جهادگری که رمز موفقیتش در گمنامی و دوری از منیت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گلستان ما؛ توجه به ظرفیت‌های مردمی و کشف استعدادهای محلات از «هادی سمیعی» معلم آزادشهری یک چهره فعال و شاخص ترسیم کرد تا در جشنواره مالک اشتر خوش بدرخشد، این معلم بسیجی عرصه خدمت را محدود به سنگر علم و دانش نکرد و عزم خود را جزم برای اینکه ثابت کند خواستن، توانستن است.

برای همین بود که با تلاش تیمی نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی از استعدادهای محله پای کار آمدند و با شناسایی نقاط ضعف و قوت به تدوین یک سند جامع برای هر گونه فعالیت در محله با نیاز سنجی آن پرداختند و برای برنامه‌های خود هدف‌گذاری کرده و درصدد بازخوردگیری از هر برنامه برآمدند، این نوع نگاه را سالها با چاشنی گمنامی و دوری از منیت پیش گرفتند و همین مولفه‌ها رمز موفقیت‌شان شد در ادامه گفتگوی مختصری با این معلم جهادگر بسیجی و برگزیده مالک اشتر بسیج انجام دادیم که ماحصل آن را می‌خوانید.

 

«گلستان ما»: خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید؟

«سمیعی»: هادی سمیعی پاقلعه هستم، 30 ساله، متأهل و دارای سه فرزند که در آزادشهر ساکن هستیم و حدود ۱۲ سال است که توفیق خدمتگزاری در عرصه معلمی را دارم و به عنوان مربی رزمی نیز در سطح استان فعالیت می‌کنم، در حال حاضر به عنوان مربی یک آکادمی فعال دفاع شخصی در آزادشهر هستم و تحصیلات بنده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است.

«گلستان ما»: بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی ایجاد کرده است؟

«سمیعی»: از ابتدای سن کودکی وارد این مجموعه مقدس شدم و در این مجموعه رشد و موفقیت‌های زیادی کسب کردم و صاحب تجارب متعددی شدم.

در این مدرسه عشق از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای شخصی و گروهی بهره بردم و خیلی به دانش و یادگیری بنده کمک شد از جمله مدرس سواد رسانه، مربی دفاع شخصی نیروهای مسلح، مربی آموزش‌های عمومی بسیج و ... گوشه ای از آن بود.

«گلستان ما»: به عنوان یک معلم جهادگر نمونه، نقش بسیج را در به دست آوردن ‏موفقیت‌های‌تان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

«سمیعی»: با کسب تجارب و مهارت‌های مختلفی که در مجموعه بسیج بدست آوردم، توانستم در زندگی شخصی و کاری نیز موفق باشم، بالاخص در عرصه معلمی که نیاز است معلم در همه مهارت‌ها یک سر رشته‌ای داشته باشد.

«گلستان ما»: خصوصیت بارز فعالیت‌های شما که باعث این موفقیت در جشنواره بهترین‌های بسیج شده است را عنوان کنید؟

«سمیعی»: یکی از بارزترین خصوصیاتی که باعث موفقیت است، کار تیمی و گروهی،اخلاص،  ایثار و از خود گذشتگی اعضای تیم است که به فضل الهی این خصیصه در دوستان گروه و قرارگاه ما نهادینه شده و بدون هیچ منت و منیتی در کمک رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، جهادی و... در میدان هستند.

«گلستان ما»: چه اقدامات و فعالیت های شاخصی انجام داده اید؟

«سمیعی»: برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، با هم‌افزایی گروه‌های جهادی و فعالان مردمی محله امام حسن عسکری علیه السلام و تشکیل قرارگاه محله توانستیم با به هم پیوستن تلاش‌های اقشار مختلف به برنامه‌ها و دستاوردهای خوبی برسیم.

از جمله جشن برای پسران و دختران روزه اولی محله، پویش یلدای فاطمی که بسته‌های غذایی بین افراد کم‌برخوردار محله توزیع شد، پویش اطعام علوی که در عید غدیر با مشارکت مردمی طبخ خانگی انجام و در تمام شهرستان توزیع شد، پویش قربانی برای نیازمندان در عید قربان، پویش لوازم التحریر که بیش از یکصد بسته کامل کیف و لوازم التحریر تهیه و توزیع شد.

مسابقات متعدد و متنوع فرهنگی و هنری، نقاشی و زیبا سازی مدارس، مرمت خانه محرومان، پویش‌ها و چالش‌های مجازی، حضور موثر و کمک‌رسانی در سیل روستای قورچای آزادشهر، پخت و توزیع غذای گرم در مناسبات مختلف و ... از دیگر اقدامات ما در عرصه اقدام و عمل بود.

«گلستان ما»: برخی از فعالیت و برنامه‌های شما که آن را متمایز از سایر فعالیت‌های بسیجیان کرده است را بیان کنید؟

«سمیعی»: فعالیت‌هایی که در مجموعه ما انجام می‌شود حاصل خرد جمعی و بررسی در شورای محله است.

تشکیل بانک اطلاعاتی ظرفیت‌ها و استعدادهای محله، نقاط ضعف و قوت و تدوین یک سند جامع برای هر گونه فعالیت در محله با نیاز سنجی، هدف‌گذاری و بازخوردگیری از هر برنامه، رمز و عامل موفقیت محله ما است.

«گلستان ما»: اولویت شما در حیطه کاری چه هست؟

«سمیعی»: اولویت ما فعالسازی ظرفیت های مردمی، پرورش کادر جهادی و انقلابی و همگانی کردن شعار خدمت برای تحقق عدالت و پیشرفت است.

«گلستان ما»: برای آینده چه برنامه ای دارید؟

«سمیعی»: ضمن انجام با کیفیت‌تر و بیش از پیش برنامه‌ها و فعالیت‌های گذشته، قصد داریم کارگروه‌های تخصصی محله را از نظر کمی و کیفی گسترش بدهیم و ظرفیت‌های مردمی را احصاء و در حوزه‌های تخصصی بهداشت و درمان، علمی و آموزشی، فرهنگی و تربیتی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال زایی و ... به کار گیری کنیم.

 «گلستان ما»: چه مشکلاتی مانع پیشبرد اهداف شماست و چه صحبتی با مسئولین استان و شهرستان خود دارید؟

«سمیعی»: به جهت توانمند سازی مردمی در بحث اشتغال و راه‌اندازی کارگاه های کوچک یا خانگی نیاز به تسهیلات مختلف است، از جمله آموزش، تسهیلات بانکی کم بهره و ...

در بحث کمک عمرانی به خانواده‌های محروم نیز نیاز به تسهیلات یا تجهیزات و مصالح است، و در بحث عدالت خدمت رسانی نیاز به هم افزایی و پشتیبانی دستگاه های قادر بر پشتیبانی است که در همه این موارد انتظار است مسئولین استانی و شهرستانی بالاخص فرمانداران همت جهادی داشته باشند و ظرفیت‌ها رو کنار هم بیاورند.

در حال حاضر مسئول گروه جهادی شهدای گمنام آزادشهر ، مدیر قرارگاه جهادی محله امام حسن عسکری علیه السلام ، رییس شورای جهادی شهرستان آزادشهر و مسئول مجمع جهادگران استان گلستان و نماینده گروه های جهادی گلستان در مجمع جهادگران کشور هستم.   

معلم جهادگر آزادشهری معبرهای متعدد خدمت برای خود باز کرد و عرصه خدمت‌اش محدود به سنگر علم و دانش نشد، او رمز موفقیت‌اش را در دوری از منیت می‌داند.