تخریب مدرسه و بلاتکلیفی 300 دانش‌آموزان الهایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، با گذشت بیش از یک هفته از شروع مدارس ،بدلیل بی مسئولیتی برخی مدیران آموزش و پرورش اهواز، 300 دانَش اموز دبستان شهید مهدی بلک در شهر الهایی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 یکی از نکات بسیار مهم در مدیریت هر مجموعه تعهد و برنامه ریزی دقیق در حیطه مدیریتی است، نکته ای که در مجموعه عریض و طویل آموزش و پرورش اهواز کمتر دیده شده است. احساس بی مسئولیتی برخی مدیران آموزش و پرورش استان موجب گلایه بسیاری از والدین و دانش آموزان شده است،  لذا برای سامان دهی به وضع موجود در آموزش و پروش استان تدبیری اندیشیده شود.

قطعا ارتقای کیفیت آموزشی با ساخت مدرسه جدید باید اولویت آموزش و پرورش ،اما نه به این معنا که در شروع سال تحصیلی نسبت به بلاتکلیفی 300 دانش آموز شهر الهایی به بهانه ساخت مدرسه  جدید بی تفاوت باشند.

بی توجهی آموزش و پرورش منطقه چهار اهواز در پی اعتراض والدین دانش آموزان  شهر الهایی باعث شده تا اهالی این منطقه دست به دامان رسانه ها شوند بلکه صدایشان به مدیرکل آموزش و پرورش استان برسد.

جاسم نیسی والدین یکی از دانش آموزان این مدرسه در گفتگو با رهیاب می گوید : دبستان شهید بلک تنها مدرسه مقطع دبستان بخش الهایی اهواز است که آموزش پرورش در آستانه سال تحصیلی در جوار مدرسه قدیمی ، ساخت مدرسه جدید را آغاز کرد ،اما مساله ای که موجب ناراحتی اهالی این منطقه شده است این موضوع است که آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن مکانی برای دانش آموزان شروع به تخریب مدرسه قدیمی کرد که حضور و اعتراض اهالی الهایی مانع تخریب کامل مدرسه قدیمی شد، اگرچه نیمی از کلاس های درس تخریب شدند و تاکنون هیچ مکانی برای شروع سال تحصیلی دانش آموزان الهایی مشخص نشده است.

شهروند ساکن الهایی از پیگیری‌های بدون نتیجه وعدم پاسخگویی مسئولین اداره اموزش پرورش منطقه می‌گوید: بعد از اعتراض اهالی الهایی،دانش آموزان مقطع اول و دوم دبستان به مدرسه غیرانتفاعی در آن حوالی ارجاع داده شدند و سایر مقاطع بدلیل عدم تامین مکان تحصیل با گذشت 9 روز از مهر ماه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.و اکنون با پیشنهاد والدین مبنی بر ایجاد دیواری بین محوطه ساخت و ساز و چند کلاس باقی مانده ،روند تحصیل دانش آموزان ادامه یابد اما با توجه به تعدد مقاطع در کلاس‌های سوم و چهارم و پنجم و ششم دبستان در دو نویت دخترانه و پسرانه قطعا برقراری کلاس ها برای دانش آموزان با چالش روبرو است.

نیسی می گوید : مدرسه جدید در حال ساخت در مراحل ابتدایی و ساخت پی بنا می باشد ، اهالی الهایی ضمن اعتراض به مدیران اموزش پرورش جهت شروع دیرهنگام ساخت مدرسه جدید و تخریب مدرسه قدیمی در عین ناتوانی جهت تامین مکان جدید برای شروع سال تحصیلی 300 دانش آموز خواهان تعیین مکانی جهت شروع سال تحصیلی دانش آموزان شان هستند.

 به گزارش رهیاب؛ عدم برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش در مدیریت زمان نوسازی مدارس بسیار تامل برانگیز است چنانچه سه ماه تعطیلی تابستان فرصت بسیار مناسبی جهت شروع و تکمیل مدرسه جدید بوده ،از سوی دیگر نیز تخریب بیش از ساخت و تکمیل مدرسه جدید با توجه به فقدان ظرفیت‌هایی جهت ادامه تحصیل سایر دانش اموزان مقطع ابتدایی آن هم همزمان با شروع سال تحصیلی در مهرماه سوالی است که مدیران آموزش و پرورش باید پاسخگوی اهالی این منطقه باشند.

 لذا شبکه اطلاع رسانی رهیاب تا حل مشکلات مردم این منطقه این مورد را پیگیر خواهد بود.

تخریب مدرسه در آغاز سال تحصیلی آن هم در شرایطی که هیچ بستر جایگزینی جهت ادامه روند آموزش 300دانش آموزان تنها دبستان شهر الهایی معرفی نشده ، منجر به اعتراض والدین نسبت به بلاتکلیفی و عقب ماندگی دانش آموزان‌شان شده است.