تحولات غزه پیامدهای خطرناکی برای جهان دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الجزیره، «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» افزود: بار دیگر جرایم و حملات اسرائیل را محکوم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم.

وی ادامه داد: خواهان گشودن گذرگاه ها و رساندن کمک ها به فلسطینی ها در غزه هستیم.

ولیعهد کویت اضافه کرد: با درد و رنج، بمباران برادران فلسطینی در غزه و هدف قرار دادن خدمات اساسی و فراخوان برای کوچاندن ساکنان این منطقه را دنبال می کنیم.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که ساعتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای اروپایی، روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، شاه اردن و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

ولیعهد کویت در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین گفت: تحولات در غزه پیامدهای خطرناکی برای منطقه و کل جهان دارد.