آخرین اخبار از هجدهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ آمار شهدای غزه به 5791 نفر رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی در هجدهمین روز متوالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی مناطق مختلفی در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

رئیس بیمارستان غزه: ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت اخیر قتل عام شدند

به خاطر گروگانان خود نزد حماس هرگز از حمله زمینی صرف‌نظر نمی‌کنیم

بیش از 135 نفر به شهادت رساندند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ساعتی قبل مجدد حملاتی را علیه شمال نوار غزه انجام دادند. شبکه المیادین گزارش داد که بیش از ۱۳۵ فلسطینی طی ساعات گذشته بر اثر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ هدف در نوار غزه را بمباران کرده است.

شبکه فلسطین الیوم نیز از حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق نزدیک به مرزهای شمالی نوار غزه خبر داد. این شبکه همچنین از شهادت ابراهیم مرزوق یکی از همکاران فلسطین الیوم در جریان بمباران منزلش در منطقه التفاح واقع در شهر غزه به همراه اعضای خانواده اش خبر داد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران منازل مسکونی در رفح و خانیونس واقع در جنوب نوار غزه طی ساعات گذشته به ۵۷ شهید و ده‌ها زخمی رسیده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجدداً مناطق نزدیک به مرکز درمانی الشفا الطبی در غزه را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها یک منزل مسکونی در اطراف بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیر البلح در مرکز غزه را نیز بمباران کردند.

تعداد شهدا و مجروحان به 15 هزار و 273 نفر رسید

دفتر رسانه دولتی غزه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر سال جاری تاکنون تعداد شهدا و مجروحان را 15 هزار و 273 نفر اعلام کرد .

این دفتر رسانه توضیح داد که تعداد شهدای کودک به 2055 کودک و تعداد زنان و دختران علاوه بر 217 سالمند به 1119 نفر رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد شهدا در جنوب نوار غزه به 1652 نفر رسید، علیرغم اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی بود مناطق جنوب غزه امن و غیر هدف قرار گرفته است و در آنجا قتل عام هولناکی انجام دادند که آوارگان مستقیماً در آن حضور داشتند. در جاده ها، در خانه های بستگان خود، و در مراکز پناهگاه هدف قرار گرفتند.

این اعداد به حضور بیش از 1500 نفر از جمله 830 کودک در زیر آوار مفقود شده است.

رییس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد

رییس‌ جمهور فرانسه برای «اعلام همبستگی» با مقامات رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه وارد فلسطین اشغالی شد.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی برای ابراز همدلی و همبستگی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده که بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه‌شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده‌اند.

تعطیلی بیمارستان اندونزی در غزه

گزارش‌های خبری از توقف فعالیت بیمارستان اندونزی در نوار غزه به دلیل نبود سوخت لازم و قطع برق این بیمارستان حکایت دارد.

جنبش حماس با اشاره به توقف فعالیت این بیمارستان اعلام کرد که قطع برق بیمارستان اندونزی در غزه جنایت ضدبشری به شمار می‌رود.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: از کشورهای عربی و اسلامی و سازمان ملل می‌خواهیم برای وصل مجدد برق در این بیمارستان به صورت فوری وارد عمل شوند.

جنبش حماس اضافه کرد: کشورهای عربی، اسلامی و سازمان ملل باید فوراً برای ارسال سوخت به نوار غزه با هدف ازسرگیری فعالیت بیمارستان‌ها اقدام کنند.

این جنبش تصریح کرد: ما نسبت به پیامدهای قصور در تهیه سوخت لازم و وصل برق بیمارستان‌ها هشدار می‌دهیم چرا که این مساله در حکم مرگ تمام بیماران و زخمی‌ها خواهد بود.

حمله نظامیان اشغالگر به کرانه باختری و بازداشت ده‌ها فلسطینی

شبکه الجزیره از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد به طوری که این نظامیان به روستای برقه واقع در شمال نابلس در کرانه باختری حمله کرده و به سمت فلسطینی‌ها شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر همچنین به اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی حمله کردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه جبع واقع در جنوب جنین در کرانه باختری نیز یورش بردند. باشگاه اسیران فلسطینی امروز اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی شب گذشته و بامداد امروز دست کم ۴۲ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده اند.

فعال شدن آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه

رسانه های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

بازداشت 42 فلسطینی در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی شب گذشته و بامداد امروز دست کم 42 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها به دلیل ترس از عملیات مقاومت فلسطین، موج بازداشت مبارزان فلسطینی در کرانه باختری را شدت بخشیدند.

سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی در غزه

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از ساقط کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه خبر دادند. این پهپاد در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته است.

درخواست سازمان ملل برای برقراری فوری آتش‌بس انسانی در غزه

فولکر تورک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد، اولین گام باید یک آتش‌بس فوری بشردوستانه باشد که جان غیرنظامیان را از طریق ارسال سریع و مؤثر کمک‌های بشردوستانه به غزه نجات دهد.

وی افزود، بشریت باید در اولویت باشد و تاکید کرد، در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی بسیاری از غیرنظامیان از جمله بسیاری از کودکان از هر دو طرف کشته شدند.

فولکر تورک همچنین تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی برای ممانعت از بهره‌مندی غیرنظامیان از خدمات اولیه نوعی مجازات جمعی است و با قوانین بین‌المللی در تضاد است.

وی افزود، اگر کمک‌های بیشتری از جمله سوخت، دارو، غذا و آب در روزها و یا حتی ساعات آینده به دست ساکنان غزه نرسد، افراد بیشتری از گرسنگی، تشنگی و کمبود مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست خواهند داد.

این مسوول سازمان ملل درباره زندگی افراد مقیم در نوار غزه از جمله کارکنان تیم خود و کارکنان سازمان ملل ابرازی نگرانی کرد.

آخرین آمار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه/ تاکنون ۵۰۸۷ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند

وزارت بهداشت فلسطین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) تاکنون ۵۰۸۷ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.از میان این شهدا، ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ نفر زن هستند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان غزه نیز از زمان آغاز تجاوز‌ها به ۱۵۲۷۳ نفر رسیده است.

بر اساسا این گزارش، ۴۲ نفر هم از شب گذشته تاکنون در کرانه باختری بازداشت شده اند، با احتساب این آمار، نزدیک به ۹۰۰ نفر از آغاز عملیات طوفان الاقصی در این منطقه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

ارتش رژیم صهیونسیتی نیز با اذعان به جنایت‌های خود علیه مردم غیرنظامی غزه صبح امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۰ نقطه در این منطقه حمله کرده است.

بسته شدن کانال‌های «حماس» و «قسام» در تلگرام

کانال‌های جنبش حماس و گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در پلتفرم تلگرام به محض انتشار ویدئوی آزادی ۲ زن اسیر نزد این جنبش بسته شد.

حماس و قسام اعلام کردند که یک کانال جدید در تلگرام برای انتشار اخبار فلسطین ایجاد کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین در سایه تلاش‌های شرکت‌های بین المللی فعال در زمینه رسانه برای متوقف کردن انتشار اخبار جنایات رژیم صهیونیستی می‌کوشند صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

شبکه سی ان ان گزارش داد که استفاده حماس از فضای رسانه‌ای توسط شرکت‌های متا و گوگل محدود شده اما هنوز می‌تواند در تلگرام فعالیت داشته باشد.

براساس این گزارش یکی از کانال‌های حماس که نزدیک به ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشت از هفت اکتبر یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۷۰۰ هزار دنبال کننده رسیده است.

مسئولان المیادین نیز اعلام کردند که تعداد دنبال کننده‌های کانال‌ها و صفحات حماس در تلگرام از جمله صفحه ابوعبیده سخنگوی رسمی قسام سه برابر افزایش یافته است.

پیشتر حساب‌های کاربری حماس در پلتفرم ایکس نیز بعد از ضرب العجل اتحادیه اروپا به مسئولان این پلتفرم بسته شده بود.

اتحادیه اروپا به برخی پلتفرم‌ها هشدار داده بود تا مطالب مربوط به حماس را پاک کنند. در این راستا یوتیوب اعلام کرد که ده‌ها هزار ویدئوی مربوط به حساب‌های کاربری حماس را حذف و صدها کانال را بسته است.

افزایش کشته‌های سازمان ملل در حملات اشغالگران به غزه

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تعداد کارمندان این آژانس که در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه کشته شده اند افزایش یافته است.

بر اساس اعلام آژانس آنروا، ۶ تن دیگر از نیروهای این آژانس در جریان حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شده اند.

آنروا تاکید کرد که تعداد کشته‌های این آژانس سازمان ملل در نوار غزه از آغاز حملات علیه این منطقه تاکنون به ۳۵ تن رسیده است.

چند روز قبل، فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده بود که در جریان بمباران نوار غزه در ۱۵ روز گذشته تاکنون ۱۷ کارمند این سازمان کشته شده و ده‌ها مرکز وابسته به آن هم آسیب دیده است که تعدادی از آن‌ها مستقیماً هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

 

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی نسبت به ادعای وجود جاسوسان ایرانی در دولت بایدن

لفاظی‌ جدید هرتزوگ علیه ایران و مقاومت/ اظهار ارادت مکرون به رژیم اسرائیل

حمایت اوباما از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه پنج‌شنبه برگزار می‌شود

استقبال آمریکا از برگزاری نشست گروه همکاری قفقاز در تهران

 

افزایش کشته‌های سازمان ملل در حملات اشغالگران به غزه

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تعداد کارمندان این آژانس که در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه کشته شده اند افزایش یافته است.

بر اساس اعلام آژانس آنروا، ۶ تن دیگر از نیروهای این آژانس در جریان حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شده اند.

آنروا تاکید کرد که تعداد کشته‌های این آژانس سازمان ملل در نوار غزه از آغاز حملات علیه این منطقه تاکنون به ۳۵ تن رسیده است.

چند روز قبل، فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده بود که در جریان بمباران نوار غزه در ۱۵ روز گذشته تاکنون ۱۷ کارمند این سازمان کشته شده و ده‌ها مرکز وابسته به آن هم آسیب دیده است که تعدادی از آن‌ها مستقیماً هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

افزایش شمار شهدای غزه/ ۵۵۰۰ نفر شهید شدند

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به ۵۵۰۰ نفر خبر داد. در این حملات تاکنون ۱۷ هزار فلسطینی نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه پایان سوخت لازم برای فعالیت ژنراتورهای بیمارستان‌ها در غزه تاکنون، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در نوار غزه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل نوار غزه ۲۴ بیمارستان وجود دارد، افزود: در شرایط کنونی اکثر بیمارستان‌های غزه با استفاده از آخرین میزان سوخت باقی مانده در حال فعالیت هستند و ممکن است هر لحظه فعالیت در آنها نیز متوقف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه جهت ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت خدمات رسانی به بیماران و مجروحان در غزه بسیار دشوارتر خواهد شد.

رسانه های عبری: نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه "مردد" است

«آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که مقامات و اعضای ارتش احساس می‌کنند بنیامین نتانیاهو درباره تهاجم زمینی به غزه مردد است. آنچه که نتانیاهو را نگران می‌کند این است که وقتی حمله زمینی آغاز شد این عملیات تحت کنترل وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل قرار می‌گیرد و به این ترتیب نتانیاهو سیطره خود بر اوضاع و عملیات‌های نظامی را از دست می‌دهد.

در ادامه گزارش رسانه‌های عبری تاکید شده که سران سیاسی اسرائیل درباره ورود زمینی به نوار غزه مردد هستند؛ به ویژه بعد از این که ارتش اسرائیل دو روز قبل اعتراف کرد که شماری از نیروهای آن در اثر حملات گردان‌های عزالدین القسام در کمین نزدیک به پایگاه «کیسوفیم» هنگام عبور از حصار در شرق خان یونس، کشته و زخمی شده‌اند.

آژیر خطر در مناطق صهیونیست نشین به صدا درآمد

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق صهیونیست نشین «ناحول عوز» و «کفار سعد» خبر دادند.

هدف قرار گرفتن تانکها و بالگردهای رژیم اسرائیل

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که تانکها و بالگردهایش هدف راکتهای ضد زره از سمت نوار غزه قرار گرفته است.

رژیم اسرائیل نزدیک بیمارستان الوفاء را هدف قرار داد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان الوفاء در غزه حمله کردند.

اسرائیل مسجدی دیگر را در غزه بمباران کرد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات هدفمند و عامدانه خود به مناطق مسکونی، مراکز عبادتی و مراکز بهداشتی و امدادرسانی، مسجد فرقان را در محله الشیخ رضوان غزه بمباران کردند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی پیش هم به نزدیکی بیمارستان الوفاء در غزه حمله کردند.
از سوی دیگر در بمباران منازل مردم در اردوگاه النصیرات، دستکم 10 فلسطینی شهید و شمار زیادی هم زخمی شده اند.

370 عملیات تیراندازی از ابتدای طوفان الاقصی و شهادت 101 نفر

همزمان با نبرد مبارزان مقاومت در نوار غزه با اشغالگران صهیونیست و پاسخ به جنایات مستمر آنها از هفتم اکتبر، زمان شروع عملیات طوفان الاقصی، مناطق مختلف کرانه باختری در حمایت از مردم غزه شاهد عملیات‌های متعدد علیه صهیونیستها بوده است.

بر اساس آمار  اعلام شده، 370 عملیات تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست طی این مدت رخ داده  است، طی این مدت، 101 فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و البته 1380 نفر هم بازداشت شده‌اند.

آمار شهدای غزه به 5791 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه: آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 5791 نفر رسید که 2360 نفر از آنها کودک هستند.
اشغالگران طی ساعات گذشته، 47 خانواده فلسطینی را قتل عام کردند که در نتیجه آن 706 نفر به شهادت رسیدند.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و بیش از 135 شهید در ساعات گذشته در نتیجه تجاوزات مستمر اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیدند.