آخرین اخبار از یازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ موج جدید حملات سنگین موشکی مقاومت به تل آویو

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقاومت فلسطین در یازدهمین روز از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب قطعنامه روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند.

وزارت داخلی در غزه اعلام کرد، در نتیجه بمباران خانه زعرب در رفح در جنوب نوار غزه ده‌ها شهید به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ژنرال «اریک کوریلا» فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) امروز سه‌شنبه در سفری اعلام‌نشده برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

 

حمله اشغالگران به بیش از ۲۰۰ پایگاه در سراسر غزه

در این راستا، ارتش اشغالگر گفته است، شب گذشته بیش از ۲۰۰ مقر نظامی حماس را سراسر غزه هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از دهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ بایدن چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود 

 

صهیونیست‌ها دست به ۳۷۱ کشتار و جنایت فجیع در غزه زدند

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تا این لحظه دشمن صهیونیستی بیش از ۳۷۱ جنایت و کشتار بزرگ را در حق مردم غزه مرتکب شده و خانه‌های فلسطینیان را بدون اخطار قبلی بمباران کرده که طی آن ۱۹۸۱ فلسطینی که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند.

 

شهادت ۷۱ فلسطینی در حمله وحشیانه صهیونیستها به رفح و خان یونس

وزارت داخلی در غزه اعلام کرد، در نتیجه بمباران خانه زعرب در رفح در جنوب نوار غزه ده‌ها شهید به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز گفت، تاکنون اجساد ۱۰ کودک فلسطینی در نتیجه حملات صهیونیست‌ها از رفح بیرون آورده شده است.

این در حالی است که صهیونیست‌ها به یکی از منازل در خان یونس نیز حمله هوایی کردند.

خبرنگار المیادین افزود: در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس در جنوب غزه ۷۱ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. بیش از شش نفر در حمله رژیم صهیونیستی به محله اروپایی در جنوب شرقی خان یونس شهید شدند.

به گفته خبرنگار الجزیره، این موج حملات صهیونیست‌ها سه منزل در خان یونس را هدف گرفته بود. نیروهای امداد و آتش‌نشانان در حال بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار هستند.

طبق گزارش این رسانه، در حملات شدید صهیونیست‌ها بانک‌ها، موسسات دولتی و محله‌های مسکونی همچنان آماج حملات هستند.

همچنین طبق گزارش المیادین، بخش شرقی استان مرکزی غزه صبح روز سه شنبه هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 

فرمانده سنتکام وارد تل‌آویو شد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است با مقامات عالی نظامی رژیم اسرائیل از جمله رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دیدار کند.

 

 ترکیه از طرح ابتکار عملی برای فلسطین خبر داد

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا ایده سیستمی را مطرح کرده است که در آن احزاب ضامن صلح دائمی در مسئله اسرائیل و فلسطین باشند.

 

نشست سفرای حامی مقاومت در دمشق

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کرد: با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و میزبانی جمهوری عربی سوریه امروز نشست عالی دیپلمات‌ها و سفرای حامی مقاومت در دمشق برگزار می‌گردد.

 

به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر در پایگاه «تسالیم» در جنوب فلسطین اشغالی

منابع خبری از به صدا در آمدن آژیرهای خطر در پایگاه «تسالیم» در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به 61 نفر

وزارت بهداشت فلسطین در کرانه باختری از شهادت دو تن از فلسطینیان در این منطقه در تیراندازی نظامیان صهیونیست خبر داد؛ محمد نضال ملحم نوجوان 17 ساله در الخلیل شهید شد و سمیر صبره 72 ساله در نابلس به شهادت رسیده است که با احتساب این دو شهید، شمار شهدای فلسطینیان در کرانه باختری از 15 شهریور به این طرف، 61 نفر شده است.

 

بازداشت 53 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری

باشگاه الاسیر فلسطین هم اعلام کرد که نظامیان صهیونیست امروز با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، 53 نفر را بازداشت کردند.

 

 افزایش آمار شهدای غزه به 2837 نفر

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۲۸۳۷ نفر و شمار مجروحان به ۱۲۰۰۰ نفر خبر داد.

از سوی دیگر، منابع محلی در غزه دقایقی پیش از شهادت ۱۵ فلسطینی در پی بمباران منزل یک خانواده فلسطینی منطقه هلندی در شهر خانیونس خبر دادند.

دفتر دولت فلسطین در غزه نیز امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شرایط بحرانی غزه در حال حاضر، اصلا قابل مقایسه با جنگ های گذشته علیه غزه نیست و بسیار شرایط بحرانی تر است، ما خواستار تسریع در روند ورود کمک ها به غزه هستیم.

سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه نیز تاکید کرد: شرایط غزه بسیار بحرانی است و باید ضمن توقف آوارگی فلسطینیان، روند ورود کمک ها به غزه از طریق گذرگاه رفح آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

جو بایدن فردا به اراضی اشغالی سفر می‌کند

آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است!

 

تعویق مجدد حمله زمینی اسراییل به غزه به دلیل سفر بایدن

جاناتان کونریکاس، سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر فردای(چهارشنبه) جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، مدعی شد که این سفر عملیات زمینی اشغالگران در نوار غزه را مختل نکرده و به تعویق نخواهد انداخت؛ حمله‌ زمینی که پس از عملیات بزرگ و موفق مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، سران صهیونیستی به شدت درباره آن به پروپاگاندا متوسل شده‌اند!

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که سفر بایدن به اراضی اشغالی، عملیات زمینی صهیونیست‌ها در نوار غزه را دست کم ۲۴ ساعت به تاخیر خواهد انداخت.

این روزنامه آمریکایی پیش‌تر نیز مدعی شده بود که ارتش رژیم صهیونیستی طبق برنامه قصد داشت در این هفته به غزه حمله کند، اما به علت بدی شرایط آب‌وهوایی این حمله چند روز به تعویق افتاده است!

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، همچنین درباره زمان‌بندی عملیات زمینی، مدعی شد که آنها باید منتظر بمانند و ببینند!

 

آب آشامیدنی غزه رو به اتمام است

یونیسف امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آب آشامیدنی در غزه پایان یافته و مردم این منطقه مجبور به آشامیدن آب‌های ناسالم و غیرقابل شرب هستند.

رژیم صهیونیستی در آغاز حملات وحشیانه خود از قطع آب و برق غزه و جلوگیری از ورود سوخت و مواد غذایی به این باریکه خبر داده بود.

در تحولی دیگر، رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه نبرد طوفان الاقصی در غزه به بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در حملات بامداد امروز به کرانه باختری دست کم ۵۳ نفر را بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها تعدادی از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین را هم به اسارت گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر عزیز دویک رئیس مجلس قانونگذاری، دکتر ماهر بدر نماینده فلسطینی، عیسی الجعبری وزیر سابق، نزار رمضان نماینده فلسطینی، محمد جمال نتشه نماینده فلسطینی و باسم زعاریر نماینده فلسطینی را به اسارت گرفتند.

 

ژاپن درباره تحولات غزه با ایران مذاکره می‌کند

یوکو کامیکاوا، وزیر خارجه ژاپن با اشاره به آمادگی توکیو به منظور انجام مذاکرات با ایران درباره تحولات غزه و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان این منطقه، از تخصیص ۱۰ میلیون دلار کمک اضطراری به این منطقه خبر داد.

ژاپن هم‌اکنون ریاست جی ۷( گروه هفت کشور توسعه‌یافته) را برعهده دارد و کامیکاوا با اشاره به اینکه ژاپن «با نگرانی» شرایط در نوار غزه را رصد می‌کند، گفت: در مراحل پایانی آماده‌سازی برای مذاکره تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران هستم.

وی همچنین از حضور حدود ۹۰۰ شهروند ژاپنی در اراضی اشغالی خبر داد و هیدِکی مورای، معاون دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا نیمه دوم هفته جاری، آنها را با هواپیمای نظامی از منطقه خارج کند.

 

موج جدید حملات سنگین موشکی مقاومت به تل آویو

رزمندگان گردانهای قسام حملات سنگین موشکی به تل آویو انجام دادند. پروازها از تل آویو به دنبال حملات متوقف شد.قسام اعلام کرد که این حملات در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه انجام شده است.

این درحالی است که صدای آژیر خطر در ریشون لتسیونو در اطراف پایگاه هوایی مناخیم و تل آویو به صدا درآمد. همزمان گردانهای قسام از حمله موشکی به عسقلان هم خبر داد.

صدای آژیر خطر در عسقلان همزمان با حملات موشکی مقاومت فلسطین به صدا درآمد. گنبد آهنین هم برای رهگیری موشکها فعال شده است.

از سوی دیگر، سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین هم بئر السبع را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان هدف قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان کریات شمونه خواست که در منازل خود از بیم حملات موشکی از لبنان بمانند.

یازدهمین روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات «طوفان الاقصی» همچنان با تجاوز رژیم اسرائیل به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در غزه همراه است.