سرعت نقش اول در تصادفات بزرگراه ها را دارد/ عامل دوم استفاده از تلفن همراه  

سرهنگ صفر عبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص شدت تصادفات جاده ای توضیح داد و گفت: در بحث شدت تصادفات اولین موضوعی را که مورد بررسی قرار می دهیم سرعت است؛ چرا که وقتی راننده ای سرعتش زیاد است، مشکلات زیادی مانند تصادفات بوجود می  آورد.

سرهنگ عبادی اظهار  داشت: صحبت و یا استفاده و بکارگیری تلفن همراه و هر  نوع استفاده از  آن در حین رانندگی ممنوع است؛ چرا که  باعث  عدم توجه به جلو و در نهایت تصادفات را در  پی خواهد داشت. 

وی گفت: سرعت های غیر مجاز و توقف در حاشیه بزرگراه دو موضوع خیلی حائز اهمیت در بزرگراه ها هستند که از همه بیشتر صورت می  گیرد و بسیار   مهم و خطرآفرین می باشند.

سرهنگ عبادی گفت: تخلفاتی چون سرعت های غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، صحبت و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، حرکت با دنده عقب، تغییر مسیرهای ناگهانی، عدم حرکت بین خطوط، تخلفاتی هستند که بیشتر در بزرگراه ها شاهد آن هستیم و این موارد باعث بروز تصادفات و مشکلات بسیار زیادی برای دیگر رانندگان می شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عاقبت تصادفات با سرعت زیاد یا واژگونی است و یا برخورد با مانع. حال چنانچه تصادف با سرعت بالا با وسیله سومی صورت پذیرد؛ منجر به مصدومیت و یا فوت راننده خواهد شد.

سرعت های غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، صحبت و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، حرکت با دنده عقب، تغییر مسیرهای ناگهانی، عدم حرکت بین خطوط بیشترین تخلفات در  بزرگرراه ها است.