افشاریان: داور لیگ یکی گناه کرده که پسر من است؟ هیچ زدوبندی نکرده‌ایم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ خداداد افشاریان، عضو هیأت‌رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیرامون حواشی پدید آمده راجع به انتصابات فامیلی اظهار داشت: در داوری کشور این همه زحمت کشیدم و کار کردم، اما برنامه دیشب واقعا مرا خسته کرد و باعث شد از فوتبال زده شوم. من هیچ‌وقت چنین اتفاقی را ندیده بودم! موقعی که یک برنامه و یک مجری حرفی را می‌زند، باید با سند بزند. باید رضای خدا را و مردم را در نظر بگیرید. این میزی که شما (مجری) پشت آن هستید ، ممکن است چندی بعد در اختیارتان نباشد. برای من هم این گونه است.

وی در ادامه بیان داشت: آقای شریفی که داماد بنده هستند، از سال ۹۲ در داوری کشور حضور دارند؛ یعنی با آقایان ممبینی، غیاثی، اصفهانیان، عسگری و صفیری قبل از من کار کرده. او ۴۴ سال سن دارد و حتی زمانی که آقای تاج رییس کمیته داوران بودند با ایشان کار کرده. حالا سال آخر قضاوتش به مدیریت من خورده؛ چه گناهی دارد که ۲۰ سال در داوری کشور زحمت کشیده و حالا پدر خانمش مسئول کمیته داوران شده؟ حمیدرضا افشون هم خانواده شهید هستند و از سال ۹۴ کار می‌کنند. او گناه دارد که به خاطر حضور من در کمیته داوران تاوان بدهد!

افشاریان درباره سایر انتصابات حاشیه‌ساز عنوان داشت: پسر من اگر کیفیت نداشته باشد که نمی‌تواند کار کند. من می‌توانم او را تا سر زمین بفرستم، داخل زمین خودش باید کار را در بیاورد. اگر خوب نباشد در فضای مجازی نابودش می‌کنند! از کارشناسان درباره کیفیت داوری پسر من سوال کنید. او در لیگ یک و لیگ دو قضاوت‌های خوبی داشته، گناه کرده که پسر من است؟

وی در این رابطه گفت: قضاوت اشتباه و رفتارهای ناجوانمردانه درست نیست؛ از اینکه یک مجری با آبروی یک خانواده بازی می‌کند، متاسفم. در برنامه‌ای که قبل از این برنامه روی آنتن می‌رفت، همان آقای فردوسی‌پور ۱۰ بار روح الله شریفی را به چالش کشید، الان شده رانت من؟ واقعا برای مجری آن برنامه متاسفم که با آبروی افراد بازی می‌کند!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال راجع به  انتقادها بابت تست عجیب جسمانی از خورشیدی، مومنی و حاج‌ملک گفت: شاید حرفتان درست بوده و من اشتباه کردم؛ اما ما این کار را برای کمک به این ۳ داور مطرح انجام دادیم. این داوران که هرسه از استان‌های شمالی هستند، در تست‌های اول فصل رد شدند؛ این عزیزان ۱.۵ ماه تمرین داشتند و سال‌ها زحمت کشیده‌اند. خواستیم که یک نفر را به ساری بفرستیم و در محیط تجمیع شده تست بدهند تا زودتر برگردند. اینکه ما تست آسان گرفته باشیم و لابی کرده باشیم، صحت ندارد. مثلا ما چه کاری کرده‌ایم؟ زد و بندی کرده ایم؟ این داوران سال‌ها زحمت کشیدند و الان هم به لیگ یک رفته‌اند. این حواشی به من کمک می‌کند در آینده دیگر جز تهران جای دیگری از داوران تست نگیرم.

عضو هیأت‌رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: پوریا در لیگ یک و لیگ دو قضاوت‌های خوبی داشته، گناه کرده که پسر من است؟!