پایان دوره معافیت؛ سلام اجباری فوتبالیست‌ها به خدمت سربازی!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ ستاد  کل نیروهای مسلح با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام وظیفه، طرح معافیت بازیکنان فوتبال را پایان‌یافته اعلام کرده. بر اساس این طرح که مصوب سال ۱۳۹۷ بوده و به مدت ۵ سال قابل اجراست، بازیکنان فوتبال، والیبال و بسکتبال فرصت این را داشتند که در سطح لیگ برتر تا ۲۸ سال و در سطح ملی تا ۳۰ سال دارای معافیت از اعزام به خدمت سربازی باشند.

بدین ترتیب بسیاری از بازیکنان موثر و ستاره‌های لیگ برتری و ملی‌پوش بدون مشکل خاصی تا سن ۳۰ سالگی به بازی در تیم‌های غیرنظامی پرطرفدار می‌پرداختند و حتی این اواخر درباره دعوت از برخی سربازان به تیم ملی آن هم پس از سن ۲۸ سالگی برای عدم مشمولیت، حواشی و ابهامات زیادی وجود داشت.

متن نامه فوق به شرح زیر است؛

" از: معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

به: سردار رئیس محترم سازمان وظیفه عمومی فراجا

موضوع: توقف طرح تعویق اعزام به خدمت سربازی مشمولان ورزشکار حرفه‌ای رشته‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال

سلام علیکم؛ با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد؛

با احترام در راستای تدبیر فرمانده کل قوا که در شماره پیروی فوق ابلاغ گردیده، طرح تعویق اعزام به خدمت مشمولان ورزشکار حرفه‌ای رشته‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال در سطح ملی 30 سال و لیگ برتر 28 سال تمام، از سال 1397 به صورت آزمایشی اجرا گردید. مهلت اجرای طرح فوق به اتمام رسید و ضرورتی برای تمدید آن نبوده و حسب دستور مقرر است طرح فوق از تاریخ ابلاغ متوقف گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به حسن اجرای مقررات اقدام لازم معمول و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند."

با این نامه مشخص شد که حالا بازیکنانی مثل میلاد سرلک، پیام نیازمند و هر سرباز - فوتبالیستی که ۲۸ یا ۳۰ سال را به پایام رسانده، از امروز به بعد برای فعالیت در فوتبال با مشکل مواجه شده و می‌بایست خود را به عنوان مشمول و سرباز به نظام وظیفه معرفی نماید.

ستاد کل نیروهای مسلح با ابلاغ نامه‌ای به نظام وظیفه، معافیت بازیکنان لیگ برتری را پایان یافته اعلام کرده است.