روزهای فرابحرانی سپاهان پس از حکم سنگین AFC؛ طوفان زرد بر مدار خاموشی!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته با انتشار آرای قطعی و رسمی کمیته‌های انضباطی و اخلاق خود، درباره بازی برگزار نشده بین سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان‌سعودی نیز رأی خود را صادر کرد که بر این اساس، نماینده فوتبال کشورمان بازی را ۳ بر صفر باخت.

البته رأی AFC محدود به همین جریمه سنگین نبوده و سپاهانی‌ها مکلف به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه، ۲ بازی قطعی محروم از میزبانی در ورزشگاه نقش‌جهان + یک بازی محرومیت تعلیقی به مدت ۳ سال شده‌اند. هم‌چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا دستور داده که نمادهای سیاسی و نظامی در ورزشگاه باید جمع‌آوری شوند.

از همین رو مهدی سلیمی، مدیر تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: در یک شرایط بحرانی هستیم و مصاحبه کردن بسیار سخت است. با اتفاقاتی که برای باشگاه ما افتاده باید آسیب شناسی صورت بگیرد. این شرایطی که ما در آن قرار داریم، فرابحرانی است و باید یک واژه جدید برایش اختراع کنیم. یک حکم سنگین و بی‌سابقه از داخل و یک رای سنگین و وحشتناک از سوی AFC برای ما صادر شده. این رای به ما ابلاغ شده و در مرحله بعدی این حکم را در CAS پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: تلاش‌هایی از فدراسیون فوتبال دیدیم، اما به این نتیجه نرسیدیم که فدراسیون فوتبال تلاش لازم را برای این موضوع انجام داده است. متاسفانه دبیرکل فدراسیون فوتبال هم ابتدای امر یک مصاحبه خیلی بد کرد که الان متاسفانه اثرات آن مصاحبه در رای وجود دارد. در این مرحله از تمام دوستانی که می‌توانند کمک کنند، حتما این کار را انجام بدهند. تیم حقوقی ما هم کار را آغاز کرده. معتقدیم رای سنگینی برای ما صادر شده و اگر فدراسیون فوتبال کمک می‌کرد، شاید رای به این شکل نداشتیم.

سلیمی درباره برگزاری بازی مقابل آلمالیق ازبکستان در ورزشگاه آزادی عنوان داشت: هر انسانی یک ظرفیتی دارد و فکر می‌کنم ظرفیت ما پر شده؛ چه در مجموعه باشگاه سپاهان، چه بازیکنان، چه مدیران و چه هواداران. به هر حال این چیزی است که ای اف سی به ما گفته و ما هم اعتراض خودمان را از طریق فدراسیون اعلام کرده‌ایم ولی خب گوش دوستان بدهکار نیست. نساجی باید ۱۷:۳۰ بازی کند و ما ۲۱:۳۰ دقیقه!

وی درباره کمک فدراسیون فوتبال به سپاهان اذعان داشت: عربستانی‌ها لابی‌هایی دارند. من به عنوان یک مصداق می‌گویم؛ دبیر جلسه‌ای که پرونده بازی ما و الاتحاد را بررسی کرده، قبلا در فدراسیون فوتبال عربستان مسئولیت حقوقی داشت و این تعارض منافع است. ولی خب می‌دانید الان رئیس کمیته انضباطی AFC ایرانی است و او را از پرونده کنار گذاشته‌اند؛ به خاطر تعارض منافع. اگر آن تعارض منافع است، پس مورد عربستانی‌ها چیست؟

مدیر تیم فوتبال سپاهان در پایان گفت: ما تیم سپاهان هستیم و تیم بزرگی هستیم. مطمئنا ما آینده بسیار خوبی داریم. ما لیگ را اصلا از دست نداده‌ایم. بسیار امیدوار به بازگشت ۴ امتیاز توسط کمیته استیناف هستیم. از کمیته استیناف هم تقاضا داریم که سریع‌تر رای را به صورت عادلانه صادر کند و قطعا هم همینطور است.

به گزارش دانا؛ اگر چه طی هفته‌های اخیر مقامات سیاسی کشورهای ایران و عربستان بارها بر داشتن روابط خوب با یکدیگر تاکید کردند اما فوتبال قوانین خاص خود را دارد. در این رشته ورزشی همیشه روابط تیم‌های ایرانی و عربستانی نفس‌گیر و حیثیتی بوده و از این پس نیز حساس‌تر هم خواهد شد.

جریمه ۲۰۰ هزار دلاری سپاهان یک حکم غیرتکراری و بی سابقه در تاریخ فوتبال آسیاست؛ جریمه‌ای سنگین و گزاف که نمونه‌اش در احکام کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نادر بوده و به‌نظر AFC این جریمه را برای بزرگ‌نمایی اتفاق رخ داده در نقش‌جهان درنظر گرفته است.

در این بین سکوت فدراسیون فوتبال نیز در این پرونده قابل توجه است! هیچ واکنش مناسبی چه در پایان مسابقه و چه در روزهای بعد از آن در جایی ثبت نشده که بتوان به آن استناد کرد و حالا پس از اعلام این حکم سنگین علیه سپاهان نیز شاهد ادامه سکوت فدراسیون هستیم.

باشگاه سپاهان اصفهان پس از حکم عجیب و سنگین AFC، اکنون در روزهای فرابحرانی به‌سر می‌برد و وضعیتش در آستانه بازی لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست.