نبی: دیدگاه سرمربی هماهنگی بیشتر است/ پورعلی‌گنجی: وقتی صحنه مصدومیتم را می‌بینم، بدنم می‌لرزد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان تورنمنت اردن، ظهر امروز امان را به مقصد تهران ترک کردند و عصر امروز وارد تهران شدند.

کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان تورنمنت اردن ساعت ١١:١۵ به وقت اردن، امان را با پرواز چارتر  به سمت تهران ترک کردند.

بازیکنان لژیونر تیم ملی نیز بامداد چهارشنبه (امروز) برای بازگشت به تیمهای باشگاهی خود، اردوی تیم ملی را ترک کردند.

بعد از 3 ساعت پرواز اعضای تیم ملی وارد تهران شدند و در بدو ورود به تهران صحبت کردند.

رضایی: بازی با تیمهای بزرگ در توان تیم ملی نیست

رحمان رضایی مربی تیم ملی پس از بازگشت تیم ملی از تورنمنت اردن اظهار داشت: مسابقات خوبی بود و تیم‌های خوبی در این رقابت‌ها شرکت کردند. این تیم‌ها در قواره ما در آسیا هستند. خوشبختانه توانستیم بازی‌های خوبی انجام دهیم و بالاخره محک زدن بازیکنان در دستور کار بود. در این دو بازی نواقصی داشتیم اما برد در این بازی‌ها خیلی مهم بود. اردن را که در این سال‌ها نمی‌توانستیم شکست دهیم، با ۳ گل شکست دادیم. این نتیجه خیلی خوبی بود.

وی در ادامه بیان داشت: در بازی فینال هم بی نقص بودیم و از نظر نتیجه هم خوب کار کردیم. تیم‌ ملی نیاز به حریفان بزرگ‌تری دارد اما بازی با تیم بزرگ نیاز به بودجه و امکانات بیش‌تری دارد. با این حال این در توان تیم ملی نیست. انتقاد از برگزاری چنین بازی‌هایی می‌تواند باشد اما به هر حال نیاز به بودجه‌های سنگینی دارد. باید بتوانیم با تیم‌های اروپایی یا تیم‌های مثل کره، ژاپن یا استرالیا بازی کنیم. متاسفانه در حال حاضر در حد توان فدراسیون ما نیست.

رضایی درباره مصدومیت پورعلی‌گنجی گفت: متاسفانه مصدومیت بدی بود و امیدوارم هرچه زودتر به تیم ملی و پرسپولیس برگردد. می‌گویند رباط صلیبی پاره کرده اما هنوز میزان این مصدومیت قطعی نشده است.

پورعلی‌گنجی: وقتی صحنه مصدومیتم را می‌بینم، بدنم می‌لرزد

مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم ملی پس از بازگشت تیم ملی فوتبال به ایران درباره مصدومیتش در بازی شب گذشته مقابل قطر، اظهار داشت: اول از همه از دوستانی که از طریق پیامک یا تماس پیگیر حالم بودند، تشکر می‌کنم. نمی‌دانم اسمش را حکمت بگذاریم یا اتفاق، چون وقتی صحنه را می‌بینم بدنم می‌لرزد. اتفاق بدی بود. من از تلاش و اراده خودم مطمئنم و امیدوارم باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال کمک کنند که بتوانم بهبود پیدا کنم.

وی در مورد اینکه آیا مطمئن شده رباط صلیبی پاره کرده، گفت: باید MRI بگیریم و امیدوارم که اتفاق بزرگی نیفتاده باشد، اما اگر هم این اتفاق افتاده باشد، به‌زودی برمی‌گردم و در کنار هم عشق می‌کنیم!

مدافع تیم ملی فوتبال ایران راجع به بحث همدلی در تیم ملی خاطر نشان کرد: دم همگی گرم و همین که دلگرمی دادند، ممنون دوستان هستم.

مطهری: نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم

حمید مطهری مربی تیم ملی پس از ورود تیم ملی فوتبال ایران به تهران گفت: با توجه به فیفادی که داشتیم، 2 بازی انجام دادیم و به نظرم تیم دارد به آن هارمونی و هماهنگی خودش می‌رسد. بازی با قطر اوج کار ما بود. بچه‌ها واقعا تلاش کردند و دستورات تاکتیکی را به نحو احسن پیاده کردند و نتیجه آن نیز 4 گل شد.

مربی تیم ملی در خصوص انتقادات بازی‌های ایران در روزهای فیفادی گفت: مطمئناً کسانی که کارشناسی به شرایط ما نگاه کنند، می‌دانند. بچه‌ها واقعا ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. ما واقعاً دوست داریم با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کنیم. شرایط را خودتان می‌دانید. ما سعی کردیم به بهترین شکل از این فیفادی‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت ما سعی داریم که یک فوتبال محترمانه بازی کنیم، با برنامه باشیم و این مسئله را شما دارید در تیم ملی می‌بینید. ردپای آن مشهود است.

نبی: دیدگاه سرمربی هماهنگی بیشتر در تیم است

مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال پس از بازگشت تیم ملی از تورنمنت اردن اظهار داشت: طبق تقویم تیم ملی در این تورنمنت شرکت کردیم. خوشبختانه به لحاظ فنی چیزی که مدنظر قلعه‌نویی بود، بخشی از آن در این مسابقات به لحاظ تئوری و عملی انجام شد. امیدواریم برای بازی‌های مقدماتی که در آبان ماه برگزار می‌شود، این تورنمنت به تیم ملی کمک و راه را برای جام ملت‌ها هموار کند.

وی در واکنش به این موضوع که انتظار می‌رود تیم ایران در آستانه جام ملت‌ها با تیم‌های قوی‌تر بازی کند، گفت: نیت هر فدراسیونی همین است که تیم ملی در مسابقات قوی‌تر شرکت کند. قاعدتاً این موضوع منابع مالی خودش را می‌خواهد و فدراسیون محدودیت‌هایی دارد. از طرف دیگر دیدگاه سرمربی هماهنگی بیشتر در تیم است. در کنار آنهم این است که بازیکنان در این مسابقات بتوانند به کیفیت مدنظر کادر فنی برسند.

مدیر تیم ملی فوتبال در مورد مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی توضیح داد: متأسفانه این حادثه به وجود آمد. زانوی پورعلی‌گنجی ورم کرده و باید این ورم کم و بعد MRI گرفته شود که به همین دلیل بلافاصله بعد از رسیدن به فرودگاه همراه پزشک تیم برای عسکبرداری اعزام شدند.

نبی در مورد انتخاب مجدد بهاروند به‌عنوان رئیس سازمان لیگ و انتقادات به این موضوع، گفت: من این مدت در ایران نبودم و رسانه‌ها را نخواندم، اما آنچه مشخص است، استدلال فدراسیون در این بخش‌هاست. بهاروند تجربه کافی در سازمان لیگ را دارد و برای او آرزوی موفقیت داریم.

 

بازیکنان، مربیان و مدیران تیم ملی فوتبال ایران در بازگشت به تهران صحبت کردند.