جزئیات زلزله ٥.٣ ریشتری هرمزگان/ مردم شب را در فضای باز به سر ببرند

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  زلزله ٥.٣ ریشتری منطقه فین هرمزگان را لرزاند و در پی وقوع این حادثه ٣ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار دانا گفت: مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10کیلومتری زمین رخ داده است، در 27.75 درجه عرض شمالی و 56.30 درجه طول شرقی ثبت شده است، این زمین‌لرزه در 29کیلومتری فارغان، 42کیلومتری سرگز هرمزگان و 42کیلومتری قلعه‌قاضی رخ داده است.

 مرتضی مرادی پور اظهار کرد: طی ۱ ساعت گذشته ۸ زمین لرزه منطقه فین فارغان در استان هرمزگان را لرزاند که بزرگ‌ترین آنها دو زلزله با بزرگای ۵.۳ و ۵.۶ ریشتر بوده است.

وی در ادامه: در پی وقوع این دو زمین‌لرزه 3 تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

مرادی پور با توضیح اینکه تا شعاع ۲۰ کیلومتری محل وقوع زلزله تقریبا خالی از سکنه است، افزود: تاکنون ۳۰ روستا در محدوده شهرستان‌های بندر خمیر (بخش رویدر) بندر عباس (بخش فین) مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی گفت: تیم های عملیات این جمعیت در این منطقه گشت زنی کردند که خوشبختانه هیچ حادثه ای مشاهده نکردند و به علت آنکه این مناطق قبل از این دچار خسارت شده و باسازی شده اند در حال حاضر خسارتی متوجه منازل مسکونی نشده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: ما در منطقه خانه های هلال را داشتیم و از آنها استعلام هایی گرفته شده است، حدود 30 تا 40 روستا در منطقه محدوده عملیات بوده که از همه آنها ارزیابی اولیه به عمل آمده است و  غیر از یک یا دو واحد که ترک خوردگی جزئی داشته اند خسارتی اعلام نشده است.

مرادپور تاکیدکرد با توجه به مساعد بود شرایط آب و هوایی در این فصل مردم منطقه حتی المکان امشب را در فضای باز (حیاط منازل)سپری کنند .

در پی وقوع زلزله ٥.٣ ریشتری منطقه فین هرمزگان تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده اعزام شدند.