آخرین اخبار از بیست‌و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ شمار شهدای غزه به 9488 نفر رسید

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست‌و نهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در جدید ترین حملات، رزمندگان مقاومت در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، تل آویو و فرودگاه بن گوریون را هدف موشکهای خود قرار دادند.

از سوی دیگر مقاومت رزمندگان فلسطینی در محورهای مختلف جنگ متجاوزان را زمین‌گیر کرده و مانع از پیشروی آنها به غزه شده است. 

گوترش: از بمباران آمبولانس‌ها توسط اسرائیل در غزه وحشت کردم

امروز شنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، احساس «وحشت» خود را از حمله ارتش اشغالگر به کاروان آمبولانس در غزه در روز جمعه ابراز و تاکید کرد که درگیری بین صهیونیست‌ها و حماس «باید متوقف شود».

گوترش در بیانیه‌ای گفت: «از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم.» وی افزود: «تصاویر اجساد پراکنده در خیابان مقابل بیمارستان دلخراش است.»

اشغالگران یک مدرسه محل اسکان آوارگان، ورودی بیمارستان الشفاء و اطراف بیمارستان‌های قدس و اندونزی در نوار غزه و کاروان‌های آمبولانس در حین انتقال مجروحان به گذرگاه رفح را هدف قرار دادند که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

تشدید حملات هوایی ارتش اشغالگر علیه مناطق مختلف غزه

شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی چند ساعت بیش از ۲۰ مرتبه محله الزیتون واقع در شهر غزه را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها همچنین اطراف مسجد صفا و مروه در اردوگاه الشاطئ واقع در غرب غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان القدس در تل الهوی واقع در غرب غزه را نیز بمباران کردند.

در پی بمباران خانیونس واقع در جنوب غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه زخمی شده که به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل یک خانه مسکونی در اردوگاه النصیرات را بمباران کرده و بر سر ساکنان آن خراب کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه خیابان صلاح الدین واقع در شرق اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را نیز شدیداً هدف حملات هوایی خود قرار داد.

دست کم در جریان بمباران ۲ خانه مسکونی در النصیرات و رفح هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله قایق‌های رژیم صهیونیستی به صیادان در نوار غره

رسانه های فلسطینی گزارش دادند: 14 قایق ماهیگیری در سواحل نوار غزه پس از حمله قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در آتش سوختند.

ارتش اسرائیل از حمله پهپادی به جنوب لبنان خبر داد

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد یک فرد که قصد نزدیک شدن به مرز فلسطین اشغالی را داشت، به وسیله پهپاد هدف قرار گرفته است.

حمله قایق‌های صهیونیستی به ماهیگران در نوار غزة

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که 14 قایق ماهیگیری در سواحل نوار غزه پس از حمله قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در آتش سوختند.

بمباران مسجد «علی ابن ابی طالب» و ورودی بیمارستان کودکان در غزه

شبکه المیادین دقایقی قبل گزارش داد: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه ای خود علیه مناطق مختلف غزه به ویژه مساجد و بیمارستان‌های این باریکه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر، مسجد علی ابن ابی طالب و یک خانه در کنار این مسجد واقع در خیابان ۸ جنوب غزه را بمباران و تخریب کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت سواحل نوار غزه حملات خمپاره‌ای انجام می‌دهند. در جریان بمباران بندر ماهیگیران رفح دست کم ۱۴ قایق ماهیگیری متعلق به فلسطینی‌های این منطقه در آتش سوخت.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ورودی بیمارستان کودکان النصر واقع در غرب غزه را بمباران کردند.

تمرکز صهیونیست‌ها بر بمباران بیمارستان‌ها و مولدهای برق در غزه

رئیس دفتر رسانه ای دولت فلسطین در نوار غزه در ارتباط با دور تازه جنایات جنگی صهیونیست‌ها، عنوان کرد: اشغالگران طی ساعات اخیر بر بمباران بیمارستان‌ها در غزه به ویژه اطراف بیمارستان الشفا متمرکز شده اند.

وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود به طور ویژه سلول‌های خورشیدی و مولدهای تولید برق در غزه را مورد هدف قرار داده است.

رئیس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که صهیونیست‌ها با این اقدامات خود سعی بر ایجاد فجایع انسانی جدید در غزه و تخلیه بیمارستان‌ها هستند.

حمله مجدد به دانشگاه الازهر در غزه

درپی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، الازهر مصر خواستار حمایت مسلمانان و اعراب از فلسطینی‌ها شد. این درحالی است که رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر ساختمان‌های جدید دانشگاه الازهر در المغرقه غزه را بمباران کردند.

حمله خمپاره‌ای القسام به تجهیزات زرهی نظامیان صهیونیست در بیت‌لاهیا

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که تجمع خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی که در حال نفوذ و پیشروی به شمال غرب «بیت لاهیا» بود، هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

حمله راکتی به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

شبکه خبری «المیادین» امروز گزارش داد که پایگاه‌های «الجرداح»، «حدب البستان» و «جل العلم» متعلق به رژیم صهیونیستی در مرز لبنان هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا درآمد

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

حزب الله یک بالن جاسوسی ارتش اسرائیل را سرنگون کرد

رزمندگان مقاومت موفق شدند یک بالن جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز موضع نظامی مسکاف عام اشغالگران هدف قرار داده و سرنگون کنند.

افزایش شمار شهدای غزه به 9488 نفر

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی (15 مهرماه) تاکنون به 9488 نفر افزایش یافته است که 3900 نفر از آن‌ها را کودک و 2509 نفر را زنان تشکیل می دهند.

در گزارش وزارت بهداشت آمده است: 2200 گزارش مفقودی دریافت کرده‌ایم که 1250 کودک هنوز زیر آوار قرار دارد.

حمله به بخش اورژانس بیمارستان القدس غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله نیروهای اشغالگر به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان القدس در غزه 21 نفر از آوارگان که در آن پناه گرفته بودند، زخمی شدند.

 حمله هوایی اسرائیل به روستای «رمیش» لبنان

رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به روستای رمیش در جنوب لبنان خبر داد.

اسرائیلی مدعی شده مواضع نیروهای حزب الله را مورد حمله قرار داده است.

حمله به پایگاه ارتش صهییونیستی با موشک دارای قدرت تخریبی بالا

رسانه‌های مقاومت از حمله به پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم اسرائیل با موشک دارای قدرت تخریبی بالا خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی قبل از ظهر امروز شنبه به طور همزمان تعدادی از پایگاه‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی به نام‌های «جل العلام»، «الجرداح»، «حدب البستان»، «المالکیه» و «المطلقه» را با موشک و سلاح مناسب مورد حمله قرار داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است: در این حملات علاوه بر انهدام تجهیزات فنی و تکنیکی، ضربات مستقیم نیز وارد شده است.

رسانه های رژیم اسرائیل گزارش دادند که حزب الله لبنان از دو موشک برکان برای حمله به پایگاه‌های ارتش این رژیم در مرز لبنان استفاده کرده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست‌و نهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.