چالش‌های رانندگان و مسافران تاکسی‌های اینترنتی در برابر نرخ‌های بدون منطق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحث تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از همان ابتدا محل چالش و دعوای نهادهای درگیر با موضوع بوده است.

همه تاکسی های اینترنتی با افزایش قیمت رو به رو بوده اند اما سبک و سیاق افزایش قیمت ها متفاوت است، اسنپ و تپسی در زمان های معمولی افزایش قیمت آن چنانی ندارد، اما در زمان پیک ترافیک به یکباره حتی تا 3 برابر هم نرخ کرایه ها را افزایش می دهد، یعنی ممکن است در ساعت های عادی شما مسافتی را با 40هزار تومان طی کنید، اما در زمان پیک ترافیک مجبور باشید برای همان مسافت بیش از 80هزار تومان هزینه کنید!

این سردرگمی و دوگانگی در تعیین نرخ در شرایطی ادامه دارد که برخی شورایی‌ها از جمله مهدی چمران، رئیس شورا راهکار اصلی را در همان اعمال نظر مستقیم شورا در تصویب کرایه‌ها می‌داند.

رئیس شورای شهر تهران پیش از این گفته بود: افزایش نرخ تاکسی های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر تهران برسد.

 احمد صادقی، در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص قیمت های متغیر تاکسی های اینترنتی گفت ؛شرکت‌های تپسی و اسنپ دو شرکت بزرگ تاکسی اینترنتی هستند که رانندگان و مشتریان آن‌ها از میزان کمیسیون و تعرفه‌های بالای آن‌ها ناراضی هستند.

صادقی اظهار کرد: ما همچنان نمی‌دانیم که نرخ‌گذاری برای مسیرهای مختلف در تاکسی‌های اینترنتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد و این نرخ‌گذاری در زمان پیک ترافیکی با چه درصدی تغییر می‌کند یا اینکه اساسا نرخ کرایه‌ در شرایط مختلف و در ساعات مختلف بر چه اساسی تعیین می‌شوند.

وی گفت: مساله نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی همچنان با ابهام روبه‌روست و شهرداری هم نظارت کافی را بر این حوزه ندارد و البته امکان اینکه نظارت کامل هم بر این حوزه داشته باشد، را هم ندارد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: من از همه تصمیم‌گیرندگان این حوزه مشخصا از مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در کنار آن سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌خواهم که به این موضوع ورود کرده و این مساله را تعیین‌تکلیف کنند. اینگونه نمی‌شود که ما از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم که ترافیک را کنترل کند، اما مدیریت شهری نتواند درباره نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی نظارت و ورودی داشته باشد.»

بحث تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از همان ابتدا محل چالش و دعوای نهادهای درگیر با موضوع بوده است.