بهمن‌یار: متاسفم؛ یک لحظه بازی از دستم در رفت/ زنگنه: دختران کاراته بهتر از این هستند

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به هانگژو؛ سارا بهمنیار نماینده کومیته زنان ایران در بازی های آسیایی به عنوان آخرین ورزشکار ایرانی که در هانگژو مسابقه داد، در نهایت کار خود را بزا مدال برنز به پایان رساند تا آخرین مدال ایران در هانگژو برنزی باشد.

در پایان این مسابقه مربی و کاراته کای ایران صحبت کردند.

بهمنیار: متاسفم؛ یک لحظه بازی از دستم در رفت

سارا بهمنیار پس از شکست در دیدار نیمه نهایی  و از دست رفتن مدال طلا اظهار داشت: توانستم دو مسابقه اولم را ببرم اما متاسفانه در دور سوم و برابر نماینده قزاقستان با یک امتیاز فاصله شکست خوردم. همه چیر برای رفتنم به فینال مهیا بود اما نتوانستم آن یک امتیاز را جبران کنم. یک لحظه بازی از دستم در رفت. درخواست ویدئوچک دادیم که قبول نشد اما مطمئن هستم که آن امتیاز درست بود و باید به من تعلق می گرفت.

وی درباره این موضوع که می توانست اولین مدال آور طلایی زن کاروان ایران و همچنین آخرین طلایی ایران در این دوره باشد، گفت: نمی دانم چه بگویم. عمیقا ناراحتم. خوشحالم که در این بازی ها به مدال برنز رسیدم. البته هدف من مدال طلا بود ولی خداراشکر که دست خالی نمی روم. امروز برابر حریف نامدار ژاپنی پیروز شدم و به مدال برنز رسیدم و این مدال به مردم خوب کشورم تقدیم می کنم و سپاسگذارم که حمایت مان کردند.

زنگنه: دختران ما بهتر از این هستند

پگاه زنگنه مربی تیم ملی کاراته بانوان درباره کسب مدال برنز از سوی سارا بهمنیار گفت: آخرین مدال ایران را سارا کسب کرد. به زیبایی مسابقه داد و قرعه سنگینی داشت و درنهایت حریف رنکینگ دار ژاپنی را شکست داد. دختران کاراته کا آن چیزی که در هانگژو  نشان دادند نبودند و بهتر از این هستند. ما بازی های تدارکاتی نداشتیم و اگر مسابقات تدارکاتی داشتیم گل سرسبد مدال ها برای ما بود. دو ماه قبل در مالزی یک طلا، یک نقره و دو برنز به دست آوردیم و نایب قهرمان شدیم. اما عدم برگزاری بازی های تدارکاتی در چنین مواقعی ضربه می زند.

طباطبایی: از کمک به کاروان ایران خرسندیم

سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته گفت: واقعا سطح مسابقات بالا بود. مخصوصا با تغییرات جغرافیایی که در کاراته آسیا و جهان ایجادشده است و همچنین سرمایه گذاری های صورت گرفته،سطح فنی کشورها بیشتر شده‌ و قدرت های جديدی شکل گرفته است.

وی افزود: ما در این رویدادها یک مدال طلا  که خیلی ارزشمند بود گرفتیم و دختران نیز دو مدال برنز کسب کردند که حق هر دو نفرشان رفتن به فینال بود.چند نفر از بچه های ما هم شرایط شان خوب نبود و  نتوانستند مدال آوری کنند که باید بعد از بازگشت به تهران دلایل آن را با حضور کادرفنی و کارشناسان  بررسی کنیم.

طباطبایی اضافه کرد: با توجه شرایط این دوره بازی های آسیایی، کاروان کاراته سه مدال آورد که ارزشمند بود اما  خیلی خوب نبودیم و ظرفیت بالاتری داشتیم با این حال شخصا از عملکرد بچه ها ناراضی نیستم. از اینکه مدال های کاراته به کاروان شهید حججی کمک کرد خوشحال هستیم.

طباطبائی درباره جلسه اخیر وزیر ورزش کشورمان با رئیس فدراسیون جهانی کاراته گفت: نشستی با حضور  وزیر محترم و آقای اسپینوس و مقامات کاراته آسیا برگزار شد. رئیس فدراسیون جهانی همیشه کاراته ایران را مورد حمایت قرار داده و اینبار هم اشاره کردند که کاراته ایران از قدرت های جهان است. آقای هاشمی هم حمایت خود را از کاراته همواره اعلام کرده اند و امیدوارم نشست اخیر ایشان با رئیس فدراسیون جهانی منشا خیر باشد.

 

مربی و کاراته کای ایران بعد از کسب مدال برنز بازیهای آسیایی هانگژو صحبت کردند.