تصمیم گیری چند نفر برای میراث شخصی مردم!/ اغیار قیم خودروهای تاریخی و کلاسیک

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خودروهای کلاسیک و قدیمی در ایران یکی از پدیده های جذاب محسوب می شود که علاقمندان پرشماری دارد. علاقمندان و کلکسیونرها در این حوزه بسیار فعالند و با هزینه شخصی اقدام به نگهداری و تعمیرات خودورهای قدیمی می کنند که برخی از آنها از ارزش تاریخی و باستانی برخوردارند. با این وجود از این قشر نه تنها حمایتی صورت نمی گیرد بلکه برخی به دنبال سودجویی از این بخش هستند.

صاحبان خودروهای کلاسیک با عشق و علاقه و سرمایه شخصی اقدام به خرید و نگهداری این دست خودروها که بعضا جنبه میراث فرهنگی خانوادگی دارد، می کنند اما در این میان نه تنها از آنها حمایت نمی شود بلکه برخی ها به دنبال ایجاد رانت و درآمدزایی از آن هستند. تصور کنید دور هم عده ای نشسته اند برای سرمایه و عشق و علایق و میراث خانوادگی شما تصمیم می گیرند. کارگروه صیانت از وسایط نقلیه تاریخی با حضور 11 عضو، چنین وضعیتی دارد.

مسئولان و نمایندگان نهادهای مختلف به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، هفته ای یکبار جمع می شوند تا قیم صاحبان خودورهای تاریخی و کلاسیک باشند.

خرید، فروش، تعمیر، نگهداری و آمدن و رفتن، همایش، نمایش و حتی انتقال خودروی تاریخی در اراده چند نفر در یک کارگروه دولتی قرار دارد. واقعا چرا نباید نمایندگان واقعی صاحبان خودروهای تاریخی بعنوان موضوع یک آیین نامه در جمع تصمیم گیران و تصمیم سازان باشند؟

از همه جالب‌تر رسیدگی یک مرجع بالاتر به تصمیمات این کارگروه است. مردم به کجا شکایت کنند؟ کجا پیگیر تظلم خواهی صاحبان خودروهای تاریخی است؟ بزودی با شکایت ذی نفعان واقعی، قانون باید در این رابطه ورود می کند.

مسئولان و نمایندگان نهادهای مختلف به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، هفته ای یکبار جمع می شوند تا قیم صاحبان خودورهای تاریخی و کلاسیک باشند.