جام جهانی زیر 17 سال| صعود نوجوانان با برد آسان/ بچه یوزها حریف شیرهای اطلس شدند

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در ادامه رقابتهای جام جهانی نوجوانان و از رقابتهای دور پایانی مرحله گروهی تیم نوجوانان ایران در گروه C در ورزشگاه سی‌جالاک هاروپات به مصاف تیم نیوکالدونیا رفت و با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد.

تیم کشورمان در این مسابقه بازی را تهاجمی آغاز کرد و پس از خراب کردن چندین موقعیت گل سرانجام در دقایق 17 و 34 توسط امیرمحمد رزاقی‌نیا به گل رسید تا برنده به رختکن برود.

نیمه دوم انیز امتداد نیمه نخست بود و تیم نوجوانان ایران تیم برتر زمین بود که بر حریف استیلا داشت اما باز هم  فرصت سوزی مهاجمان سبب شد تا تیم نوجوانان دقایق طولانی در انتظار گلهای بعدی بماند. در نهایت نوجوانان ابتدا در دقیقه 76 با ضربه سر رضا غندی‌پور، اختلاف خود با نماینده اقیانوسیه را به 3 گل رساند و در ادامه در دقایق 5+90 و 8+90 توسط محمد عسکری و کسری طاهری به گل‌های چهارم و پنجم دست یافت تا در نهایت با نتیجه قاطع 5 بر صفر حریف گمنام خود را شکست دهد.

در دیگر دیدار گروه C، تیم نوجوانان برزیل با نتیجه 2 بر یک مقابل انگلیس به برتری رسید تا هر دوی این تیم‌ها به اضافه ایران شش امتیازی شوند. با توجه به بردهای 10 و 9 گله انگلیس و برزیل برابر نیوکالدونیا، این دو تیم به‌خاطر تفاضل گل بهتر در رده‌های اول و دوم جدول گروه C قرار گرفتند و راهی یک هشتم نهایی شدند. ایران هم که برخلاف تیم‌های اول و دوم گروه نتوانست گل‌های زیادی به رقیب قعرنشین خود بزند، با 6 امتیاز و به‌عنوان تیم سوم به جمع 16 تیم پایانی راه یافت.

در صورتی که تیم سوم گروه C در جمع صعودکنندگان قرار می‌گرفت، باید مقابل یکی از تیم‌های صدرنشین گروه A یا B می‌کرد. تقابل تیم سوم گروه C با صدرنشین گروه B تنها در صورتی اتفاق می‌افتاد که تیم‌های سوم گروه‌های E ،C ،B و F به جمع 16 تیم نهایی صعود کنند. با این حال تیم سوم گروه D یعنی ژاپن موفق به کسب 6 امتیاز شده و قطعا یکی از تیم‌های صعودکننده خواهد بود. پس سناریوی دوم رد شده و ایران به مصاف صدرنشین گروه A یعنی مراکش خواهد رفت.

دیدار تیم‌های ایران و مراکش از ساعت 15:30 روز سه‌شنبه اول آذر برگزار می‌شود.

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با شکست تیم نیو کالدونیا، به دور یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان صعود کرد.