رحمتی: فقط ۸ دقیقه مقابل نوبهار دوام آوردیم/ هواداران حق دارند؛ به‌خدا بهانه نمی‌آورم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی رحمتی، سرمربی تیم فوتبال نساجی پس از شکست خانگی مقابل نوبهار ازبکستان و پایان رویای آسیایی اظهار داشت: نتیجه بازی واقعاً ضربات آخری بود که به سمت دروازه‌ها زده شد. ضربات آخر به کیفیت بازیکن بازمی‌گردد. همانند بازی‌های گذشته چه در لیگ برتر و چه لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر از هشت دقیقه نتوانستیم دوام بیاوریم و اشتباه فردی نداشته باشیم. بعد از دو گلی که دریافت کردیم دو موقعیت‌ خوب داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم که این اتفاق نیفتاد. با اینکه خوب به بازی برگشتیم و نیمه دوم بچه‌ها خیلی خوب بودند، اما در شروع نیمه دوم روی یک اشتباه کارمان خیلی سخت شد.

وی در ادامه بیان داشت: فوتبال جای تملق نیست. با تیم نوبهار بازی می‌کردیم که چند سال در لیگ ازبکستان خوب بازی کرده است. ما هم تیم جوانی هستیم و مشغول پوست اندازی هستیم. اشتباهات دارد ما را اذیت می‌کند اما مسئول همه اشتباهات و نتایج تیم من هستم. این تیم یک پنجره نقل و انتقالاتی دیگر نیاز دارد تا یکسری بازیکن به تیم اضافه کنیم. در اولین فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا چیزی جز تجربه اندوزی نمی‌توانیم داشته باشیم.

رحمتی عنوان داشت: از قبل شرایط را پیش‌بینی کرده بودیم و عملاً همه این شرایط را گفته بودیم. شما بازی ما با نوبهار را در ازبکستان دیدید و امروز هم موقعیت‌های ما را مشاهده کردید. فکر می‌کنم سرآمد موقعیت‌های گلی که داشتیم توپی بود که بعد از برخورد با شکم محمدرضا آزادی روی تور بالای دروازه نشست. باز هم می‌گویم مسئولیت همه چیز با من است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تیم بازی با کیفیتی در لیگ نمایش دهد و به شرایطی که وعده دادیم برسیم.

رحمتی در ادامه درباره شعار هواداران نساجی علیه‌ش تاکید داشت: آن‌ها حق دارند که از تیمشان توقع داشته باشند. شناختی که من از هواداران نساجی دارم، این است که آن‌ها فوتبال را متوجه می‌شوند. آن‌ها می‌فهمند که تیم تلاش می‌کند. در لیگ یک مدل و در لیگ قهرمانان یک مدل مشکلات برای ما می‌افتد. اگر ما فشار لیگ قهرمانان آسیا را تحمل نمی‌کردیم، الان جایگاه هفتم، هشتمی را در لیگ برتر داشتیم. همین امروز چهار بازیکن ثابت را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشتم. لیست ۲۳ نفره تیم ما را ببینید که چند جوان مازندرانی در تیم ما حضور دارند. هواداران حق دارند. بازیکنانم باید بفهمند در چه تیمی بازی می‌کنند. هواداران حق اعتراض دارند و هر چه بگویند با گوش دل می‌شنویم.

او درباره حمایت حدادیان، مالک نساجی از کادر فنی بیان داشت: او به همه شکل در کنار ما بوده است ولی عملا اتفاقاتی که ما را آزار می‌دهد، اشتباهات فردی است. باید یک جایی اشتباهات قطع شود. من قبلا هم گفتم که اگر کور سوی امیدی در فوتبال ایران می‌بینید، من را کمک کنید که به دنبال آن برویم. ما الان به چهل سال قبل برگشتیم. الان نساجی بازی می‌کند و بعدش قرار است سپاهان بازی کند. من در حال حاضر 30 بازی لیگ مهمان هستم و همیشه در حال پرواز هستم. یک جا زمین سفت است، یک جا نرم است. همه این‌ها در نتیجه‌گیری تاثیر دارد. به خدا قسم که من به دنبال بهانه‌گیری نیستم. من باز هم قول می‌دهم که اگر نوار اشتباهات فردی یک جایی قطع شود، رتبه تک رقمی کسب می‌کنیم. این قولی است که در سال اول قراردادم داده‌ام.

سرمربی نساجی در پایان درباره دلایل اشتباهات فردی بازیکنان تیمش توضیح داد: فشار و خستگی دلیل آن است. من زمانی که بازی می‌کردم، سعی می‌کردم مشکلات را گردن بگیرم. الان هم دارم می‌گویم که علت تمام این اتفاقات من هستم. بازیکن تحت فشار است. ما زمین و امکانات داریم که چهار روز یک بار بازی کنم؟ بروید و ببینید لیست نفرات من در بازی‌ها چقدر تغییر کرده است. من الان چهار روز دیگر هم باید بازی کنم. من آقای هوشمند را در لیگ می‌توانم بازی دهم، آقای جانملکی را در آسیا بازی دهم. الان پرسپولیس و سپاهان این مشکلات را ندارند چون تجربه دارند. همین تیمی که مقابل آن بازی کردیم، 6 بازیکن خارجی داشت و 3 بازیکن ملی‌پوش. ما چه داشتیم؟ ما یک مشت بازیکن جوان داشتیم که به آن‌ها افتخار می‌کنیم. نمونه آن مرصاد سیفی بود که به آن افتخار می‌کنم. اگر احساس مسئولیت بازیکنان هم به اندازه من شود، ما موفق می‌شویم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: دوباره مثل قبل، هم در آسیا و هم در لیگ برتر، فقط ۸ دقیقه بدون اشتباه بازی کردیم.