انتخابی جام جهانی فوتبال| شروع پرواز تیم ملی به آمریکای شمالی با درخشش سریک و مهدی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب نخستین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸ امشب پنج‌شنبه ۲۵ آبان در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ رفت.

مطابق پیش‌بینی‌ها، امیر قلعه‌نویی ترکیب اصلی خود را مبتنی بر حداکثر توان بازیکنان بالاخص لژیونرها به میدان فرستاد تا این بازی در واقع به نوعی مسابقه تدارکاتی برای یوزهای ایرانی تبدیل شود؛ موضوعی که خیلی زود با برتری عددی ایران مشخص شد.

در همان نیمه نخست و ظرف یک ربع از ساعت، سردار آزمون دو بار دروازه تیم شرق آسیایی را روی پاس‌های کات‌بک باز کرد تا این ایران باشد که خیلی زود به برتری رسیده و به دنبال افزایش گل‌هاست. در ادامه این نیمه تلاش بازیکنان ایران برای گلزنی به جایی نرسید.

تیم رقیب که در نیمه نخست هیچ موقعیتی نداشت، نیمه دوم را برای اعاده حیثیت آغاز کرد اما باز هم این ملی‌پوشان فوتبال ایران بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما با بی‌دقتی و بدشانسی، موقعیت‌های خوب را تبدیل به گل نکردند.

در ادامه پس از این که یک گل مهدی طارمی به علت آفساید مورد قبول داور قرار نگرفت، این بازیکن در دقایق پایانی توانست یک بار دیگر دروازه تیم هنگ‌کنگ را باز کند تا تیم ملی بزرگسالان ایران انتقام شکست تیم فوتبال امید را به خوبی گرفته باشد.

نهایتا هم رامین رضائیان روی یک ضربه آزاد بسیار زیبا، دروازه رقیب را برای بار چهارم گشود و بازی با این نتیجه پرگل برای دو تیم پایان یافت.

ایران ۴
گل: سردار آزمون ۱۲ و ۱۵ - مهدی طارمی ۸۶ - رامین رضائیان ۹٠+۲

هنگ‌کنگ صفر
گل: -

ایران:

علیرضا بیرانوند،  شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی، رامین رضائیان،  احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی (۷۰ مهدی ترابی)، سامان قدوس (۷۰ امید ابراهیمی)، مهدی طارمی (۸۶، کریم انصاری فرد)، سردار آزمون (۸۶، محمدجواد حسین نژاد) 

هنگ‌کنگ:

تسه کاوینگ، لئونگ نوک هنگ،  نونز داس، وو چانگ مین، تان چانگ لوک، مت اور،  لام هین تینگ، لی انگا هوی، پون پوی هین، ماهاما اوال،  یوئه تزه نام

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقدماتی جام جهانی به پیروزی مقابل هنگ‌کنگ دست یافت.