آخرین اخبار از بیست و پنجمین روز عملیات طوفان الاقصی/آمار کودکان کشته شده غزه هولناک است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی از عملیات طوفان الاقصی بیست و پنج روز می گذرد که رژیم صهیونیستی وحشیانه ترین جنایات را علیه زنان و کودکان فلسطینی مرتکب می شود و گردان های القسام همچنان در برابر این تجاوزان ایستادگی می کنند.گ

تاکید سرایا القدس بر پیروزی مقابل رژیم صهیونیستی

ابوحمزه سخنگوی نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی با بیان اینکه دشمن باید سیاست وقت کشی در پرونده اسرا را کنار بگذارد، گفت: تعدادی از اسرای اسرائیلی بر اثر بمباران شدید نوار غزه کشته شده‌اند.

سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی تاکید کرد: هر دقیقه که می‌گذرد به علت بمباران‌ها جان اسرای صهیونیستی به خطر می‌افتد.

ابو حمزه همچنین گفت: هر اندازه هم جنگ به طول بینجامد، جهاد و مبارزه ما ادامه خواهد یافت و ما به پیروزی در این نبرد ایمان داریم.

وی افزود: تعدادی از نظامیان دشمن را به کمین‌های وحشت و مرگ کشاندیم و آنها را تار و مار کردیم.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پیشتر بنا بر اعلام رسانه‌ها از امضای دستور شروع عملیات حمله زمینی گسترده به غزه خودداری کرده است زیرا می‌ترسد در صورت شکست عملیات، اعتماد عمومی را از دست بدهد و در حالیکه همچنان در مقابل فشارها برای استعفا از سمت نخست وزیری قرار دارد در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید به خاطر افت شدید محبوبیت و فشار برای استعفا از نخست وزیری، آیا وقت آن نرسیده است که از سمت خود کناره گیری کنید، گفت: به استعفا فکر نمی‌کنم.

یونیسف: آمار کودکان کشته شده غزه هولناک است

صندوق بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل با اشاره به بحران غزه تاکید کرد که وضعیت کودکان غزه وحشتناک و آمار کشته شدگان کودک فاجعه است. سخنگوی این سازمانِ وابسته به سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره، خواستار حفاظت از بیمارستان‌های غزه و ایجاد کریدورهای بشردوستانه امن شد.

در پی بمباران بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی، جنبش حماس از جامعه جهانی برای حمایت از بیمارستان‌های غزه درخواست کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، حماس افزود که درخواست رژیم اشغالگر برای تخلیه بیمارستان القدس و بمباران ساختمان‌های اطراف آن مقدمه‌ای برای ارتکاب جنایت جدیدی است که جان ۱۴ هزار آواره را تهدید می‌کند.

بنابر آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه در حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار نفر است که بسیاری از آن‌ها زن و کودک هستند. طبق برخی آمارها، تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر کودک به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

ادامه انشقاق سران ارشد تل آویو با نتانیاهو بر سر اسیران نزد حماس

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که شماری از مسئولان بلندپایه در هیأت امور اسرا و مفقودین رژیم صهیونیستی به سبب اختلاف بر سر همکاری با نتانیاهو در زمینه این پرونده، استعفا داده‌اند.

بر پایه این گزارش، نتانیاهو پیشتر دستور تشکیل یک هیأت ویژه برای بررسی وضعیت اسرا و مفقودین در کابینه امنیتی خود به سرپرستی سرتیپ «گال هیرش» در جریان عملیات طوفان الاقصی داد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری «یعقوب پری» رییس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، و «دیوید میدان» مسئول سابق پرونده مفقودین و اسرا، در انتقاد از بی‌کفایتی کابینه نتانیاهو درباره مدیریت جنگ استعفا دادند.

در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای صهیونیست فاش ساختند که «نوعم تیفون» فرمانده سابق لشکر شمالی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل و ارتش ما از سوی حماس آن تحقیر شدند، خواستار استعفای فوری نتانیاهو شد.

در خبری مرتبط، «میراو میخاییلی» نماینده کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رییس حزب کار که پیشتر خواستار برکناری نتانیاهو شده بود، این بار نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم گفت: «نتانیاهو در دفترش نشسته و درحالی که مشروبات الکلی می‌خورد و سیگار می‌کشد، مسئولیت فاجعه غزه را بر گردن فرماندهان ارتش می‌اندازد.»

در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن با اطمینان می‌گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی‌کند، نتانیاهو امروز در جدیدترین توییت خود تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

اعلام حمایت مجدد کشورهای غربی از تل‌آویو در شورای امنیت

این در حالی است که الجزیره اعلام کرد: نمایندگان دولت‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا بامداد سه‌شنبه در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه، ضمن ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای برای اعمال آتش‌بس در نوار غزه، از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان حمایت کردند.

نماینده آمریکا در این نشست مدعی شد: «حماس نمی‌خواهد راهکار دو دولتی در آینده محقق شود. اسرای اسرائیلی باید فوراً آزاد شوند».

وی برای فرار از انتقادات رسانه‌ها به‌دلیل حمایت صِرف از تل‌آویو، ادعا کرد: «شرایط برای فلسطینیان باید بهبود یابد. ما با شرکای خود برای افزایش ورود کاروان‌های کمک به غزه عمل می‌کنیم.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با ادعای اینکه حماس مسئول آغاز جنگ در نوار غزه است، گفت: «از همه می‌خواهیم که تنش‌زایی نکنند و به کسانی که می‌خواهند از این درگیری سوءاستفاده کنند هشدار می‌دهیم.»

نماینده فرانسه هم در این نشست شورای امنیت اظهار داشت: «باید برای احیای چشم‌انداز اجرای راهکار دو دولتی [در فلسطین] تلاش کنیم.»

حملات جدید موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی

المیادین اعلام کرد: در پی حملات موشکی مقاومت فلسطین در غزه، آژیر حمله موشکی در منطقه نتیف هعسراه واقع در غلاف غزه به صدا درآمد.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین با چند فروند موشک منطقه عسقلان و تعداد دیگری از شهرک‌های صهیونیستی در غلاف غزه را هدف قرار دادند.

پیش از این نیز تل آویو و مناطق مرکزی فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی مقاومت فلسطین قرار گرفته بود.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

 هر ساعت ۱۲ کودک در غزه کشته می‌شوند

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی در نشست شورای امنیت با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰۰ کودک فلسطینی کشته شده‌اند، گفت: این بدان معناست که در هر ساعت ۱۲ کودک در غزه کشته می‌شوند و هزاران فلسطینی نیز در حال مرگ هستند.

بیمارستان‌های غزه دیگر جای امنی نیست

مسئول وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی خانه هایی را در مجاورت بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه و منازل دیگر در مجاورت بیمارستان قدس وابسته به جمعیت هلال احمر در غرب شهر غزه در مجاورت غزه هدف قرار دادند. بیمارستان اروپایی غزه در جنوب نوار غزه و در مجاورت بیمارستان دوستی ترکیه قرار دارد.

وی افزود: بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه شاهد قطعی مکرر برق به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز برای کارکرد ژنراتورها است.

یک تانک و یک بولدوزر اسرائیلی در شمال غرب غزه مورد هدف قرار گرفت

 القسام در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شده و چهار خودرو را با گلوله‌های سلاح زره کوب آل یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری  هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با دو فروند گلوله سلاح آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگرِ در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند.

شاهدان عینی در شمال نوار غزه از شنیدن صدای درگیری‌های شدید با مسلسل در محور شمال غربی شهر بیت لاهیا خبر دادند.

به گفته منابع فلسطینی از نوار غزه، صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در شرق شهر بیت حانون در شمال نوار غزه و شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به طور مداوم شنیده می‌شود.

درگیری میان مبارزان جنبش «حماس» و نیروهای صهیونیست پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که طی آن هزاران موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، از هفتم اکتبر همچنان ادامه دارد.


۶۵ هزار شهرک‌نشین از مرزهای شمالی تخلیه شدند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «اسرائیل» در خط درگیری در مرزهای شمالی ۶۵ هزار شهرک‌نشین‌ را تخلیه کرد اما در حال حاضر هزاران نفر در فاصله بسیار نزدیکی از مرزها در منطقه حضور دارند و هنوز تصمیمی برای تخلیه افراد باقی مانده گرفته نشده و بیشتر آنها به شکل خودجوش منطقه را ترک کرده و مجبور شدند هزینه‌های این تخلیه را خودشان و بدون کمک دولت پرداخت کنند.

همزمان یوسی یهوشوع، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفت، «تا زمانی که حزب‌الله در آنجا حضور دارد، امکان بازگشت به المطله و شتولا وجود ندارد».

یهوشوع با اشاره به اینکه شرایط در شمال اراضی اشغالی عبارت از حضور بسیاری از نیروها و تعداد اندکی اسرائیلی است، گفت: نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) آنچه را در اینجا گفته می‌شود، می‌خواند و دنبال می‌کند و تا زمانی که یگان الرضوان در خط درگیری حضور دارد، هرگز موفق نخواهیم شد این جنگ را تمام کنیم.

در حال حاضر مسوولان رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شهرک‌نشین‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی بازنگردند، در این رابطه بنی گانتس، رئیس حزب اردوگاه دولت در بازدید از شورای منطقه‌ای مبؤوت گفت: «پیروزی» ما زمانی خواهد بود که ساکنان بری و المطله به خانه‌های خود بازگردند و بدانند در امنیت و حفاظت هستند.

از سوی دیگر داوید آزولای، یکی از فرماندهان جبهه داخلی در المطله تاکید کرد: شهرک‌نشینان المطله و تمامی شهرک‌نشین‌های شمال هرگز به شرایط قبل از هفتم اکتبر بازنخواهند گشت.

آزولای گفت: دستکم ۵۰ درصد اسرائیلی‌ها قاطعانه اعلام کردند در صورتی که این معادله تغییر نکند، هرگز به مرزهای شمالی بازنخواهند گشت و آنها درخواست کردند این موضوع در کابینه مطرح و بررسی شود.

این فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزود: در (شهرک) کریات شمونه بجز ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ شهرک‌نشین باقی نمانده‌اند.

امیر برعام، معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق منطقه شمال تاکید کرد: شرایط بسیار سخت است و فشار زیادی روی هتل‌ها است، کشاورزان اکنون که فصل برداشت است، به باغ‌های خود دسترسی ندارند و باید راه‌حلی برای آن ایجاد شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در اشاره‌ای آشکار به ناتوانی این رژیم در تاب‌آوری در برابر یک دوره طولانی از جنگ، به کسانی که از ماه‌ها جنگ صحبت می‌کنند، حمله کرده و به شدت آنها را مورد انتقاد قرار داد و گفت آنها واقعیت را درک نمی‌کنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که شهرک‌ها تا حدود پنج کیلومتری مرزهای شمالی خالی هستند و دستکم ۶۰ هزار شهرک‌نشین از شمال منتقل شدند که تنها ۲۰ هزار تن از آنها از شهرک کریات شمونه هستند.

این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داد، تخلیه شهرک‌نشین‌ها بدون آمادگی قبلی انجام شد، حتی اگر جنگ امروز هم تمام شود، بسیاری از آنها به سرعت به شمال بازنخواهند گشت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند که اسرائیل برای این حجم از انتقال شهرک‌نشین‌ها از شمال و جنوب آماده نیست و در کنار بسیاری مشکلات لجستیک، آشوبی در عملیات انتقال شهرک‌نشین‌ها از شهرک‌های واقع در شمال وجود دارد.

انصارالله یمن: با موشک‌های بالستیک و پهپاد، دشمن را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادیم

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، بنا به درخوست مردم، نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است.

به گزارش المیادین، او تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن این آمادگی را دارد که دست به عملیات بیشتری علیه اشغالگران در فلسطین اشغالی بزند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در واکنش به تجاوزهای بزدلانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باید با توکل برخدا به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

وی گفت که با موشک‌های بالستیک و پهپاد نقاط مختلف دشمن در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادیم.

یحیی سریع خاطرنشان کرد که این سومین عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از برادران مظلوم فلسطین است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه می‌دهیم تا دشمن تجاوزهای خود را متوقف کند.

بیش از ۴۰۰ شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

یک منبع پزشکی به الجزیره تاکید کرد که تعداد شهداء کشتار اردوگاه جبالیا از ۱۰۰ تن پا فراتر گذاشته است.

وزارت داخلی غزه اعلام کرد که قربانیان اردوگاه جبالیا بین ۴۰۰ کشته ‌و زخمی برآورد می‌شود.

وزارت داخلی در غزه تصریح کرد اردوگاه جبالیا با شش بمب هدف قرار گرفت که وزن هر یک از آنها یک تُن مواد منفجره است.

وزارت داخلی تاکید کرد: رژیم اشغالگر یک محله مسکونی را به صورت کامل در مرکز اردوگاه جبالیا ویران کرد. بیشترین قربانیان اردوگاه جبالیا کودکان و زنان هستند.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۵۰ تن شهید شدند.

تل آویو و عسقلان زیر بمباران مقاومت فلسطین

گروهان‌های قدس در پاسخ به کشتارهای غیرنظامیان در غزه، بار دیگر شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله موشکی قرار دادند.

عسقلان نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

«نیر دفوری»، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درگیری‌های شدید و جنون‌آمیزی در تمامی محورهای حمله زمینی ارتش به غزه در جریان است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲ افسر صهیونیست از یگان ویژه «گفعاتی» در درگیری با مبارزان مقاومت در شمال نوار غزه اذعان کرد.

وی همچنین اذعان کرد که در این درگیری‌ها ۲ تن از افسران این یگان نیز به شدت زخمی شده‌اند.

همچنین مبارزان مقاومت فلسطین با جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی که به نوار غزه نفوذ کرده بودند مقابله کردند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان مقاومت در منطقه جحر الدیک واقع در شرق استان الوسطی، ماشین‌آلات جنگی رژیم صهیونیستی که وارد نوار غزه شده بودند را در کمین خود گرفتار کردند.

قسام بیان کرد که مبارزان مقاومت توانسته‌اند در این منطقه ۴ جنگ‌افزار اشغالگران را با خمپاره یاسین ۱۰۵ هدف قرار بدهند.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قسام در شرق شهرک الزیتون با ماشین‌آلات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی که به نوار غزه نفوذ کرده بودند درگیر شدند و یکی از این ماشین‌آلات را هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز با خمپاره سنگین خودروهای زرهی و پیاده نظام دشمن را در منطقه السمونی واقع در شهرک الزیتون غزه هدف قرار دادند.

همچنین رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود یک منطقه شلوغ در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد. در نتیجه این جنایت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. وزارت امور داخلی غزه نیز تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.

وزارت امور داخلی غزه نیز تاکید کرد: اشغالگران یک شهرک مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را به طور کامل ویران کردند. بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رئیس بیمارستان اندونزی در غزه گفت: دست و پای تعدادی از قربانیان جنایت جبالیا قطع شده است.

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه نیز اعلام کرد: پیکر تعدادی از شهدا و زخمی‌ها هنوز روی زمین است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: تعداد شهدای جنایت جبالیا ممکن است بیش‌تر از کشتار بیمارستان المعمدانی باشد.

همچنین، برخی منابع اعلام کردند که انصارالله یمن تهدید به بمباران و هدف گیری تأسیسات هسته‌ای دیمونا کرده است.

ساعاتی پیش از این نیز، «ژنرال یحیی»، سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی به صورت رسمی از هدف قراردادن برخی اهداف در اراضی اشغالی خبر داد و به این ترتیب رسماً انصارالله یمن به عملیات طوفان الاقصی و نبرد با رژیم صهیونیستی پیوست.

سریع تاکید کرد: در برابر حملات وحشیانه آمریکا و اسرائیل به نوار غزه باید با توکل به خدا و برای یاری به ملت مظلوم و عزیز فلسطین به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد را به سوی اهداف مختلف دشمن در اراضی اشغالی شلیک کردیم. تاکید می‌کنیم که این عملیات، سومین عملیات برای یاری به برادران مظلوم ما در فلسطین بود.

سریع گفت: ما تا زمانی که حملات اسرائیل متوقف نشود، به ضربات ویژه به وسیله موشک و پهپاد ادامه خواهیم داد. موضع ملت یمن در برابر مساله فلسطین ثابت و اصولی است. ملت فلسطین حق کامل برای دفاع از خویش و استیفای تمامی حقوق خود را دارد.

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه

شبکه المیادین خبر داد که صدای چند انفجار از داخل پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در دیرالزور سوریه شنیده شده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره علت این انفجارها منتشر نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک اما گزارش داد که دو انفجار در این پایگاه صورت گرفته که ناشی از حملات راکتی جدید بوده که به این پایگاه اصابت کرده است.

منابع محلی به اسپوتنیک گفتند که این عملیات علیرغم آماده‌باش کامل پایگاههای آمریکا در شرق سوریه، با موفقیت انجام شده است.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند که در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از عراق خارج کنند.

روز گذشته نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای چهار انفجار مهیب در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق خبر دادند. این پایگاه مقر نظامیان آمریکایی است.

پیش از عین الاسد، منابع مذکور از حملات راکتی به پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شمال شرق استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. به گفته این گروه، این حمله از طریق چند راکت صورت گرفته که به هدف اصابت کرده است.

قطع همزمان برق و اینترنت در جنین و غزه

همزمان با بمباران غزه اقدامات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ادامه داد.

در همین ارتباط گفته شده که نیروهای اشغالگر در جریان یورش بامدادی به اردوگاه جنین، برق، ارتباطات و اینترنت را در مناطق مختلف اردوگاه جنین قطع کردند.

همزمان شرکت مخابرات فلسطین در التل نیز قطع کامل تمامی ارتباطات و اینترنت در نوار غزه را تایید کرد.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم در شمال کرانه باختری یورش بردند و درگیری در آنجا نیز آغاز شد.گزارش شده که یک جوان فلسطینی پس از هجوم نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم در شمال کرانه باختری براثر گلوله های نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

همچنین در غزه نیز، در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، ۵ فلسطینی شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند.

در حالی جنایات مرگبار رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد که طبق اعلام یونیسف آمار کودکان کشته شده در غزه هولناک است.