انتقال کمپ بین المللی فدراسیون جهانی کوراش به مشهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وبسایت کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه، در جلسه نماینده کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه با مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، مقرر شد در صورت تامین زیرساخت‌های لازم کمپ بین‌المللی فدراسیون جهانی کوراش از بجنورد به مشهد مقدس، شهر حرم امام رضا (ع) انتقال یابد.

سالانه بیش از 12 میلیون زائر از این شهر زیارتی  بازدید می کنند. در مرداد ماه سال جاری پس از درگیری بین مدیر کل ورزش استان خراسان شمالی و انجمن کوراش جمهوری اسلامی ایران، کمپ بین‌المللی تعطیل شد و ملی‌پوشان کوراش کشور که خود را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کردند مجبور به انتقال تهران شدند.

در نهایت هیات رئیسه  انجمن  تصمیم  گرفت برای حفظ کمپ بين‌المللی در ایران، با فدراسیون جهانی توافق کرده و کمپ را به استان همسایه منتقل نماید.

شهری که بسیاری از خطوط هوایی بین‌المللی مانند امارات، ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز، فلای دبی و... دسترسی آسانی به آن خواهند داشت.

کوروش خسرویار مدیر فنی KCAO اولین بازرسی رسمی خود را از مرکز آموزش بین‌المللی کوراش به عنوان نماینده انجام داد. در دیدار با تاج فیروزه و تفاهم اولیه مقرر شد که این کمپ در مجموعه ورزشی ثامن الائمه  مشهد واقع در سایت 420 هکتاری قرار بگیرد. این کمپ در محل جدید  شامل سالن اصلی با 5 گیلم، 800  صندلی، دو سالن تمرین به مساحت 600 متر مربع، سالن بدنسازی، استخر، رختکن و غیره را نیز دارد. همچنین دارای یک خوابگاه 90 تختخوابی است که می‌توان از آن برای اردوهای آموزشی آتی استفاده کرد. دسترسی به سالن مسابقه با ظرفیت 6000 نفر وجود دارد.

انجمن کوراش ایران مایل است روابط خود را با امکاناتی که با IKI، انیسیتوی بین‌المللی کوراش  و فدراسیون جهانی کوراش برای برنامه های آینده در سال 2024 در اختیار دارد، افزایش دهد.

در صورت تامین زیرساخت‌های لازم کمپ بین‌المللی فدراسیون جهانی کوراش از بجنورد به مشهد مقدس، شهر حرم امام رضا (ع) انتقال می یابد.