سردار سلیمانی: حمایت از مقاومت مردم غزه رکن ترویج فرهنگ مقاومت است

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ صبح امروز (یکشنبه) ۲۸ آبان‌ماه در اولین روز از هفته بسیج، آئین تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر آن امام با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) و با حضور اقشار مختلف سازمان بسیج و بیش از دو هزار نفر از بسیجیان برگزار و با آرمان‌های امام خمینی در حمایت از فلسطین و غزه تجدید میثاق شد.

سردار سرتیپ پاسدار، احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در این مراسم اظهار داشت: امروز این سربازان باوفا، پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان جان‌برکف در این جمع حاضر شدند تا به جهانیان اثبات کنند که بسیج زنده است و تشعشع آن عالم‌گیر خواهد شد.

سردار ذوالقدر افزود: باید برای آن‌هایی که امکان حضور جهت عضویت در بسیج را تاکنون نداشتند، فرصتی فراهم شود تا بتوانند عضو بسیج شوند؛ از سوی دیگر، بسیجیان باید برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستداران انقلاب اسلامی امیدآفرین باشند.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت و فداکاری شهیدان، گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن مردم کشورمان دارند؛ لذا هر یک از بسیجیان باید نشانی از شهیدان داشته باشند، وصیت‌نامه شهدا را بخوانند و از آن‌ها درس‌ها بیاموزند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: ما باید به وصیت‌نامه امام (ره) توجه داشته باشیم و آن را فراموش نکنیم؛ زیرا ایشان برای همه اقشار جامعه راهکاری را تعیین کردند.

سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: کلام رهبری حکیمانه و الهی است؛ به‌نحوی‌که دشمنان گاهی ایشان را بهتر از ما شناختند؛ پس باید عشق به ولایت و میهن را به یکایک فرزندان این کشور بیاموزیم.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان سخنران اصلی در آیین تجدید میثاق بسیجیان با امام خمینی (ره) اظهار داشت: امسال مراسم زیارت مرقد امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان آغاز برنامه‌های هفته بسیج در شرایطی برگزار می‌شود که در قسمتی از جهان اسلام شاهد تقابل جبهه حق و باطل و اسلام و کفر هستیم.

سردار سلیمانی افزود: آمریکایی‌ها بیش از ۲۳۰ سال از سابقه ۲۵۰ساله تاریخ خود را در جنگ، شرارت، خون‌ریزی و تجاوز به حقوق دیگران سپری کرده‌اند؛ البته در کنار آن‌ها سایر قدرت‌های اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان هم به صحنه آمدند تا رژیم صهیونیستی را که در وضعیت فروپاشی و اضمحلال قرار داشت از یک معرکه هولناک نجات دهند.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی شکست غیر قابل ترمیمی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و این بهانه‌ای شد تا آن‌ها تمام ظرفیت و توانایی خود را علیه مردم غزه بکار گیرند؛ اما مقاومت مردم غزه و پایمردی آن‌ها شکست دیگری را برای رژیم صهیونیستی رقم زد؛ زیرا دشمنان تصور می‌کردند که این حملات و وحشی‌گری‌ها کمر مقامت را سست می‌کند، اما همه شاهدند که مقاومت به‌صورت مستحکم و غیرقابل‌تصور در برابر این وحشیگری‌ها ایستاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: این مقاومت مردم غزه پیامی گسترده در سطح جهان شد به‌نحوی‌که افراد کنجکاو از ادیان مختلف می‌پرسند که این مقاومت در چه فرهنگی ریشه دارد. در واقع مقاومت مردم غزه وسیله‌ای برای آشنایی پیروان دیگر ادیان با اسلام و فرهنگ مقاومت شد؛ مقاومتی که از ملت بزرگ ایران و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به جهان صادر شد و لذا امروز مقاومت مردم غزه یکی از ارکان مهم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جهان شده است.

سردار سلیمانی افزود: سومین پیروزی‌ای که مردم مظلوم فلسطین به دست آوردند، پیروزی رسانه‌ای است؛ زیرا غول‌های رسانه‌ای تلاش کردند که حقایق موجود در غزه را تحریف کنند و وارونه جلوه دهند تا به‌این‌ترتیب روایت نادرستی از طوفان‌الاقصی به مردم جهان مخابره شود؛ اما همان خون‌های به‌ناحق ریخته شده، حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به دنیا مخابره کرد و وجدان‌های بیدار دنیا هر یک تبدیل به یک رسانه شدند؛ بدین ترتیب جبهه رسانه‌ای مردم پایه برای دفاع از حقوق فلسطینیان در جهان شکل گرفت و این باعث شد در کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی‌های چندصدهزارنفری در دفاع از فلسطینیان و محکومیت رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

در این مراسم دختران حاج قاسم سرود خوانی کردند و مراسم حماسه خوانی توسط مرشد صدقی اجرا شد.

 

امروز در اولین برنامه رسمی هفته بسیج، آئین تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حرم امام برگزار شد.