آخرین اخبار از سی‌وسومین روز عملیات طوفان الاقصی/ افزایش شمار شهدای غزه به 10۵۶۹ نفر

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سی‌وسومین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که نیروهای مقاومت فلسطین به حملات گسترده خود علیه عناصر متجاوز که قصد نفوذ زمینی به غزه را دارند ادامه می‌دهند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از ساکنان منازلی که بمباران شد، شهید و زخمی شدند.

بمباران گسترده غزه و درگیری نیروهای مقاومت با عناصر متجاوز

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل حملات گسترده خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته اند. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش متجاوز صهیونیستی محله النصر و اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

بسیاری از فلسطینی‌های ساکن منازل مسکونی که در جریان این حملات وحشیانه بمباران شدند به شهادت رسیده و بسیاری دیگر نیز همچنان زیر آوار هستند.

هلاک یک نظامی صهیونیستی در غزه

رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از ارتش رژیم اسرائیل گزارش دادند که یک نظامی صهیونیست از گردان 52، تیپ 401 ارتش در درگیری با نیروهای مقاومت در غزه کشته شده و سه تن دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

رسانه های رژیم اسرائیل در خبری دیگر اعلام کردند که یاکوف عزیری، سرگرد ذخیره ارتش رژیم اسرائیل بود که در درگیری با مقاومت فلسطین در غزه کشته شده است.

شهادت 9 فلسطینی در بمباران خانه‌ای در شمال غزه

منابع بیمارستانی غزه از شهادت 9 تن از غیرنظامیان در بمباران خانه‌‌ای در مرکز اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه خبر دادند.

افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در درگیری با مقاومت فلسطین

 ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی صهیونیست در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده و سه نظامی صهیونیست دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با این تلفات جدید، آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴۹ تن افزایش یافته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرده بود که از آغاز جنگ تا این لحظه ۳۴۸ نظامی و افسر ارتش، ۵۹ نیروی پلیس و ۱۰ نفر از نیروهای سازمان جاسوسی این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین کشته شده‌اند.

همزمان با این سخنان، تل آویو با ناامنی روبرو بود و منابع عبری زبان هم اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در پی حمله موشکی اخیر قسام تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید:

اذعان اسرائیل به هلاکت ۳۴۹ نظامی خود در ۳۳ روز جنگ غزه

نمی‌توانیم به فلسطینی‌های شمال غزه کمک برسانیم

افزایش شمار کشته‌های ارتش صهیونیستی در حمله به غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل بعد از آنکه ا رتش این رژیم رسما کشته شدن یک نظامی خود در غزه را تأیید کرد، از افزایش شمار کشته‌های نظامی صهیونیست‌‌ها به 32 نفر خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که در مجموع 349 نظامی صهیونیست از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (15 مهر) کشته شده‌اند.

افزایش شمار شهدای غزه به 10328 نفر

وزارت بهداشت غزه  امروز چهارشنبه در تازه ترین آمار خود از شهدای نوار غزه اعلام کرد که 10328 نفر طی 33 روز تجاوز و حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مختلف غزه به شهادت رسیده‌اند.

همچنین در این مدت 26000 نفر نیز زخمی شده‌ و 2300 تن دیگر تا این لحظه مفقود شده‌اند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه

رسانه‌های رژیم اسرائیل دقایقی پیش از فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

حمله به نظامیان متجاوز با بمب‌های دست سازی در کرانه باختری

گردان شهدای الاقصی در قلقیلیه (وابسته به جنبش فتح) اعلام کرد که نیروهایش توانسته‌ است با بمب‌های دست‌ساز مستقیما نیروهای متجاوز صهیونیست را هدف قرار داده و آن‌ها را مصدوم کند.

بمباران مدرسه‌‌ای با ده‌ها پناهنده در شهر غزه

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که جنگنده های رژیم اسرائیل مدرسه‌ای را که فلسطینیان غیرنظامی بدان پناه آورده بودند، هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر شبکه المنار لبنان نیز از شهادت 13 شهروند فلسطینی که اکثر آن‌ها کودکان هستند، دز بمباران خانه‌ای در تل‌الهوا واقع در شهر غزه خبر داد.

انهدام یک تانک و یک نفربر ارتش اسرائیل در شمال غزه

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در میدان التوام در شمال غرب شهر غزه، رزمندگان مقاومت یک تانک و یک نفر بر رژیم اسرائیل را که هشت نفر داخل آن بودند، منهدم کرده‌اند.

بنا به گفته القسام، در این عملیات از راکت‌های آر‌.پی.جی یاسین 105 استفاده شده است.

بیش از نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه تعطیل شده‌اند

شبکه المیادین به نقل از مدیر بیمارستان کویتی غزه گزارش داد: بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه کاملاً تعطیل شده اند.

پیش از این سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که سیستم بهداشت و درمان غزه توان خدمات رسانی ندارد و باید آتش بس برقرار شود.

مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه نیز تاکید کرده بود: تاکنون هیچ گونه کمک پزشکی به دست بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است.

شبکه المیادین پیشتر گزارش داده بود که پزشکان بیمارستان ناصر در خانیونس عمل‌های جراحی بیماران خود را بدون بیهوش کردن آنها انجام می‌دهند چرا که امکانات لازم برای این کار وجود ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز هشدار داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه فاجعه بار بوده و آنچه که در این باریکه مشاهده می‌شود از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی سابقه است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل مدرسه نزدیک تقاطع انصار در نوار غزه را بمباران کرد.

این در حالیست که آوارگان فلسطینی در این مدرسه پناه گرفته بودند.

انهدام تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست نیروهای فلسطینی

شاخه نظامی حماس اعلام کرد: نیروهای فلسطینی موفق شدند تعدادی از تجهیزات نظامی از جمله یک تانک و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با استفاده از دوش پرتاب «یاسین ۱۰۵» منهدم کنند.

این حمله نیروهای فلسطینی علیه جنگ افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال میدان التوام صورت گرفت.

الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در شمال و جنوب غرب شهر غزه همچنان ادامه دارد.

سرایا القدس نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی موفق شدند با شلیک خمپاره و پرتاب نارنجک خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در محور غربی غزه را منهدم کرده و تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

ارتش رژیم اسرائیل از کشته شدن دومین نظامی خود خبر داد

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که یک نظامی دیگر این رژیم امروز چهارشنبه در درگیری‌های غزه کشته شده است. با کشته شدن این نظامی شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جنگ علیه غزه به 33 نفر افزایش یافت.

صهیونیست‌ها درخواست خرید 200 پهپاد انتحاری به آمریکا داده‌اند

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که تل‌اویو از ایالات متحده آمریکا خواسته 200 پهپاد انتحاری از نوع سویچ بلید 600 به این رژیم بفروشد.

آمار جدید شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: دشمن صهیونیست طی ساعات گذشته مرتکب ۲۷ کشتار شده است که بر اثر آن ۲۴۱ نفر دیگر شهید شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از میان ۱۰ هزار ۵۶۹ شهید، چهار هزار و ۳۲۴ نفر از آنان را کودکان و دو هزار ۸۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

بر اثر این حملات همچنین ۲۶۴۷۵ نفر هم زخمی شده اند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: ما از سازمان ملل و صلیب سرخ می خواهیم به منظور توقف تهدیدات اشغالگران در داخل بیمارستانها حضور داشته باشند. از همه طرفها می خواهیم که گذرگاههای بشردوستانه امنی برای سرازیر شدن کمکها و سوخت ایجاد کنند.

همزمان خبرنگار الجزیره از شهادت ۱۷ نفر دیگر که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می دهند در بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داد.

حزب الله نظامیان صهیونیست را در اطراف پایگاه شومیرا هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان ما قبل ازظهر امروز به وقت محلی، نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پایگاه شومیرا هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان ما، تلفاتی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد کردند.

از سوی دیگر پهپاد رژیم صهیونیستی با سه موشک وزرشگاهی را در حولا در جنوب لبنان هدف قرار داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی موشکی به یکی از منازل در شهرک حولا شلیک کرد که منفجر نشد. همچنین پهپاد اسرائیلی موشکی به سمت یک خودرو در جاده حولا شلیک کرد که آنهم منفجر نشد.

همزمان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی، غرب شهرکهای بلیدا و محیبیب را هدف قرار داد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سی‌وسومین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که نیروهای مقاومت فلسطین به حملات گسترده خود علیه عناصر متجاوز که قصد نفوذ زمینی به غزه را دارند ادامه می‌دهند.