چشمی: مشکلات‌مان را خودمان حل کردیم/ حسینی: مشکلات ما را پرسپولیسی‌ها داشتند فوتبال ایران را تعطیل می‌کردند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هفته نخم رقابتهای لیگ برتر استقلال در قزوین برابر شمس آذر با نتیجه تساوی 2 بر 2 متوقف شد.

در پایان بازی بازیکنان و کادر استقلال صحبت کردند.

سامره: پرسپولیس هزار قهرمانی هم بیاورد، پایین‌تر از استقلال است!

علی سامره سرپرست استقلال پس از تساوی ۲ - ۲ تیم فوتبال استقلال مقابل شمس آذر در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی پراُفت و خیزی بود و چهار گل هم داشت. ما موقعیت‌های زیادی از دست دادیم و امیدوارم با تمرکز بیشتر، بازی‌های بعدی را ببریم. موردهایی پیش آمد که تمرکز تیم ما را به‌هم زد. امروز سر تغییر لباس تیم از صبح هر ۱۰ دقیقه تلفن من زنگ می‌خورد که لباس تیم را عوض کنیم. در حالی که شب گذشته رنگ لباس تعیین شده بود. رنگ لباس ما کاملا آبی بود. از صبح درگیر این قضایا بودیم و گفتند هوا ابری است و رنگ‌ لباس‌ها تیره و نزدیک به هم شده است.

وی افزود: متأسفانه عمدی یا غیرعمدی روی مُخ ما بودند. نمی‌دانم کارشان عمدی بود یا نه، اما در گذشته مشکلی نبود و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که از 8 صبح پافشاری کردند و می‌گفتند لباس‌تان را تغییر دهید.

سرپرست تیم فوتبال استقلال راجع به واکنش هفته گذشته پرسپولیسی‌ها به اظهارات استقلالی‌ها گفت: تعجب می‌کنم که خودشان را با استقلال مقایسه می‌کنند. شما سالی هزار قهرمانی بیاورید به لحاظ لِول پایین‌تر از استقلال هستید! چه از استقلال خوش‌تان بیاید یا نیاید، قهرمانی آسیا داریم و حالا حالا ها باید دنبال آن بدوید. بهتر است نه خودتان را با ما و سرمربی تیم‌مان مقایسه نکنید. فقط یک هفته داوری باب میل‌شان سوت زده نشد عالم و آدم را مقصر دانستند.

سامره خاطر نشان کرد: بالای چندین بار در مورد استقلال صحبت کردند و ما فقط احترام نگه داشتیم، اما از این پس چنین خبرهایی نیست. یک هفته به شما حال ندادند و حرف زدید! در شأن باشگاه استقلال نیست با کلمات بازی کند و بی‌احترامی به وجود بیاید، اما متأسفانه تعجب می‌کنم برخی‌‌ها خارج از عادی حرف زده و تهمت می‌زنند.

رضاوند: دیگر راضی به کاهش قرارداد نیستم!

آرش رضاوند پس از تساوی ۲ - ۲ تیم فوتبال استقلال مقابل شمس آذر قزوین اظهار داشت: بازی زیبایی بود. ما موقعیت‌های زیادی ساختیم، اما نتوانستیم نتیجه کامل بگیریم و امیدوارم در بازی بعدی جبران کنیم. وقتی گل دوم را زدیم، موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم که تبدیل به گل نشد. با این حال امروز کمی تمرکز ما را گرفتند.

وی درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس گفته‌اند امکان ندارد بازیکنان استقلال رقم قراردادهای خودشان را کاهش بدهند، تصریح کرد: نمی‌خواهم زیاد درباره این موضوع حرف بزنم، اما چرا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؟! یک نفر خانه خودش را می‌فروشد؛ ما نمی‌توانیم پنج یا ۱۰ درصد از قرارداد خودمان را کم کنیم؟

هافبک تیم فوتبال استقلال در مورد جنگ لفظی میان بازیکنان و مربیان تیم‌های استقلال و پرسپولیس خاطر نشان کرد: این یک جنگ روانی است که تمرکز تیم ما را بگیرند. این مسئله تأثیر خاصی نداشته و چیز خاصی نبوده است.

رضاوند درباره برخورد خود با بازیکن شمس آذر که باعث شد با برانکارد از زمین خارج شود، تصریح کرد: بازیکن حریف با سر به سر من زد. دست من شُل شد و چیزی نمی‌فهمیدم.

وی در واکنش به پرسش یک خبرنگار که پرسید چه منظوری از گرفته شدن تمرکز داشت، گفت: ما قراردادی داشتیم که قرار شد رقم آن را کم کنیم و در حال مذاکره بودیم. با این حال برای ما چند بازیکن که هنوز قراردادمان را کم نکرده بودیم، پولی نزدند و مبلغی به حساب بقیه بازیکنان واریز کردند! این یک کار بسیار زشت و غیرحرفه‌ای است.

هافبک استقلال با بیان اینکه برای کاهش رقم قراردادش با سید حسین حسینی هم صحبت کرده بود، بیان کرد: انگار عادتی وجود دارد که باید قراردادم را کم کنم و بعد پولم را بدهند! مگر می‌شود برای همه پول بزنند و پولی به ما چهار، پنج نفر ندهند؟ من راضی بودم که قراردادم را کاهش بدهم، اما با این شرایط که بخواهند مرا تحت فشار قرار بدهند، دیگر (برای کاهش رقم قرارداد) راضی نیستم!

حسینی: مشکلات ما را پرسپولیسی‌ها داشتند فوتبال ایران را تعطیل می‌کردند

سیدحسین حسینی پس از تساوی ۲- ۲ استقلال مقابل شمس‌آذر گفت: شمس‌آذر یکی از تیم‌های خوب لیگ است و ما هم روی غفلت مقابل این تیم گل خوردیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی جبران کنیم.

وی در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده بین سرخابی‌ها عنوان کرد: حاشیه همیشه از سمت پرسپولیس بوده است. هر وقت شرایط استقلال خوب شده و احساس خطر کردند، دوستان بیانیه دادند و هیئت‌مدیره‌شان وسط آمد. دو سال پیش هم همین طور بود و وقتی تیم ما می‌خواست قهرمان شود دوستان مصاحبه می‌کردند، در صورتی که اصلاً به آنها ربطی ندارد که بخواهند درباره سرمربی تیم ما صحبت کنند و باید سرشان در کار خودشان باشد.

دروازه‌بان استقلال در واکنش به این موضوع که پرسپولیسی‌ها گفتند امکان ندارد که قرارداد استقلالی‌ها کاهش پیدا کرده باشد، خاطرنشان کرد: اصلاً به کسی ربطی ندارد که ما بخواهیم قراردادمان را کم یا زیاد کنیم. باید سرشان در کار خودشان باشد. اگر مشکلات ما را پرسپولیسی‌ها داشتند مطمئن باشید فوتبال ایران را تعطیل می‌کردند.

حسینی درباره واریزی جدید باشگاه به حساب بازیکنان و ناراحتی برخی از بازیکنان کاهش قرارداد‌ها، تصریح کرد: ۳۵ درصد از سال گذشته طلب داریم و ۲۰ درصد هم از قرارداد امسال‌مان را گرفتیم. موضوع ناراحتی یک موضوع درون خانواده است که حل می‌شود. باید بگذاریم هواداران از فوتبال لذت ببرند و این‌طور نباشد زمانی که احساس خطر می‌کنید بیانیه دهید. بگذارید هواداران لذت ببرند و امیدوارم همه چیز در داخل زمین رقم بخورد.

محمدی: کاری می‌کنند که صدایمان در بیاید

مهرداد محمدی بازیکن تیم فوتبال استقلال پس از این رقابت گفت: کلاً اخلاقم این نیست که در مورد داوری صحبت کنم اما چند هفته است که به روی من پنالتی می‌شود اما داور آن را ندیده می‌گیرد. در نیمه اول این رقابت و یا بازی با مس رفسنجان پنالتی روی من گرفته نشد. یک کاری می‌کنند که صدای ما در بیاید. من دارم در مورد خودم صحبت می‌کنم. ۴ هفته روی من ۴ پنالتی ۱۰۰ درصد اتفاق افتاده که داور آن را ندیده است.

او در واکنش به اینکه آیا فکر نمی‌کند با این صحبت‌ها محروم خواهد شد؟ گفت: من در مورد داوری صحبت نمی‌کنم بلکه در مورد خودم می‌گویم که پنالتی روی من را نمی‌گیرند. داوران فکر می‌کنند که من صحنه سازی می‌کنم. صحنه سازی وجود ندارد. پنالتی‌ای که بر روی من اتفاق می‌افتد باید گرفته‌ شود.

او ادامه‌ داد: روی من در این بازی ۱۰۰ درصد پنالتی شد. یک کاری کردند من که در مورد داوری صحبت نمی کنم الان اعتراض داشته باشم. من با داور کاری ندارم اما در مورد خودم صحبت می‌کنم.

او در خصوص شرایط تیم فوتبال استقلال گفت: تیم استقلال یک‌دل است و تمرکز آن اصلا به هم نمی‌ریزد. کار خودمان را انجام می‌دهیم و به کسی کاری نداریم. ۱۰۰ درصد مطمئن هستیم که به هدف خود می‌رسیم.

او در مورد انگیزه خود برای حضور در تیم ملی گفت من در لیگ قطر و پرتغال صد درصد توان خود را می‌گذاشتم. در هر تیمی که حضور داشتم تمام توان خود را برای آن تیم خرج می‌کردم که برای تیمم مثمر ثمر باشم و به تیم ملی دعوت شوم. در تیم استقلال هم ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشته‌ام تا دل هواداران شاد کنم و به تیم ملی دعوت شوم. خدا را شکر شرایط ما خیلی خوب است و به استقلال خیلی امید دارم. امیدوارم که بتوانیم به هدف خود برسیم.

چشمی: مشکلات‌مان را خودمان حل کردیم

روزبه چشمی پس از تساوی استقلال برابر شمس آذر که با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید، بیان کرد: به بازیکنان و هواداران خسته نباشید می‌گویم ما باید نیمه اول کار را تمام می‌کردیم. باید از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم. گل دوم که خوردیم اتفاقی بود و دو امتیاز مهم را از دست دادیم. باید بازی‌های دیگر جبران کنیم و این سه امتیاز خیلی به دردمان می‌خورد. شرمنده هواداران شدیم و امیدوارم هفته‌های آینده جبران کنیم. 

چشمی در واکنش به صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس مبنی بر اینکه باور نمی‌کنند که از قرارداد بازیکنان استقلال کم کنند، گفت: چند سال برنامه آنها همین است. هر مشکلی برای آنها پیش می‌آید یا می‌بازند راجع به بازیکنان استقلال صحبت می‌کنند. در مورد اعتصاب کردن بازیکنان استقلال حرف می‌زنند اما پس از آن می‌بینیم که خودشان هم اعتصاب کرده‌اند. هر مشکلی در تیم وجود داشته را ما به هر شکل بوده حالا با اعتصاب یا جلسه با مدیریت باشگاه حل کرده‌ایم. فکر می‌کنم به ندرت پیش آمده که راجع به تیم رقیب حرف زده بودیم. فکر می‌کنم حربه خوبی است و تا تیمشان در فشار قرار می‌گیرد راجع به ما و قراردادهایمان صحبت می‌کنند. 

او افزود: قراردادهای ما کم شده و اسناد آن موجود است. اگر مرد هستند به باشگاه خود کمک کنند. یک زمان ما اعتصاب کردیم تا حقمان را بگیریم و یک زمان هم به باشگاه خود کمک کردیم. اصلا به آنها مربوط است؟ تمام نامه‌های مربوط به کم شدن قراردادها موجود است و هر زمان باشگاه بخواهد می‌تواند آنها را منتشر کند. حربه‌هایی که پرسپولیسی‌ها می‌زنند دیگر نخ‌نما شده است. اگر بازیکنان پرسپولیس خیلی مشکل دارند که ما از قراردادهایمان کم کرده‌ایم، از آپشن‌های قراردادهای خود بگذرند. ما مشکلاتی را پشت سر گذراندیم که آنها اصلاً نداشتند.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از تساوی مقابل شمس آذر صحبت کردند.