ایران و قرقیزستان برای ایجاد دفتر سرمایه‌گذاری مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری اکی پرس، تفاهم نامه ای برای ایجاد دفتر سرمایه گذاری مشترک میان ایران و قرقیزستان با هدف تامین مالی پروژه های خودپایدار در قرقیزستان امضا شده است.

این تفاهم نامه پس از سیزدهمین نشست کمیسیون میان دولتی قرقیزستان و ایران در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی بین دو کشور به امضا رسید. این نشست به ریاست «دانیار امان گلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و «محمدعلی نیکبخت» وزیر کشاورزی ایران برگزار شد.

امانگلدیف در سخنرانی خود بر سابقه دیرینه دوستی و همکاری میان قرقیزستان و ایران تاکید کرد.

وی از طرف ایرانی خواست برای ایجاد شرکت های مشترک قرقیزستان و ایران، داخل خاک قرقیزستان همکاری کند.

وزیر اقتصاد قرقیزستان تاکید کرد: اطمینان دارم که کشورهای ما پتانسیل قابل توجهی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، مبادلات فرهنگی و همکاری های علمی دارند.

پس از سیزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و ایران، تفاهم نامه ای برای همیکاری های زیرساختی و کلیدی به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، نشست هم‌اندیشی کشاورزی، تجاری و اقتصادی ایران- قرقیزستان روز گذشته در بیشکک، پایتخت قرقیزستان آغاز و هم‌زمان با دیدار وزیر جهادکشاورزی و مقامات عالی قرقیزستان، نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی دو کشور برای بررسی مسایل و موضوعات دو جانبه و گسترش روابط اقتصادی، کشاورزی و تجاری در مرکز قرقیزستان نیز برگزار شد.

ایران و قرقیزستان با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ایجاد دفتر سرمایه‌گذاری مشترک با هدف توسعه مبادلات تجاری و همکاری‌های زیرساختی موافقت کردند.