قتل غیرنظامیان را نمی‌پذیریم/ رفع فوری محاصره غزه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الجزیره،«سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در کنفرانس یاد شده افزود: خواهان آزادی گروگان ها (اسیران صهیونیست) و رفع فوری محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه ها برای ورود کمک های انسانی هستیم.

وی ادامه داد: خواهان آتش بس همه طرف ها هستیم و تنها راه حل، همان پاسخ به انتظارات ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل آنها است.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ درباره بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین گفت: قتل غیرنظامیان، محاصره تحمیلی علیه غزه و تصمیم برای کوچاندن اجباری ساکنان این منطقه را نمی پذیریم.