آخرین اخبار از سومین روز عملیات طوفان الاقصی/ ارتش رژیم صهیونیستی: نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛‌ روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که برآوردهای اخیر نشان می دهد که تعداد کشته شدگان اسرائیلی به 1000 نفر و تعداد اسیران مقاومت فلسطین به بیش از 150 نفر رسیده است.

وی افزود که در میان کشته شدگان اسرائیلی 73 سرباز از جمله 5 نفر از تیپ نخبه گولانی هستند. دیروز رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که کشته شدگان «ارتش» شامل فرمانده یگان چند بعدی ارتش، سرهنگ روی لوی، فرمانده گردان ارتباطات، معاون فرمانده واحد ماگلان، یک فرمانده گروهان، یک فرمانده دسته در ارتش و فرماندهی جبهه خانگی و فرمانده گردان کامپیوتری 481 و فرمانده خدمه در یگان دوودوان است.

به همین ترتیب، اسرائیل همچنین کشته شدن فرمانده تیپ نهال (یکی از تیپ های نخبه اسرائیل)، یحونتان اشتاینبرگ، در جریان درگیری با یک مبارز مقاومت فلسطینی در نزدیکی کرم شالوم را تایید کرد.

ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که «ارتش» اشغالگر هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با فرماندهی مرکزی آمریکا را تشدید کرد.

این هماهنگی پس از آن صورت گرفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از حرکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه خبر داد. آستین در بیانیه ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر. فورد و کشتی های جنگی همراه آن را به سمت شرق مدیترانه هدایت کرده و افزود که برای تقویت اسکادران هواپیماهای جنگنده در این منطقه تلاش می کند.

حازم قاسم سخنگوی حماس در واکنش به این موضوع تاکید کرد: اعلام آمریکا مبنی بر آوردن یک ناو هواپیمابر به منطقه برای حمایت از اشغالگران در تجاوزات خود به مردم فلسطین، مشارکت واقعی در تجاوز و تلاش برای بازگرداندن روحیه فروپاشیده مردم فلسطین است. 

قاسم تاکید کرد که این حرکت ها مردم ما و مقاومت آنها را نمی ترساند که به دفاع از مردم و مقدسات ما در نبرد سیل الاقصی ادامه می دهند.

«سیل الاقصی» همچنان ادامه دارد

مقاومت فلسطین با عملیات «سیل الاقصی» که صبح شنبه گذشته آغاز شد، ادامه می‌یابد که شامل پرتاب موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی که به «تل آویو» می‌رسید، همزمان با تهاجم زمینی و هوایی بود.

گردان های القسام تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی را به اسارت گرفتند و انتظار می رود تعداد آنها در ساعات آینده اعلام شود.

گردان های القسام روز گذشته در واکنش به ادامه جنایات و هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان در غزه که منجر به کشته شدن بیش از 400 نفر از جمله 72 کودک شد، از هدف قرار دادن فرودگاه بن گوریون صهیونیستی با ده ها موشک سنگین خبر داد.

درگیری فلسطینیان با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری

دامنه عملیات «سیل الاقصی» به کرانه باختری و بیت المقدس گسترش یافت که از ابتدای این عملیات، جوانان فلسطینی در مناطق مختلف با نیروهای اشغالگر درگیر شدند که منجر به شهادت تعدادی از آنان شد.

خبرنگار المیادین در کرانه باختری با بیان اینکه فلسطینی ها در بسیاری از نقاط کرانه باختری به ویژه قلندیه، طولکرم و الخلیل با نیروهای اشغالگر مقابله کردند، گفت: صبح امروز یک جوان فلسطینی با بولدوزر به پاسگاه نظامی در یکی از ورودی های شهر قدیم الخلیل حمله کرد و پس از تیراندازی نیروهای اشغالگر به سمت وی ​​به شهادت رسید.

روز گذشته کرانه باختری شاهد یک حمله همه جانبه در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه بود، در حالی که رسانه های فلسطینی گزارش دادند که اشغالگران تمامی گذرگاه ها را بسته، مانع ورود و خروج فلسطینی ها از کرانه باختری شده و بسیاری از راه های این منطقه را قطع کرده اند.

همچنین روز گذشته، مقامات اشغالگر محدودیت هایی را برای ورود به مسجدالاقصی اعمال کردند و به تعدادی از نگهبانان و نمازگزاران حمله کردند و تهاجم شهرک نشینان به الاقصی همچنان ادامه دارد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز یکشنبه از مردم فلسطین به بسیج عمومی و مقابله با اشغالگران در همه نقاط دعوت کرد.

دستاورد گردان های القسام در نبرد جاری "سیل الاقصی"

رسانه های اسرائیلی به چندین دستاورد گردان های القسام در نبرد جاری "سیل الاقصی" اذعان کردند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار استفاده حماس از راهپیمایی های حمله در مقیاس وسیع مستند شده است، خاطرنشان کرد که حزب الله تشکیلات بسیار پیشرفته تری دارد.

همچنین تأیید کرد که مبارزان مقاومت فلسطینی تحت پوشش حملات موشکی به «20 شهرک، 11 اردوگاه» و یک پایگاه «ارتش» اسرائیل نفوذ کردند.

رسانه های اسرائیلی نشان دادند که جنگنده های فلسطینی از 80 نقطه حصار جدایی را شکستند و بین 800 تا 1000 مبارز فلسطینی نفوذ کردند.

همچنین، تحلیلگر امور نظامی در کانال 12 اسرائیل گفت که حماس از وسایل ارتباطی استفاده می کند که اطلاعات اسرائیل هرگز از آن آگاه نبوده است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سخنگوی ارتش اشغالگر نوشتند که رهبری ارتش این رژیم را رد نمی‌کند که شبه‌نظامیان بتوانند غزه را از طریق تونل‌ها دور بزنند.

همچنین به نقل از رئیس شورای امنیت ملی اعتراف کرد که وقتی گفت: حماس 15 سال است که منصرف شده است، اشتباه محاسباتی کرده است.

گردان های القسام در کانال خود در اپلیکیشن تلگرام صحنه هایی از هواپیمای انتحاری الزواری را منتشر کرد که در این نبرد وارد خدمت شد و تایید کرد که ۳۵ پهپاد از این نوع در تدارک آتشین عبور رزمندگان مقاومت شرکت کرده اند. وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شود.

القسام همچنین صحنه هایی از یورش کماندوهای نیروی دریایی خود به پایگاه نظامی اسرائیلی زیکیم در آن سوی دریا را مستند کرد.

نظامیان صهیونیست: اوضاع وخیم است و ما تجهیزات لازم برای نبرد با نیروهای فلسطینی نداریم

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از نبود تجهیزات لازم برای مبارزه با نیروهای فلسطینی انتقاد کردند. رسانه‌های عبری زبان به نقل از نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش دادند: اوضاع وخیم است و ما تجهیزات لازم برای نبرد با نیروهای فلسطینی نداریم.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع رسمی بلندپایه در این رژیم گزارش داد: تعداد تلفات اسرائیلی‌ها قابل شمارش نیست و بسیار بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها اعلام شده است.

صهیونیست‌های ساکن شهرک سدیروت اعلام کردند: ما نه آب داریم، نه غذا و نه برق. هیچ کسی به داد ما نمی‌رسد.

دفتر اطلاع رسانی زندانیان اعلام کرد:‌ اداره زندان های اشغالی تمامی زندانیان نوار غزه را از زندان نقب به مقصد نامعلومی منتقل می کند.

به صدا در آمدن آژیر خطر در تل آویو و قدس

با شلیک موشک جدید از نوار غزه به سمت اسرائیل، آژیرهای خطر به صورت بی وقفه در تل آویو و قدس به صدا درآمدند. 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که صدای انفجارهای گسترده در تل آویو و حومه شمالی  جنوبی آن شنیده شده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که  آژیرهای خطر در سراسر اسرائیل از جمله قدس و تل آویو به صدا درآمده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد
 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده هنوز نشانه‌ای از ارتباط جمهوری اسلامی ایران با «عملیات طوفان‌ الاقصی» وجود ندارد.

 

گوترش: محروم کردن غزه از مواد غذایی غیرقابل قبول است
 

 «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل نوار غزه واکنش نشان داد.

وی در سخنانی گفت: «محروم کردن نوار غزه از مواد غذایی و خدمات اساسی غیرقابل قبول بوده خواستار وارد شدن کمک‌های انسانی به نوار غزه هستیم».

 «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

«یسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفت:‌ «دستور دادم تا آب منطقه غزه فورا قطع شود».

از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) در اطلاعیه‌ای‌ گفت که تا آخرین ساعات روز گذشته (۱۶ مهر) بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ نفر از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در پی بمباران ترک کنند.

 

دستور رژیم صهیونیستی به ساکنان شمالی: به پناهگاه‌ها بروید
 

منابع خبری صهیونیستی غروب دوشنبه گزارش کردند که مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال فلسطین اشغالی دستور داده‌اند که برای درامان ماندن از حملات موشکی نیروهای مقاومت به پناهگاه‌ها بروند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» شهرداری «کریات‌شمونا» به ساکنان این شهرک مرزی در شمال اسرائیل دستور داده است که وارد پناهگاه‌ها شده و تا اطلاع ثانوی در آنجا بمانند.

شهرداری این شهرک اعلام کرده از حملات راکتی نیروهای مقاومت بیم دارد و  با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی دائم در تماس  است.  فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دستورات مشابهی را برای ساکنان سمار دیگری از شهرک‌های کوچکتر در منطقه صادر کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی بارها اذعان کرده‌اند که  موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله خواب را از چشمان تل‌آویو ربوده است.عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی»، صبح روز (شنبه)، آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

«بروس هافمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» روز یکشنبه در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید 3 جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»

تماس «اردوغان» با «هرتزوگ» در خصوص آخرین تحولات غزه

منابع رسانه‌ای شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از تماس رئیس جمهور ترکیه با رئیس رژیم صهیونیستی و رایزنی پیرامون آخرین تحولات غزه خبر دادند.  

به گزارش خبرگزاری «ای پی ای»، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این تماس تلفنی طرفین درباره عملیات طوفان الاقصی  و درگیری نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت مربوط به این تنش بحث وگفت‌وگو کردند.

 بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۸۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

 در تحولی دیگر، نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب قرار است روز چهارشنبه برای بررسی اوضاع در نوار غزه برگزار شود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز تلفنی با «محمد شیاع السودانی»  درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرد. 

این در حالی است که «خبرگزاری عمان» گزارش داد که «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی با «جیمز کلورلی» همتای انگلیسی خود، ضمن ابراز نگرانی از تشدید حملات کنونی در فلسطین بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای عمل به مسئولیت خود در قبال این مشکل حقیقی و خطرناک تأکید کرده و مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف حملات و پیآمدهای آن را ضروری خواندند. 

 

شولتز: آلمان و فرانسه کنار اسرائیل ایستاده‌اند
 

صدراعظم آلمان روز دوشنبه بدون اشاره‌ به جنایات رژیم صهیونیستی بر تداوم حمایت از این رژیم در برابر مقاومت فلسطین تأکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «اولاف شولتز» در گفت‌وگو با خبرنگاران در «هامبورگ» پیش از برگزاری نشست مشترک کابینه آلمان و فرانسه گفت، آلمان و فرانسه با قاطعیت در کنار اسرائیل برابر حملات حماس ایستاده اند.

شولتز بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه  تاکید کرد که نباید به آتش این جنگ دامن  زد.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در نوار غزه به قتل رسانده است.  علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره جان خود را از دست دادند.

صدر اعظم آلمان  در ادامه  گفت:«به همین دلیل است که در این شرایط، هیچ کس نباید بیشتر به این وحشت دامن بزند. ما با شرکای خود در منطقه صحبت خواهیم کرد.»

شولتز افزود که قرار است درخصوص آخرین تحولات منطقه به همراه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، قصد دارند دوشنبه شب با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس گفت وگو کنند.

وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طی آخرین آمار ۵۶۰ نفر در حملات هوایی اشغالگران به شهادت رسیده و ۲۹۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. انتظار می‌رود با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه، تعداد شهدا سیر صعودی به خود بگیرد.

 در تحولی دیگر،دفتر ریاست جمهوری ترکیه دوشنبه شب  اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این تماس تلفنی طرفین درباره عملیات طوفان الاقصی  و درگیری نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت مربوط به این تنش بحث وگفت‌وگو کردند.

عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی»، صبح روز (شنبه)، آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات صدها صهیونیست کشته شده‌اند. 

 

شهادت یک عضو حزب الله در حمله رژیم صهیونیستی
 

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. 

شبکه الجزیره گزارش داد که در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، یک عضو جنبش حزب‌الله به شهادت رسیده است. 

شبکه المیادین نیز گزارش داد که شهرک یارون و شهرک عیتا الشعب هدف حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی همچنین یک منزل مسکونی در شهرک یارون را هدف قرار داد.  در همین ارتباط ارتش لبنان شهروندان این کشور را به رعایت جانب احتیاط و خودداری از نزدیک شدن به مناطق مرزی با فلسطین اشغالی فراخواند. 

همچنین رسانه‌های صهیونیست از نفوذ یک گروه فلسطینی به الجلیل غربی و درگیری با نظامیان صهیونیست خبر دادند. 

 

حماس: بمباران غیر نظامیان فلسطینی را با اعدام اسرای اسرائیلی پاسخ می‌دهیم
 

 ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در قبال خانواده‌های غزه، دست به جنایات فاشیستی زده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابوعبیده گزارش داد، گردانهای القسام به اخلاق دینی، نظامی و انسانی باور دارد و بر اساس تعلیمات اسلامی، معتقد به حفظ جان گروگانها و اسراست، ولی از آنجایی که دشمن دست به تخریب منازل غیر نظامیان زده و زبان اخلاق و انسانیت را نمی‌فهمد، ما نیز با زبانی با آن سخن خواهیم گفت که به خوبی با آن آشناست.

وی با اشاره به اینکه گردانهای القسام تصمیم گرفته است به این وضعیت پایان دهد، به صهیونیستها هشدار داد: هر گونه حمله به مردم غیر نظامی ما در خانه‌هایشان که بدون هشدار قبلی صورت گرفت، با اعدام گروگانهای غیر نظامی که در اختیار داریم، پاسخ خواهیم داد و آن را با صوت و تصویر منتشر خواهیم کرد.

سخنگوی القسام در پایان هشدار داد که توپ هم اکنون در زمین دشمن است.

رژیم صهیونیستی که از سه روز پیش در شوک عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت قرار دارد، در پاسخ به این عملیات، به شدت در حال بمباران منازل غیر نظامیان در غزه است. در این عملیات تا کنون بیش از ۸۰۰ اسرائیلی کشته شده است.

 

سومین شهید حزب‌الله در حملات عصر رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان
 

حزب‌الله لبنان شهادت سومین عضو خود در حملات عصر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان لبنان را اعلام کرد.

حزب‌الله لبنان شامگاه دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی حسن حدرج» نیز در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

پیشتر حزب‌الله لبنان از شهادت «علی رائف فتونی حیدر» و «حسام محمد إبراهیم» در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داده بود.

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. 

شبکه المیادین نیز گزارش داد که شهرک یارون و شهرک عیتا الشعب هدف حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی همچنین یک منزل مسکونی در شهرک یارون را هدف قرار داد.  در همین ارتباط ارتش لبنان شهروندان این کشور را به رعایت جانب احتیاط و خودداری از نزدیک شدن به مناطق مرزی با فلسطین اشغالی فراخواند. 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هنوز نشانه‌ای از ارتباط جمهوری اسلامی ایران با «عملیات طوفان‌ الاقصی» وجود ندارد.