آخرین اخبار از پانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ نیروهای فجر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز و پانزدهمین روز از جنگ همچنان مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

تنها طی چند ساعت گذشته بیش از ۳۰ فلسطینی بی گناه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه به شهادت رسیده اند.

در این حملات تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی بر سر اهالی آنها ویران شدند. حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی در شمال غزه به ویژه منطقه التوام و دیرالبلح در مرکز غزه نیز ادامه دارد.

تنها در یک مورد از حملات این جنگنده‌ها علیه مناطق مسکونی، خانه خانواده زعرب واقع در رفح برسر اعضای آن ویرانی شد که به دنبال این حمله وحشیانه دست کم ۹ تن شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف یک مرکز درمانی در شهر غزه را بمباران کرد. علاوه بر حملات هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش حملات خود قرار داده است.

افزایش شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت بیش از ۴۱۳۷ فلسطینی و مجروح شدن ۱۳۰۰۰ فلسطینی خبر داد و هلال احمر تأیید کرد که هشدار رژیم صهیونیستی را برای تخلیه فوری بیمارستان قدس در منطقه تل الهوا در غزه به منظور آمادگی برای بمباران آن دریافت کرده است.

سازمان هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد که بیمارستان قدس که اشغالگران خواستار تخلیه فوری آن شده‌اند، شامل بیش از ۴۰۰ بیمار است.

هلال احمر فلسطین افزود: این بیمارستان همچنین شامل ۱۲ هزار غیرنظامی آواره است. این سازمان از جهان خواست اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع یک قتل عام جدید در بیمارستان قدس انجام دهند تا آنچه در بیمارستان المعمدانی رخ داد، اتفاق نیفتد.

مدیر هلال احمر فلسطین در غزه به المیادین گفت: ارتش اسرائیل به ما دستور تخلیه فوری بیمارستان قدس و انتقال افراد حاضر در آن به جنوب غزه را داده است.

سازمان ملل: ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند

 دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۵۲ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به صورت شدید در شمال و مرکز نوار غزه ادامه دارد. رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در خیابان المسعود در منطقه جبالیا واقع در شمال غزه را هدف قرار داده است. بر اثر این حمله تاکنون پیکر ۲۴ فلسطینی به بیمارستان منتقل شده و شماری نیز زخمی شدند.

پیش‌تر وزرات داخله غزه اعلام کرده بود، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که از آغاز حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ۴ هزار و ۱۳۷ نفر شهید و ۱۳ هزار و ۱۶۲ نفر زخمی شدند.

حماس تهدید بمباران بیمارستان قدس و مقر جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه را محکوم و اعلام کرد: تهدید بمباران بیمارستان قدس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.  مدیر بیمارستان قدس نیز گفت: چندین تماس از ارتش رژیم اشغالگر دریافت کردیم که به سرعت بیمارستان را تخلیه و تهدید به بمباران کردند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز دربیانیه ای اعلام کرد که تهدید به حمله برای ما بسیار نگران کننده است و ما در تماس نزدیک با مقامات اسرائیلی برای گفت وگو در مورد این موضوع هستیم. بیمارستان‌ها باید به عنوان پناهگاه امنی باقی بمانند که در آن بیماران و مجروحان بتوانند با خیال راحت درمان شوند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه هم اعلام کرد تهدیدی از سوی مقامات رژیم اشغالگر مبنی بر بمباران بیمارستان قدس دریافت کرده که خواستار تخلیه فوری این بیمارستان شدند و این در حالی است که بیش از ۴۰۰ بیمار و حدود ۱۲ هزار آواره در این بیمارستان حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

وارد جنگ و درگیری با حزب‌ الله نشوید

اذعان رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی این رژیم در حملات حزب‌الله

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه به هلاکت یکی از نظامیان خود در مرز لبنان اذعان کرد و گفت که این نظامی در حمله موشکی حزب الله لبنان علیه پایگاه‌های این رژیم کشته شده است.

این در حالی است که حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات مقاومت لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مرز لبنان سه نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیده و تنی چند مجروح شده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تعطیلی بیمارستان‌های غزه

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان‌ها فاقد برق و سوخت و تجهیزات هستند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت باید اطمینان حاصل شود که تاسیسات درمانی و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در نوار غزه هدف حملات قرار نگیرند و یک مشکل بزرگ درباره ظرفیت بیمارستان‌ها وجود دارد. در صورت نرسیدن کمک‌های پزشکی، بیمارستان‌ها به کلی از کار می‌افتند و بیماران در خطر هستند.

عفو بین‌الملل: ارسال سلاح برای اسرائیل فورا متوقف شود

عفو بین‌الملل از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست تا حملات غیرقانونی علیه نوار غزه را فورا متوقف کرده و به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد.

این سازمان همچنین از جامعه جهانی و متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و انگلیس خواست تدابیر ضروری برای حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه اتخاذ و از ارسال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی برای اسرائیل و بیان اظهاراتی که به تجاوزات این رژیم علیه غزه مشروعیت می‌بخشد، خودداری کنند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین، مستنداتی از حملات غیرقانونی رژیم اشغالگر ارائه و تاکید کرد، شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در حملات خود به نوار غزه می‌شود.

درخواست‌ 181 سازمان بین‌المللی برای توقف تجاوزات وحشیانه به غزه

 181 سازمان بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای مشترک درخواست‌های 6 گانه‌ای درباره مقابله با جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه مطرح و تاکید کردند همه کشورها و طرف‌های حامی این رژیم در تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم فلسطین شریکند و باید محکوم شوند.

در این بیانیه آمده است، رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل بدون توجه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی، جنگی دیوانه‌وار علیه غزه به راه انداخته که در آن مرتکب انواع جنایات جنگی می‌شود و هیچ ابایی از استفاده از سلاح‌های ممنوعه ندارد. این رژیم همچنین به هیچ یک از اصول حقوق بین‌الملل و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری اهمیت نمی‌دهد و هر روز شاهد نقض همه این قوانین توسط صهیونیست‌ها هستیم.

کشته شدن ۲۲ خبرنگار

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشته شدن ۲۲ خبرنگار از جمله ۱۸ فلسطینی، سه اسرائیلی و یک لبنانی تا روز جمعه ۲۰ اکتبر تایید شده است.

در این بیانیه آمده است، هشت خبرنگار دیگر هم زخمی شده و تعدادی دیگر نیز بازداشت یا مفقود شده‌اند.

همه خبرنگاران فلسطینی کشته شده از نوار غزه بودند و دو خبرنگار از همین منطقه نیز مفقود شده‌اند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد، در حال بررسی بسیاری از گزارش‌های تایید نشده درباره کشته شدن، مفقود شدن، بازداشت، زخمی شدن یا تهدید شدن خبرنگاران دیگر و آسیب‌های وارده به دفاتر رسانه‌ها و خانه‌های خبرنگاران است.

درخواست رژیم اسرائیل از صهیونیست‌ها برای ترک فوری اردن و مصر

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از صهیونیست‌ها خواست هر چه سریعتر خاک اردن و مصر را ترک کنند و از سفر به  کشور مغرب هم خودداری کنند.

گذرگاه رفح باز شد/ ورود نخستین محموله کمک بشردوستانه به نوار غزه

به گزارش شبکه تلویزیونی القاهره الاخباریه، ایست بازرسی رفح در مرز مصر و غزه برای رساندن کمک های بشردوستانه به ساکنان فلسطینی باز شد.

براساس این گزارش اولین محموله از کمک‌های مردمی از این گذرگاه راهی نوار غزه شد.

رسانه های دولتی در غزه گفته‌اند کاروانی که قرار است وارد شود شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا خواهد بود.

اولین کاروان امدادی شامل ۲۰ کامیون است که هم اکنون از گذرگاه رفح عبور می‌کند.

دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید که انتظار دارد آنروا کمک‌های بشردوستانه را در مناطق مختلف نوار غزه توزیع کند.

وقوع انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در قبرس

الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که انفجاری در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در قبرس رخ داده است.

یدیعوت آحارونوت نوشت، درخصوص این انفجار تعدادی دستگیر شده‌اند که تبعه سوریه هستند.

بسته شدن گذرگاه رفح بعد از بازگشایی چند ساعته

مسئولان مصری، گذرگاه رفح را پس از ورود تنها 20 کامیون حامل کمکهای انسانی برای مردم نوار غزه بار دیگر بستند.

حمله موشکی القسام به تل آویو

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حملات موشکی به تل آویو در پاسخ به جنایات صهیونیستها علیه مردم غزه خبر  داد. رسانه های عبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در تل آویو خبر داده بودند.

منابع صهیونیستی از سقوط راکت‌های مقاومت در منطقه اور یهودا در شرق تل‌آویو و نزدیک به فرودگاه بن گوریون این شهر خبر می‌دهند. شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت هم بار دیگر هدف حملات راکتی مقاومت فلسطین قرار گرفت.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به 4385 نفر

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه 4385 شهید برجای گذاشته که در بین آن‌ها 1756 کودک و 976 زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان 13561  نفر است.

حمله به مناطق مسکونی غزه مقابل دوربین پخش زنده

رژیم اشغالگر قدس هنگام پخش زنده تصاویر غزه در شبکه الجزیره به یک خانه در نزدیکی محل تصویربرداری این شبکه حملهٔ هوایی کرد.

برگزاری تظاهرات در پایتخت ایتالیا در حمایت از مردم غزه

رسانه‌ها از برگزاری تظاهرات در رم پایتخت ایتالیا در حمایت از مردم غزه خبر دادند که همچنان در معرض تجاوزات هولناک ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند.

دفاع تمام قد وزیر خارجه انگلیس از جنایات رژیم صهیونیستی

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس با ادعای اینکه از وضعیت فاجعه بار در نوارغزه متاثر شده است، بر حمایت قاطع از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با عنوان ادعایی حق دفاع از خود دارد.

 شهادت 12 عضو یک خانواده در غزه

در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه منزل یک خانواده در نزدیکی بیمارستان الاقصی در غزه بمباران شد که در نتیجه آن 12 عضو این خانواده به شهادت رسیدند.

پایگاه عین الاسد بار دیگر هدف حمله قرار گرفت

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بار دیگر پایگاه آمریکایی عین الاسد واقع در غرب عراق را با تسلیحات مختلف هدف حمله قرار داد‌ند، این حمله در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران قدس و حمایت آمریکا از آنها صورت گرفته است.

 تعیین فرمانده جدید لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی از تعیین سرتیپ ناحال به عنوان فرمانده جدید لشگر غزه ارتش این رژیم در پی به هلاکت رسیدن یوناتان  اشتاینبرگ در عملیات طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت فلسطین خبر  داد.

حزب الله: یک پایگاه ارتش اسرائیل را با موشک هدف قرار دادیم

جنبش حزب الله اعلام کرد که رزمندگانش، با موشک و سلاح‌های مناسب، پایگاه رویسات العلم ارتش رژیم صهیونیستی را در تپه‌های کفرشوبای اشغالی در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک موشک ضد زره از سمت لبنان به برعام در مناطق همجوار (با فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با استفاده از بمب‌های فسفری

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

منابع محلی گفته اند که صهیونیستها در حمله به مناطق جنوبی لبنان از بمب‌های فسفری استفاده کرده اند.

رسانه صهیونیست از زیان‌های شدید بخش «های‌تِک» اسرائیل پرده برداشت

 یک رسانه صهیونیست نسبت به تداوم جنگ و عواقب وخیم آن  برای اسرائیل به ویژه صنایع‌ فناوری پیشرفته «های‌تِک» و دانش بنیان هشدار داد.

 فرمانده ارتش اسرائیل: دشمن خود را برای ورود ما به غزه آماده کرده است

 هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: غزه شرایط پیچیده‌ای دارد، بسیار پرجمعیت است و دشمن خود را برای ورود ما آماده کرده است، با این حال ما وارد نوار غزه می‌شویم و عملیات خود را برای از بین بردن حماس انجام می‌دهیم.

نشست صلح قاهره بدون صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد  
 
 اختلاف بر سر متن بیانیه پایانی نشست سران صلح که در قاهره برگزار شد، باعث شد، تا پیش نویس این قطعنامه به طور کامل لغو شود. 

 به نوشته روزنامه اردنی الغد، کشورهای غربی اجازه هیچ نوع توافقی را بر سر پیش نویس قطعنامه پایانی نشست قاهره ندادند. 

 اختلافات بین شرکت کنندگان باعث شد تا این نشست بدون بیانیه پایانی به کار خود پایان دهد. 

 شبکه المیادن هم خبر داد، اختلاف اصلی بین هیئت‌های عربی و غربی بر سر آن بود که هیئت‌های غربی با درج درخواست برای آتش بس و مسئول دانستن اسرائیل در کشتار غیر نظامیان به شدت مخالفت کردند.

حملات وحشیانه اسرائیل امروز 195 شهید برجای گذاشت

 یک منبع پزشکی فلسطینی به شبکه الجزیره گفت: از صبح امروز بر اثر وحشیانه رژیم صهیونیستی 195 فلسطینی شهید و 439 نفر دیگر زخمی شدند.

 دفتر اطلاع رسانی دولت غزه نیز اعلام کرد: 176 مدرسه مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت که 30 مدرسه به طور کامل غیر قابل استفاده شده است.

جنایت جدید رژیم صهیونیستی 

 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بازار النصیرات غزه ده‌ها شهید و زخمی به جای گذاشته بر اثر این حمله آتش سوزی مهیبی به وجود آمده است.

رژیم صهیونیستی: حملات هوایی به غزه را افزایش می‌دهیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از امروز شنبه اسرائیل قصد دارد حملات هوایی به غزه را افزایش دهد.

وی مدعی شد: در بهترین و مناسب‌ترین شرایط برای ما، وارد غزه خواهیم شد.

این مقام صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود شمار اسرایی که در دست حماس هستند را 210 نفر اعلام کرد.

اعتراف وزیر جنگ اسبق اسرائیل به ضعف ارتش در مقابله با حملات حزب الله

وب‌گاه شبکه تلویزیونی کان به نقل از اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نوشت: تعامل ارتش با تهدیدها و حملات حزب الله در جبهه شمالی بیانگر ضعفی است که رهبری سیاسی ما از آن رنج می‌برد.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان علیه مناطق مختلف نوار غزه در کنار حملات توپخانه ای این رژیم ادامه دارد و خانه‌های مسکونی در برابر دیدگان جهانیان و سکوت مجامع بین المللی بر سر ساکنان آن ویران می‌شوند.