ارکانی که رژیم صهیونستی به آن متکی بود فرو ریخته/مظلوم نمایی برای انحراف افکار عمومی است

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی (ع) در واکنش به تحولات اخیر فلسطین (عملیات طوفان الاقصی) اظهار داشت: رهبری در بیاناتشان فرمودند آنچه که انجام شد، پاسخ همه‌ی جنایات و درنده خویی های رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته به خصوص دولت اخیر بود، ضمن اینکه به همه‌ شبهات و مسائلی که در این باره مطرح شده پاسخ می‌داد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص تلاش‌های کنونی رژیم صهیونیستی هم تعبیری را ارائه کردند و نتایج و پیامدهای منفی آن را برای افکار عمومی برشمردند، گفت: ریشه اصلی این عملیات در خبرها و گزارش‌هایی است که صهیونیست‌های مهاجر و ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون انجام داده اند و مصداق روشنی از درنده خویی و جنایات رژیم صهیونیستی، است که باعث خشم و نارضایتی مردم فلسطین شده و همچنین انگیزه‌ای قوی را در آنها به وجود آورده تا این پاسخ بزرگ و عظیم را به صهیونیست ها دهند.

طوفانی که برخواست، اسبابش را خود رژيم صهیونستی فراهم کرد

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: بنابه فرمایشات رهبری عامل اصلی این طوفان الاقصی خود صهیونیست ها بودند که طی ۷۵ سال گذشته مردم فلسطین را به هیچ انگاشتند و انواع تحقیرها، ظلم‌ها، شکنجه‌ها، فشارها، سرکوب شدید نظامی، تخریب و زندانی کردن و یک فهرست طولانی از آنچه که جنایت نام دارد، در فلسطین انجام دادند و باعث شدند تا فلسطینی ها این انگیزه قوی را برای مخفی نگه داشتن اطلاعات داشته باشند و خودشان را برای این عملیات آماده کنند. وی افزود: تحلیل درستی است که طوفانی که برخواست اسبابش را خود رژيم صهیونستی فراهم کرد و باید ریشه های این طوفان را در اعمال خودشان بررسی کنند.

قنادباشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رژيم صهیونیستی درصدد است تا این ننگ و شکستی را  که به بار آمده به فراموشی سپرده، بنابراین دست به تبلیغات وسیعی میزند و سعی می‌کند خودش را مظلوم این صحنه نشان دهد، اما با یک مرور ساده‌ بر جنایات آن ها می توان دریافت که این مظلوم نمایی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک دروغ و فریب بزرگ است که به هیچ وجه مصداق ندارد.

وی با بیان اینکه با این حال آن ها در این شرایط جدید باز دارند جنایت دیگری انجام می‌ دهند، تصریح کرد: اگر جوانان فلسطینی به آنها ضربه زدند و پاسخ دندان شکنی دادند، چرا کودکان و زنان را  می‌ کشند، چرا خانه ها را خراب می کنند، این ها نشان دهنده‌ ماهیت صهیونیست هاست که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند و گفتند شما در اقداماتی که انجام می دهید، بلاهای دیگری را دچار می شوید و آن خشم جهانی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود:‌ سرکوب شهرها، نقاط مسکونی و تخریب آن ها نیز از دیگر جنایاتی است که صهیونیست ها با مظلوم نمایی دارند صورت می دهند و این جنایات ماهیت آن ها را افشا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مظلوم نمایی از جانب هیچ کس پذیرفته نیست، گفت: آنچه دارد اتفاق می‌افتد یک عزم فلسطینی مبتنی بر پاسخگویی به اهانت هایی است که به فلسطینی ها و مقدساتشان شده و طبیعتا باید آماده این طوفان بودند و اگر مزدورانی بخواهند بنا به قول مقام معظم رهبری براین موضوع سرپوش بگذارند و اقدامات کودکشی، بمباران شهرها و تخریب مکان های مسکونی را مشروع جلوه دهند، پذیرفته نیست.

قناد باشی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر غیرقابل ترمیم بودن شکست رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت:‌ این عملیات با غافلگیری شروع شد و نشان داد که تمام سازمان‌های اطلاعاتی که در اسرائیل هستند، وظایف خود را انجام نداده اند. این خلا بسیار بزرگی است که نشان می دهد نمی توانند به هیچکدام از این دستگاه‌هایی که دارند، اعتماد کنند که این یک ضربه بود که به تازگی نمی شود آن را بازسازی کرد و دیگری خود ارتش صهیونیست بود که خیلی انفعالی عمل کرد و بسیار بیمناک و وحشت زده بود و نشان داد دیگر قابل اتکا نیست، لذا بازسازی ارتش نیز به سادگی امکان پذیر نیست.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد:‌ در حال حاضر ارکانی که رژیم صهیونستی به آن متکی بوده یکی پس از دیگری فرو ریخته و فرو ریختنش در این عملیات آشکار شده است، همچنین این شکست باعث تشدید اختلافات داخلیشان شده است، لذا این که آقا فرمودند غیرقابل ترمیم بودن اشاره به تزلزل در ارکان مهمی دارد که ٰٰرژيم صهیونیستی به آن متکی بوده و در حال حاضر فرو ریخته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در حال حاضر رژيم صهیونیستی درصدد است تا این ننگ و شکستی را  که به بار آمده به فراموشی سپرده، بنابراین دست به تبلیغات وسیعی میزند و سعی می‌کند خودش را مظلوم این صحنه نشان دهد.