آخرین اخبار از هفدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ حمله پهپادی به ۲ پایگاه آمریکایی در سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه داد. این اقدامات نه تنها با تعداد بسیار زیادی از جان‌های بی‌گناه مردم غزه را تهدید می‌کنند، بلکه منافع انسانی و انسانیت را نیز نادیده می‌گیرند. 

شبکه الجزیره گزارش داد که شب گذشته مناطق مختلف نوار غزه شاهد وحشیانه ترین حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات تاکنون بوده است.

در جریان بمباران یک منزل مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه شش کودک فلسطینی و یک زن به شهادت رسیدند.

 

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین آمار از جنایات رژیم کودک‌کُش؛ ۱۸۷۳ کودک در حملات صهیونیست‌ها به غزه شهید شدند 

وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه(اول آبان) در جدیدترین آمار اعلام کرد آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 4741 نفر رسید که 1873 نفر از آنها کودک، 1023 نفر زن و 187 نفر سالخورده هستند. تعداد مجروحان هم به 15 هزار و 598 نفر رسیده است.

همچنین تنها در جریان بمباران چهار منزل مسکونی در رفح نزدیک به ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

التهاب و درگیری در کرانه باختری

از سوی دیگر نیروهای فلسطینی، عناصر ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان یورش به نابلس، طولکرم و جنین واقع در کرانه باختری گلوله باران کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که ساکنان طولکرم با شلیک گلوله و نارنجک از نظامیان صهیونیست که به این منطقه حمله کرده بودند استقبال کردند.

همچنین نیروهای فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در سیله الحارثیه واقع در نزدیکی جنین شلیک کردند.

نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه را بازداشت کردند.

در جریان درگیری‌های رخ داده میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در این اردوگاه یک جوان فلسطینی زخمی شد.

 

بیشتر بخوانید:

تداوم حملات جنایتکارانه اسرائیل نشانه شکست و مغلوب شدن آن است

رجزخوانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره نبرد با حماس

 

تظاهرات در اردوگاه عین الحلوه در حمایت از مردم غزه

ساکنان اردوگاه «عین‌الحلوه» (اردوگاه آوارگان فلسطینی در صیدا واقع در جنوب لبنان) حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و در حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان آمده و راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

شهادت دو فلسطینی در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در اردوگاه "جلازون" واقع در شمال "رام الله" دو فلسطینی شهید و 5 نفر مجروح شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه از ورودی شمالی به شهر «اریحا» و اردوگاه «عقبه جبر» واقع در جنوب اریحا یورش بردند و 9 شهروند این اردوگاه را دستگیر کردند.

ارتش اسرائیل شمار اسرای خود را افزایش داد

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد 222 اسیر نظامی صهیونیست نزد  حماس و گروه‌های مقاومت غزه وجود دارد.

احتمال آزاد شدن اسرای صهیونیست دوتابعیتی

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از یک مسئول صهیونیست نوشت که احتمالا جنبش حماس 50 نفر از اسرای صیهونیست دوتابعیتی را آزاد کند. گفتنی است که حماس دو شهروند آمریکایی را با انگیزه انسانی و دواطلبانه این هفته آزاد کرد و قصد آزاد کردن دو صهیونیست را نیز داشت که تل‌آویو حاضر به تحویل آن‌ها نشد.

 القسام تجمع نظامیان صهیونیست را هدف گرفت

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد  تجمع نظامیان صهیونیستی در نزدیکی شهرک «مفکعیم» در اطراف غزه را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز دوشنبه اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیر نظامیان غزه چندین موشک به شهر اشغالی «عسقلان» شلیک کرده است.

بیش از 120 هزار صهیونیست از ترس مقاومت آواره شدند

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» امروز دوشنبه نوشت که بیش از 120 هزار شهرک‌نشین صهیونیست از مناطقی در مرزهای لبنان و غزه آواره شده‌اند.

 500 شهید در حمله صهیونیست‌ها به غزه طی 24 ساعت

در حمله صهیونیست‌ها به غزه طی 24 ساعت گذشته بیش از 500 فلسطینی شهید شدند.  

شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی

شبکه الجزیره به نقل از منابع عبری از شلیک خمپاره به سمت شهرک کیبوتس دان واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه‌های عبری دقایقی بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک مذکور خبر دادند.

تخریب مسجد النور المحمدی در شهر غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل مسجد النور المحمدی را در محله الشیخ رضوان شهر غزه کاملا تخریب کردند.

 آغاز توزیع سلاح در بین صهیونیست‌ها در شمال کرانه باختری

 همزمان با هشدارها درباره احتمال تکرار تنش مسلحانه در کرانه باختری، وب سایت عبری 0404 گزارش داد که 300 قبضه سلاح در بین شهرک نشینان صهیونیست در شمال کرانه باختری توزیع شده است.

حمله پهپادی به ۲ پایگاه آمریکایی در سوریه

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در «التنف» و «الرکبان» در سوریه خبر دادند. 

پایگاه التنف مهم‌ترین مقر نظامیان آمریکایی در جنوب شرق سوریه محسوب می‌شود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن واقع شده است.

کانال تلگرامی صابرین، در خبری فوری نوشت که مقاومت عراق، در راستای اعلام همبستگی با مقاومت غزه و محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با حمایت آمریکا، دو پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف و الرکبان را هدف حمله پهپادی قرار داد. 

رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد.