آخرین اخبار از بیست و دومین روز عملیات طوفان الاقصی/ تأیید شلیک موشک و خمپاره از لبنان به سمت مواضع ارتش رژیم اسرائیل

به گزاش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست و دومین روز  از زمان آغاز طوفان الاقصی شده است که  حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه این رژیم به غزه ادامه دارد.

روز جمعه شب، اشغالگران سرعت بمباران نوار غزه را تشدید کردند و به ویژه مناطق شرقی و شمالی را هدف قرار دادند.

درحالیکه صهیونیست‌ها چند نوبت تلاش کرده‌اند به صورت زمینی وارد غزه شوند و شب گذشته نیز یکی از وحشیانه‌ترین یورش های خود را انجام دادند، اما از اعلام رسمی این موضوع خودداری می‌کنند.

رسانه های فلسطینی در سحرگاه روز شنبه گزارش دادند که بیش از 100 نفر در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که یک خانه چند طبقه را که محل اسکان آوارگان در اردوگاه آوارگان ساحل در غرب شهر غزه بود، هدف قرار داد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در حال مقابله با تهاجم زمینی اسرائیل به بیت حانون و شرق البریج هستیم و درگیری‌های شدیدی  در عرصه میدانی در حال وقوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود به دنبال توسعه عملیات‌های زمینی در غزه است. 

تاکید رژیم صهیونیستی بر تداوم ماشین ترور و کشتار در غزه

در حالی که رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به نوار غزه و قتل عام زنان و کودکان ادامه می‌دهد، الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم به درخواست سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در غزه واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل درخواست نفرت انگیز سازمان ملل برای آتش‌بس را نمی‌پذیرد.

سازمان بهداشت جهانی: حدود 1000 فلسطینی هنوز زیر آوار هستند

سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد که براوردهای این سازمان نشان می‌دهد که حدود 1000 فلسطینی هنوز زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند تا کنون 1650 گزارش مفقودی دریافت کرده‌ایم که از این گزارش‌ها 940 مورد مربوط به کودکانی است که زیر آوار مانده‌اند.

استفاده صهیونیست‌ها از سلاح‌های پیشرفته در بمباران غزه

شبکه خبری «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد: اشغالگران صهیونیست در حملات هوایی شب گذشته خود به غزه از سلاح های پیشرفته ضد استحکامات استفاده کردند.

تداوم کشتار غیرنظامیان در غزه همزمان با قطع اینترنت

شبکه خبری «الجزیره» امروز گزارش داد که همزمان با قطع اینترنت در نوار غزه رژیم صهیونیستی به حملات هوایی، توپخانه‌ای و دریایی خود همچنان ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی حمله به 150 هدف زیر زمینی در غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که نیروی هوایی این رژیم شب گذشته به 150 هدف  زیرزمینی در شمال نوار غزه حمله کرده است. 

نگرانی خانواده‌های اسرای اسرائیلی از تشدید عملیات زمینی در غزه

رسانه‌های خبری رژیم صهیونیسیتی امروز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از شورای جنگ خواستند نشست فوری با آن‌ها برگزار کند.

این خانواده‌ها نسبت به تشدید عملیات زمینی توسط ارتش رژیم صهیونیست و پیامدهای آن بر اسرای خود ابراز نگرانی کردند.

فعال شدن سامانه های هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه

منابع خبری از حمله راکتی مقاومت به شهرک صهیونیست‌نشین  «نیر عوز» در نزدیکی نوار غزه خبر دادند.

شنیده شدن صدای انفجارها در شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سامانه این رژیم یک فروند موشک زمین به هوا را که از سمت لبنان به سمت الجلیل شلیک شده بوده رهگیری کرده است.

ادیو ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که موشک رهگیری شده فراز آسمان دریچه طبریه، به سمت یک پهپاد متعلق به ارتش این رژیم شلیک شده بود.

حمله موشکی قسام به پایگاه «زیکیم» ارتش اسرائیل

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی به پایگاه زیکیم در پاسخ به جنانات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه خبر داد.

ادامه تظاهرات مردم «جنین» در حمایت از غزه و مقاومت

مردم جنین در کرانه باختری به عنوان کانون اصلی مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی با وجود هماهنگی امنیتی گسترده تشکیلات خودگردان و این رژیم، همچنان به تجمعات و تظاهرات خود در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت شجاع آن ادامه می‌دهند.

قسام پایگاه «مفتاحیم» ارتش رژیم صهیونیستی را موشکباران کرد

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشکباران مواضع نظامیان صهیونیست در پایگاه مفتاحیم در اطراف نوار غزه خبر داد.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به بیش از 7703 نفر

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری به 7703 نفر رسید که  که 3595 نفر آن‌ها کودک هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین شمار مجروحان این حملات هم در طول این مدت به 19هزار و 743نفر رسید. 

موشکباران تل‌آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایت رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان، تل آویو را با  شلیک چندین موشک هدف قرار داده است. 

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه های عبری از به صدا آژیرهای هشدار در منطقه اصبع الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان نیز گفته شده است که صدای انفجار در مزارع شبعا اشغالی به گوش رسیده است.

تظاهرات کم‌سابقه در لندن برای حمایت از فلسطین

سیل عظیم جمعیت در حمایت از فلسطین و غزه و محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی در لندن به خیابان آمدند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در بئر سبع و عسقلان

همزمان با اعلام سرایا القدس مبنی بر شلیک موشک به بئر السبع و اطراف آن، آژیرهای هشدار در این منطقه و عسقلان نیز فعال شدند.

تأیید شلیک موشک و خمپاره از لبنان به سمت مواضع ارتش رژیم اسرائیل

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که به دنبال شلیک چند موشک هدایت شونده و خمپاره از سمت لبنان به سمت مواضع ارتش، سامانه های هشدار در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است.

شهادت 20 فلسطینی دیگر در بمباران منزلی در جبالیا 

در ادامه کشتار  مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه، رژیم صهیونیستی با جنگنده های خود منزلی را در اردوگاه جبالیا به طور مستقیم هدف قرار داد که تاکنون دستکم 20 نفر شهید شده و شمار زیادی هم زیر آوار ماندند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست و دومین روز از زمان آغاز طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه این رژیم به غزه ادامه دارد.