گلایه های پاراتکواندوکاران و مربیان/ کارگری: نگران کسب سهمیه پارالمپیک نباشید

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز سه‌شنبه با حضور در خانه تکواندو، از اردوی تیم‌های ملی پاراتکواندو اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو بازدید کرد.

در جریان این بازدید که اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون، لیلا سلیمی نایب رئیس فدراسیون و برخی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند، برخی ملی‌پوشان و همچنین سرمربیان هر دو تیم، مسائل مختلف و برخی گلایه‌های خود را نیز مطرح کردند که کارگری توضیحات لازم در مورد مسائل مطرح شده را بیان کرد.

در این بازدید ملی‌پوشان پاراتکواندو خطاب به رئیس کمیته پارالمپیک گلایه‌های خود را مطرح کردند.

مهدی پوررهنما و مریم عبدالله‌پور خطاب به غفور کارگری از مشکلات‌شان مبنی بر عدم اعزام به مسابقات و از دست رفتن امتیاز جهت کسب سهمیه پارالمپیک و همچنین کمبودها در بحث تغذیه و مکمل‌ها صحبت به میان آوردند.

در ادامه سرمربیان تیم ملی پاراتکواندوی مردان و زنان در حضور رئیس کمیته پارالمپیک صحبت کردند.

پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندوی مردان گفت: عدم اعزام به مسابقات جهانی به ورزشکاران شوک منفی وارد کرد؛‌امیدوارم در آینده بتوانیم در رویدادها شرکت کنیم تا 4 سهمیه ما برای پارالمپیک کامل شود.

همچنین عاطفه کشاورز تیم ملی پاراتکواندوی زنان گفت: رنکینگ بچه‌ها 3-4 پله سقوط کرده و به همین دلیل شانس کسب سهمیه ما برای پارالمپیک به خطر افتاده است.

کارگری: نگران کسب سهمیه پارالمپیک نباشید

غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک در واکنش به گلایه‌های ملی‌پوشان پاراتکواندو اظهار داشت: الان روی مسابقات پاراآسیایی هانگژو متمرکز شوید و عدم اعزام‌های گذشته را برای خودتان بزرگ نکنید.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که شما برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس مشکلی نخواهد داشت چون به مسابقات مهم اعزام می‌شوید.

کارگری در ادامه با اشاره به بازیهای پارآسیایی بیان کرد: از طرفی پاداش خوبی برای شما در بازی‌های پاراآسیایی درنظر گرفته شده است. همین امروز 10 میلیون تومان علاوه بر حقوق به حساب‌تان ورایز شده است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این دیدار گفت: دومین بار است که برای دیدار با شما به فدراسیون تکواندو می آیم و این یعنی آنکه ما برای پاراتکواندو ارزش و اهمیت ویژه ای قائل هستیم. اینکه شرایط اردویی مناسبی دارید و فدراسیون امکانات خوبی در اختیار پاراتکواندو قرار داده؛ خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: ما هم مثل شما در خصوص شرایطی که برای اعزام به مسابقات جهانی مکزیک پیش آمد، ناراحت هستیم. هزینه های این اعزام تامین شد و باید پیگیری کنیم که چرا شرایط اعزام فراهم نشد. البته شما باید تمرکز خود را روی موفقیت در بازی های پاراآسیایی هانگژو نمائید. امتیازاتی از دست رفت، ولی در صورتی که بتوانید در رویدادهای باقی مانده این موضوع را جبران کنید. شما نگران کسب سهمیه پارالمپیک نباشید، به رویدادهایی که شرایط کسب امتیاز داشته باشد، به خصوص مسابقات گرندپری اعزام خواهید شد.

کارگری ادامه داد: شما ورزشکاران حرفه ای هستید. یکی از ویژگی های ورزشکار حرفه ای این است که قدرت مدیریت مشکلات و بحران ها را دارد و روح و روان خود را برای موفقیت در رویدادهای آتی آماده شود. فرصت حضور در مسابقات مکزیک از دست رفت و برای آن نمی توان کاری کرد. شما باید به هر اندازه که قدرت دارید، روی رویداد مهم بازی های پاراآسیایی متمرکز شوید. در این صورت به همان میزان که قدرت دارید به همان میزان فنی تر، حرفه ای تر و قدرتمندتر هستید.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای همه شما آرزوی موفقیت دارم و باید عنوان کنم که برای مباحث فرهنگی نیز فکرهایی در نظر داریم که به نحو شایسته از عزیزان قدردانی کنیم.

رحیمی: پاراتکواندو برای فدراسیون تکواندو اهمیت زیادی دارد

در ادامه این دیدار رحیمی دبیرکل فدراسیون تکواندو گفت: پاراتکواندو برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد. در طول ماه های گذشته بیش از 300 نفر در اردوهای تیم ملی حضور داشتند که تیم پاراتکواندو را حفظ کرده و برنامه های آن محل فدراسیون پیگیری شد. در مورد مکزیک هم که فدراسیون مشکلی برای اعزام نداشت و کارها نیز به موقع انجام شد. ولی بخش کنسولی سفارت مکزیک در تهران امکان صدور ویزا نداشت، مشکلی که در نهایت به عدم حضور تیم ملی پاراتکواندو در مسابقات مکزیک انجامید.

وی افزود: برای مسابقات آتی بخصوص مرحله نهایی گرندپری در منچستر مقدمات اعزام انجام شده و طی 2 روز آینده هم برای اخذ روادید راهی ترکیه خواهند شد.

سعید صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، حامد حق‌شناس، علیرضا بخت چهار ملی‌پوش پاراتکواندو ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو خواهند بود که زیر نظر پیام خانلرخانی به‌عنوان سرمربی در این رویداد حضور خواهند یافت.

همچنین مریم عبدالله‌پور، رزا ابراهیمی، لیلا میرزایی، رومینا چمسورکی، مهدیه سادات حسینی، نرگس جوادی در قالب تیم ملی زنان و با سرمربیگری عاطفه کشاورز در این رویداد به میدان می‌روند.

تیم‌های ملی پاراتکواندو برای اولین بار است که در این بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کنند.

 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک از اردوی تیم‌های ملی پاراتکواندو، اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بازدید کرد.