جهان موضع محکم تر در قبال رژیم آپارتاید صهیونیستی اتخاذ کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس بیانیه امروز وزارت خارجه مالزی، این کشور از طرف‌های درگیر جنگ جاری خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و برای کاهش تنش تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است: "علت اصلی تشدید این تنش ها را باید مشخص کرد. فلسطینیان در معرض اشغال غیرقانونی طولانی مدت، محاصره و رنج، هتک حرمت به مسجد الاقصی و همچنین سیاست سلب مالکیت توسط اسرائیل به عنوان اشغالگر قرار گرفته اند. "

در ادامه بیانیه آمده است: «ناهماهنگی در اقدام جهانی علیه رژیم اسرائیل، اجرای یکسان اصول بین‌المللی را زیر سؤال می‌برد و نیاز به یک موضع ثابت‌تر در رسیدگی به یک رژیم آپارتاید را برجسته می‌کند».

در این بیانیه افزوده شد نباید در برخورد با رژیمی که آپارتاید را اعمال می کند و آشکارا حقوق بشر و قوانین بین المللی را نقض می کند، رفتار نامتناسب و ریاکاری آشکار وجود داشته باشد. مالزی با تاکید مجدد بر حق مسلم فلسطینی ها برای بازگشت به خانه های خود، تاکید می کند آنها حق دارند در مرزهای شناخته شده بین المللی خود بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷، با پایتختی بیت المقدس شرقی، در صلح زندگی کنند.

مالزی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست فوراً یک جلسه اضطراری تشکیل دهد تا از همه طرف‌ها بخواهد خشونت را متوقف کنند و به جان غیرنظامیان بی‌گناه احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند.

در این بیانیه آمده است شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت مبتنی بر منشور خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام دهد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۸۰۰ صهیونیست دیگر شده است.

عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده، بطوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی آنها به شمار می آید.

به دنبال تشدید جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، دولت مالزی ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تبعات تشدید این جنگ، از جامعه جهانی خواست تا موضعی محکم تر در قبال "رژیم آپارتاید صهیونیستی" اتخاذ کند.