ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح قزوین؛  محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان قزوین اتفاقات خیلی خوبی در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی افتاده است و با کار جدی و جهادی که مدیران استان انجام دادند، کارها با سرعت پیگیری می‌شود.

وی افزود: امروز هم برای پیگیری تصمیمات بالادستی دولت و تسریع در پیشرفت کارها به استان قزوین سفر کرده و بازدیدهایی را از پروژه‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، نوسازی مدارس و سایر حوزه‌ها داشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: تمامی تصمیمات و پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان قزوین فعال است. از مجموع پروژه‌هایی که در دور اول سفر رئیس جمهور به قزوین تعریف شده بود بیش از یکصد پروژه به اتمام رسیده یا در حال اجرا است.

این مقام مسئول بیان کرد: یک تعداد محدودی از پروژه‌ها هنوز شروع نشده که باید آسیب‌شناسی و ارزیابی شوند؛ در جریان سفر رئیس جمهور به استان قزوین بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرده است.

منصوری ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان از این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه و مابقی هم توسط دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی جذب شده است.

وی تاکید کرد: این سه هزار و 500 میلیارد تومان خوشبختانه اهرمی برای پیشرفت اکثر پروژه‌های استان شده و برخی از پروژه‌های مهم که نیاز جدی برای استان بوده از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیمارستان 700 تختخوابی قزوین که سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود اکنون پروژه با دستور ویژه رئیس جمهور فعال شده است و در حال حاضر 150 نفر در کارگاه فعال هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت بتوانیم فاز اول بیمارستان 700 را که شامل 350 تخت است را به پایان رسانده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در بازدیدی که امروز از پروژه بیمارستان 700 قزوین داشتیم، مجریان پروژه به تامین منابعی نیاز داشتند که با هماهنگی برنامه و بودجه از بانک رفاه که تامین‌کننده بخشی از منابع است نیز پیگیری کردیم تا منابعی را مجدد تخصیص دهند.

منصوری یادآور شد: در این یکی دو سال هم نزدیک به 300 میلیارد تومان منابع به پروژه بیمارستان 700 تختخوابی قزوین تخصیص پیدا کرده که کار به این مرحله رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: جاده قزوین- الموت-تنکابن که بخشی در قزوین و بخشی در استان مازنداران است نیز بخش که مربوط به قزوین است از پیشرفت بیش از 90 درصدی برخوردار است و با ارزش‌گذاری روز حدود چهار الی پنج هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول گفت: در دولت سیزدهم در زمینه پروژه‌های بهداشتی درمانی کشور یک رکورد را ثبت کردیم؛ از 150 هزار تخت بیمارستانی که از ابتدا در کشور ایجاد شده تعداد 16 هزار تخت یعنی بیش از 10 درصد فقط در این دولت اجرا شده است.

وی افزود: یک برنامه 10 هزار تخت بیمارستانی دیگر هم به عنوان برنامه ویژه در دستور کار قرار دارد و رئیس جمهور در هر سفری که دارند یک پروژه بیمارستانی را افتتاح می‌کند و به طور مستمر این برنامه ادامه دارد.

منصوری گفت: حوزه بهداشت و درمان از سیاست‌های مهم دولت بوده که از تاکیدات ریاست جمهوری است و پروژه‌های خوبی هم در این حوزه اجرا شده است و کارها با سرعت اجرا می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در کل کشور بیش از یک میلیون و 750 هزار واحد را شروع کردیم که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی پنج درصد تا مرحله تکمیل به سر می‌برند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دولت به موازات زمین واگذار می‌کند و نهضت ملی مسکن هم از طریق ساخت مستقیم توسط دولت، پروژه‌های خودمالکی، تامین زمین و پرداخت تسهیلات دنبال می‌شود و راه‌وشهرسازی هم تنظیم‌گری‌های مختلفی را در این زمینه انجام می‌دهد.

منصوری افزود: اقدامات دولت سبب شده تا در پنج ماه گذشته شاهد تورم نزولی در حوزه مسکن کشور باشیم که اتفاق مبارکی در حوزه مسکن است.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور به طور ماهانه شورای عالی مسکن را برگزار می‌کند و رئیس جمهور در حوزه نهضت ملی مسکن تاکید جدی دارند تا واحدها از همه لحاظ تکمیل و تحویل داده شوند و تعهد ما به مردم این است که کار را به طور کامل تحویل دهیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از 150 هزار تخت بیمارستانی که از ابتدا در کشور ایجاد شده تعداد 16 هزار تخت یعنی بیش از 10 درصد فقط در این دولت اجرا شده است.