آخرین اخبار از دوازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ نسل کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی دوزادهمین روز عملیات طوفان الاقصی در غزه سپری شد که رژیم کودک کش صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی، دست به یک جنایت جنگی زد.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از دهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ بایدن چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود 

 

بیش از هزار شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از یک هزار نفر شهید و زخیمی شدند.

القدره تأکید کرد که این اقدام، کشتار دسته جمعی است که در پی این حمله به بیمارستان صورت گرفته است.

دکتر سابحی اسکیک، مدیر کل بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین گفت کمبود سوخت بر توانایی‌های این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی اثر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار کرد که این بیمارستان «بخش اعظم خدمات خود» را متوقف خواهد کرد و دیگر بخش‌های آن «حداکثر ظرف ۴۸ ساعت» به حالت تعطیل درخواهد آمد.  یک مقام وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه گفت بیمارستان‌ها در غزه «به مرحله فروپاشی» رسیده‌اند.

۱۴ عضو خانواده اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در خبری ضمن تایید وقوع این جنایت تاکید کرد در میان افراد (به شهادت رسیده) در این حمله پسر اسماعیل هنیه هم به چشم می‌خورد.

پیش از این نیز روزنامه یسرائیل هیوم هم اعلام کرده بود: منزل برادر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته و تعدادی از ساکنان آن (به شهادت رسیدند).

برخی از رسانه‌های فلسطینی از به شهادت رسیدن چند فرزند و تعدادی از نوه‌های اسماعیل هنیه هم سخن می‌گویند.

اطلاعات جدید از کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل

در حال حاضر ارتش آمریکا، با استفاده از هواپیماهای ترابری، پروازهای متعددی از مبدا اروپا و آمریکا به مقصد اسرائیل به منظور کمک و ارسال تجهیزات، انجام می دهد.

در یکی از این موارد آمریکا از پایگاههای العدید قطر، قبرس، یونان و راماشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمبهای هدایت شونده سری  GBU  و بخصوص بمب GBU31 از طریق هواپیماهای ترابری خود به اسرائیل است. بمبهای یاد شده مخرب ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساختهای غزه بکار رفته است.

اسرائیل به دلیل ترس از حملات احتمالی حماس در حال ایجاد گنبد آهنین دریایی در اطراف تاسیسات گازی خود(لویاتان و تامار) در دریای مدیترانه است.

سه روز عزای عمومی در فلسطین در پی نسل‌کشی در بیمارستان غزه

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه  سه‌شنبه به خاطر بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی در غزه توسط صهیونیستها، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

جهاد اسلامی: حمله به بیمارستان غزه، بخشی از طرح آمریکا است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله به بیمارستان غزه را بخشی از طرح آمریکا دانست که هدف از آن، نابودی مردم غزه است.

این حنبش همچنین تصریح کرد: این کشتار نشانگر این است که دولت کینه‌توز آمریکا، هدایت این جنگ را بر عهده دارد؛ جنگی که با هدف کوچاندن مردم ما از نوار غزه به سیناء [در مصر] صورت می‌گیرد.

هنیه: جنایت بیمارستان غزه، نشانگر توحش دشمن اسرائیلی است

اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه چنین جنایتی بیانگر حجم شکست دشمن صهیونیستی است، تصریح کرد: دشمن هیچ احترامی برای ارزشها، قوانین و سنتها قائل نیست.

وی با بیان اینکه مجریان جنایت المعمدانی، همان عاملان کشتار صبرا و شاتیلا هستند، خاطر نشان کرد: آمریکاییها که حمایت نامحدودی از صهیونیستها داشتند، مسئول این کشتار هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: اگر دشمن فکر می‌کند که کشتار غزه، سرپوشی بر شکستهایش است یا ملت ما را مجبور خواهد کرد که تسلیم شوند، در توهم به سر می‌برد.

این مقام حماس با اشاره به اینکه، مقاومت فقط با اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین متوقف خواهد شد، از ملت فلسین خواست که به خیابانها بیایند و این جنایت را محکوم کنند.

حزب‌الله: چهارشنبه باید روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل باشد

حزب الله در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی تاکید کرد: از این جنایت وحشتناک که باندهای جنایتکار در بیمارستان المعمدانی در غزه مرتکب آن شدند و صدها شهید بی گناه قربانی آن شدند، عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشیند.

حزب الله لبنان روز چهارشنبه را روز خشم علیه جنایت صهیونیست‌ها و سفر بایدن به فلسطین اشغالی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است این کشتار ادامه کشتارها و قتل عام هایی است که از زمان موجودیت این رژیم جنایتکار غاصب از دیر یاسین، حولا، صبرا و شتیلا گرفته تا دو قتل عام قانا و دیگر قتل ها در طول سال های اشغالگری انجام شده است و چهره واقعی جنایتکارانه این رژیم و حامی شیطان آن را آشکار می‌کند.

هیچ یک از بیانیه های محکومیت کافی نیست، ما از ملت های خودمان در جهان عربی و اسلامی خواستار اقدام فوری و آمدن به خیابان ها و میدان ها برای بیان خشم شدید خود هستیم  تا بر حکومت و دولت‌های خود برای اقدامی فوری علیه  این کشتارها فشار بیاورند.

در این بیانیه آمده است فردا روز خشم بی سابقه ای علیه دشمن و جنایات این رژیم و سفر بایدن به فلسطین اشغالی باشد و حامل این پیام آشکار باشد که این روز و روزهای آینده در مسیر مقاومت و پیروزی خواهد بود.

بیمارستان معمدانی دیگر زخمی ندارد همه راحت شدند!

سخنگوی امداد و نجات غزه گفت: بیمارستان معمدانی دیگر زخمی ندارد، دیگر هیچ کسی در بیمارستان رنج نمی‌کشد همه راحت شدند!

واکنش‌های جهانی به حمله به بیمارستان غزه؛ نشست چهارجانبه اردن لغو شد

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که نشست بین سران این کشور، آمریکا، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار بود روز چهارشنبه در امان برگزار شود را لغو کرده است.

رهبر حزب کارگر انگلیس هم گفت: صحنه‌های کشته‌شدن صدها نفر در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه کاملاً ویران‌کننده هستند و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد: من حمله اسرائیل به بیمارستان غزه را شدیداً محکوم می‌کنم، این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

مراکش بمباران این بیمارستان توسط رژیم تروریست صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار حمایت از غیرنظامیان فلسطینی شد.

وزارت خارجه ونزوئلا گفت: ما خواستار آتش‌بس فوری به دلیل حملات و تجاوز آشکار به حقوق بشر در غزه هستیم.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در ویناعلام کرد: کسانی که بدون توجیه و هیچ بهانه‌ای، مانع تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه شدند، بیشترین مسئولیت را در قبال تحولات بسیار خطرناک اخیر [در نوار غزه] دارند.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، جنایت جنگی است که مسئولیت آن بر عهده آمریکا می‌باشد.

اجساد شهدای بیمارستان المعمدانی قابل شناسایی نیستند

رسانه هابدون به نقل از یک مقام وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند: به سختی می‌توان اجساد قربانیان قتل عام المعمدانی را شناسایی کرد.

تداوم بمباران غزه/ ۳۹ تن دیگر شهید شدند

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند پس از بمباران بیمارستان المعمدانی و به خاک و خون کشیدن صدها فلسطینی، ساعتی بعد رژیم صهیونیستی بمباران سنگین نوار غزه را ادامه داد و درجریان آن تاکنون ۳۹ تن دیگر شهید شدند.

وزارت کشور فلسطین مستقر در غزه گفته است که ۳۷ نفر از این افراد در بمباران مناطق القصاصیب و حلیمه السعدیه در جبالیا در شمال نوار غزه شهید شدند.

خبرنگار الجزیره مستقر در نوار غزه همچنین گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی یک واحد مسکونی در شهر حمد در خانیونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند که در جریان نیز ۲ تن شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.

شکار تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان

مقاومت لبنان بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که زیرمجموعه این حزب الله یک تانگ مرکاوای رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

شبکه المیادین، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این تانک توسط گروه شهیدان حسین الطویل و مهدی عطوی هدف قرار گرفته شده است.

در بیانیه حزب‌الله آمده که این تانک در منطقه الراهب هدف قرار گرفته شده و در جریان آن سرنشینان تانک کشته و زخمی شدند.

اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی موجی از اعتراض را به دنبال داشت. به طوری که در اردن مردم در اعتراض به جنایات این رژیم صفارت صهیونیست ها را به آتش کشیدند.

در لنبان نیز مردم در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه به سفارت آمریکا حمله کردند.

رژیم اشغالگر قدس در ادامه کشتار مردم فلسطین دست به یک جنایت جنگی زد و با بمباران بیمارستان المعمدانی خوی وحشیانه خود را به جهانیان نشان داد.