داد و امکانات غذایی تدارک دید.

وی در مورد جلسه خود با رئیس فدراسیون فوتبال برای وضعیت محمد مهدی احمدی، یاسین سلمانی و محمد عمری عنوان کرد: شب گذشته (پنجشنبه) ۲ ساعت با تاج صحبت کردیم که او گفت یک بازیکن می‌رود و یک نفر می‌ماند. این موضوع را توافق قطعی می‌دانم و اگر غیر از این عمل شود، قضاوت را داخل زمین می‌گذاریم. امیدوارم تیم امید نتیجه بگیرد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در خصوص عملکرد کاروان ایران اظهار داشت: تا الان در بازی‌های آسیایی ۲۳ مدال گرفته‌ایم و ۲ طلا از پیش‌بینی‌ها عقب هستیم. مدال‌های طلا ما و سایر کشورها به سمت چین رفت و از این نظر شرایط یکسان است. شاید این دوره کشوری با ۱۶ طلا در رده چهارم یا پنجم قرار بگیرد. درمجموع نتایج برای کاروان ایران خوب بوده و دوستان خوشحال هستند.

سرمربی تیم فوتبال امید و دبیرکل کمیته ملی المپیک به انتقاد از شرایط پیش آمده در بازی‌های آسیایی پرداختند.