وضعیت قرمز در شهر خسته؛ از استعفا تا فروش باشگاه در گردنه مرگ‌بار

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر مقابل ذوب‌آهن با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد؛ باختی که پس از روزهای ناخوش این تیم در لیگ قهرمانان آسیا رخ داده و البته استعفای سیدمهدی رحمتی از هدایت تیم مازنی را هم در پی داشت.

به گفته وحید محمدزاده بازیکن این تیم، رحمتی پس از شکست خانگی مقابل گاندوهای اصفهانی از شاگردانش خداحافظی کرده و طبیعتاً به‌خاطر شروع تعطیلات لیگ به واسطه فیفادی نوامبر، فعلاً تمرین و بازی هم در کار نیست. پس از اقدام رضا حدادیان به فروش باشگاه و تهدید صادق درودگر به استعفا، این سومین کناره‌گیری در نساجی است.

نساجی که از لیگ قهرمانان هم حذف شده در ۶ بازی اخیر خود در لیگ و آسیا به یک تساوی و ۵ شکست رسیده که این نتایج قمر در عقرب، تیم ریشه‌دار مازندرانی را به رده پانزدهم جدول لیگ چسبانده. رحمتی هم در نخستین تجربه سرمربی‌گری حرفه‌ای خود در آسیا (پس از پدیده) خیلی زود از جمع مدعیان صعود یا تیم‌های خطرساز کنار رفت.

اقدام مالک به فروش این باشگاه هم کم از استعفای رحمتی نیست. نساجی که طی سالیان اخیر به آئینه موفقیت باشگاه‌داری خصوصی در فوتبال فشل و ورشکسته ایران تبدیل شده بود، حالا در معرض محاق و بلاتکلیفی قرار گرفته و در زمین هم هیچ حرف خاصی برای گفتن ندارد، انگار که استخوان‌هایش پس از شکست‌های پیاپی نرمِ نرم شده است.

نتایج داخل زمین هم از مسائل بیرونی نشأت می‌گیرند؛ چه آن که حدادیان از بی‌توجهی مسئولان استانی و درودگر از بلاتکلیفی باشگاه بارها گله کرده‌اند و فوتبال هزینه‌بر در لیگ هم دیگر برای امثال حدادیان هیچ توجیهی ندارد. نساجی برای مالک متمولش چیزی جز هزینه‌های گزاف نداشته، مثل تراکتور برای محمدرضا زنوزی.

فارغ از نتایج خوب فصل گذشته، نساجی اکنون واقعیت فوتبال خصوصی است. تیمی که بسان جرقه موفق شده و رشد کرده اما وقتی خبری از درآمدزایی در این فوتبال نیست و حق پخش را به سادگی آب خوردن بالا می‌کشند، دیگر هیچ راهی برای تنفس و مجال باقی نمی‌ماند و این بار هم یک تیم ریشه‌دار فدای بی‌ساختاری فوتبال ایران می‌شود.

شعارهای تندوتیز هواداران سرسخت نساجی هم گواهی بر این مدعاست که در شهر خسته، هیچ‌کس از شرایط راضی نیست. البته مدیران باشگاه بارها اعلام کرده‌اند به سیدمهدی رحمتی اعتماد دارند و با او ادامه خواهند داد اما این که وضعیت خود باشگاه چه خواهد شد و این مدیران تا کِی بر سر کار هستند، خود موضوع دیگری‌ست.

هیأت مدیره نساجی طی روزهای آینده برای تعیین تکلیف استعفای رحمتی و مسائل مهم دیگر تشکیل جلسه خواهد داد. جلسه‌ای که احتمالاً موضوعات مالی و اقتصادی‌اش بسیار اهمیت خواهد داشت و تأثیرش را بر تیم و مجموعه باشگاه خواهد گذاشت.

باشگاه نساجی مازندران در وضعیت بغرنجی قرار گرفته که هر آن بیم یک اتفاق عجیب در جهت نابودی آن احساس می‌شود.