اژه ای: کلید حل مشکلات هم افزایی و نگاه بسیجی است/ سرلشکر سلامی: صهیونیستها منتظر آتش بس هستند اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ نشست اساتید بسیجی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، نماینده حماس، ریاست سازمان بسیج اساتید و وزیر علوم و تحقیقات در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

گزارش تصویری/ نشست سراسری جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کشور

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این نشست پس از یادبود شهدا و خوشامد گویی به مدعوین با اشاره ظرفیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه تربیت مدرس بین دانشگاه های کشور رتبه دوم را دارد و در نظام های رتبه بندی جهانی در سال جاری افزایش و ارتقای رتبه را داشته است.

وی افزود: این دانشگاه کارآمدترین دانشگاه بوده است و دانشگاهی در تراز حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به نقش اساتید در موضوع تربیت در نظام حکمرانی گفت: بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس به چنین نشست هایی افتخار می کند و ابراز امیدواری کرد تا این نسشت ها قدمی باشد برای آزادسازی فلسطین و غزه.

مردانی به عنوان سخنران بعدی اظهار کرد: امروز شاهد شکل گیری هسته های مقاومت در سراسر جهان با فرماندهی مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: پیروزی های امروز ثمره تلاش های انقلاب است و هدف نشست ۳۰ هزار نفره امروز در سراسر دانشگاه های کشور به منظور محکوم کردن رژیم صهیونیستی و تشکیل گروه های علمی با حضور اساتید دانشگاه هاست تا دستاوردهای عملی برای توفیقات علمی بکارگیری شود.

وی با اشاره به ۷۰۰ طرح علمی در کشور که در دستور کار ۲۰ گروه علمی دانشگاه های کشور است گفت: بر همه ما واجب است در این رابطه قدم های موثری برای تحول در علوم انسانی را در دستور کار بسیج اساتید قرار دهیم.

محسنی اژه ای: امروز کلید حل مشکلات هم افزایی و نگاه بسیجی است

رئیس قوه قضائیه به عنوان سخنران بعدی این نشست اظهار کرد: رهبر انقلاب خود به عنوان یک بسیجی عالم و شجاع و زمان شناس و این با خصوصیت بسیجی که شجاعت بود و فقط با توکل بر خدا که خصوصیت بسیجی بود با اعتماد به خدا و بسیج مردم در مقابل استکبار جهانی ایستاد و همه آنها را با بسیجیان و جریان مقاومت شکست داد.

وی افزود: روحیه بسیجی امروز در غزه مظلوم اما با روحیه بسیجی و جهادی در مقابل همه جبهه اسکبار ایستاده و با وجود شهادت و مظلومیت این مقاومت کم سابقه است و حماس و جریان مقاومت با وجود همه این سختی ها ایستاده اند.

وا گفت: بسیجی یعنی ایستادن با آگاهی و دستور ایجاد بسیج توسط امام خمینی ره امروز تبدیل به جبهه مقاومت در سراسر جهان شده و درود می فرستیم بر امام بزرگوارمان و رهبر انقلاب که امروز به عنوان بسیجی پشتیبان اصلی جریان های مقاومت جهان است.

وی افزود: امروز جوانان تشنه علم و ایمان هستند و این وظیفه اساتید است که جوانان را از این چشمه سیراب کنند و امید داریم این مسیر موجبذقدرت بازدارندگی در برابر همه دشمنان باشد و امروز تولید قدرت بر دوش شما اساتید در راستای این تولید علم را دارد و اساتید نقش کلیدی را در این موضوع دارند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز اگر بصیرت لازم نباشد قافلگیر می شویم و بصیرت افزایی امروز به عهده اساتید حوزه و دانشگاه است و در این راستا باید تلاش بیشتری شود تا از ناهنجاری ها کاسته شود و دشمن نتواند از این مشکلات استفاده کند.

وی تاکید کرد: دشمن امروز می داند دوره بزن در رو پایان یافته؛ لذا به دنبال گمراه کردم جوانان است و این وظیفه امروز بیش از همه به عهده بنده است و من دست به سوی شما دراز می کنم تا با کمک شما و رشد فرهنگی جلو این جنگ نرم و ناامیدی در جامعه را با روحیه جهادی و هوشیاری و بیداری بگیریم و نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن سعی دارد انرژی در داخل کشور در درگیری بین خود ما تحلیل رود و شیطان امروز به دنبال ایجاد تفرقه است و همه ما با خصلت بسیجی باید در همه میادین حاضر باشیم و بسیج ما نیرویی است در همه عرصه ها که در عرصه فرهنگی هم حاضر و ناظر است و این معنای واقعی بسیج است.

وی گفت: در سیل و زلزله و بیماری این بسیج است که در صف اول ایستاده است، این نفی فعالیت سایر ارگان ها نیست؛ اما ارگان ها هم به عنوان یک بسیجی پای کار مردم هستند و امروز کلید حل مشکلات هم افزایی و نگاه بسیجی است و باید برای مصلحت کشور از جسم و مال و آبروی خود بگذریم و از خدا بخواهیم در مسیر اولیای خدا باشیم.

وی در پایان گفت: امروز پدافند غیر عامل ما تقواست و خداوند ناظر بر ماست و از او بخواهیم به کمک ما بیاید و امروز ما باید به دنبال احقاق حق مظلومان غزه باشیم و این جنایات از سال ۱۹۳۷ میلادی تا کنون را بی جواب نگذاریم و خواستار رسیدگی به این جنایات باشیم و این کمک شما حقوق دان ها را می طلبد تا همه اینها در یک دادگاه اسلامی بین المللی حتی معاونان و مشاوران آنها محاکمه شود.

نماینده حماس: امروز غرب برخورد دو گانه ای در برابر غزه دارد

نماینده حماس در این نشست اظهار کرد: امروز غرب برخورد دو گانه ای در برابر غزه دارد و هنوز هم برخی کشورهای دنیا مثل آلمان بر علیه مردم فلسطین بیانیه صادر می کنند.

وی افزود: امروز بر اساس قوانین بین المللی و نس صریح قرآن حق داریم که از خود در برابر این جنایات دفاع کنیم.

وی گفت: تا امروز ۶۱ خبرنگار در جریان نشان دادن مظلومیت غزه به شعادت رسیده اند ولی هنوز چشم جهان نسبت به مظلومین غزه باز نشده است.

وزیر علوم: دانشگاه با تکیه بر اساتید بسیجی بهترین پشتیبان کشور هستند

زلفی گل، وزیر علوم و تحقیقات در این نشست اظهار کرد: بسیجی و خودی کسی است که از شنیدن پیشرفت های ایران اسلامی خوشحال می شود.

وی افزود: امروز تلاش دشمن در این است که دانشجویان و عالمان ما را در مقابل نظام قرار دهند ولی پاسخ من آنها این است که اینان همه در آغوش همین کشور علم آموختند و نشان دادند تمام قد در خدمت این کشور اسلامی هستند.

وی گفت: اینجاست که نقش اساتید پر رنگ تر از گذشته خواهد شد و مسئولان کشور ما باید بدانند بهترین عرصه سرمایه گذاری علم در دانشگاه است و علم و فناوری اقتدار آفرین است و هزینه های این وزارتخانه ها مصرفی نیست و دانشگاه با تکیه بر اساتید بسیجی بهترین پشتیبان کشور هستند.

سردار غلامرضا سلیمانی به عنوان سخنران بعدی در این نشست اظهار کرد: هفته بسیج را به همه اساتید خواهر و برادر حاضر و همه اساتیدی که در سراسر کشور در این برنامه حضور دارند تبریک عرض می کنم.

وی با دعوت از سردار سلامی از این یادگار ۸ سال دفاع مقدس خواست تا برای حضار سخنرانی فرمایند.

سردار سلامی: امروز قدرت ایمان بر تجهیزات پیشی گرفته است

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این نشست اظهار کرد: همه با اعجاز امام خمینی ره آشنا هستیم که چگونه در جهان تجلی پیدا کرد و درخت تناور میهن اسلامی را پایدار ساخت.

وی افزود: بسیج دامنه ای جهانی دارد و نقشه سیاسی جهان را می تواند تغییر دهد و جوانان کشورهای اسلامی را با رسالت خود آشنا کرده است.

سردار سلامی گفت: امروز با آرایه های به هم پیوسته ای از بسیج در سراسر جهان مواجه هستیم و بسیج را از غزه و سوریه و عراق تا ایران و یمن و افغانستان بسیج را به عنوان یک هیمنه به هم پیوسته می بنیم و جهان اسلام از یک واژه در نقشه سیاسی به یک واقعیت مجسم مبدل شده است.

سلامی افزود: امروز بسیج به نوان تفکری عمیق و قدرتی عظیم در شرق آسیا شناخته شده که موجب ایجاد این پدیده شگفت انگیز و عنصر قدرت ملی مبدل شده است که برای ایران عنصری موثر به حساب می آید.

وی گفت: بسیج امروز به عنوان بازویی موثر عمل کرده که قدرتمندترین تهدیدات را خنثی نموده است و از آنها فرصت هایی برای تراز قدرت کشور ساخته است.

وی توضیح داد: مهمترین عنصر قدرت ساز و مولد و الهام بخش رهبر بسیجی ماست که وقتی آمریکایی ها از تحلیل قدرت خود نوشتند نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزما عنوان کردند.

سردار سلامی افزود: رهبران آمریکا صاحب فضیلتی نیستند و این بیان خود امریکاست و به همین دلیل امریکا توان تبدیل قدرت به منفعت را از دست داده است و امروز این ضعف را در روند سقوط این قدرت می بینیم.

فرمانده سپاه ادامه داد: امروز مقاومت بدون داشتن توان خرید حتی یک تانک توانسته ماشین جنگی صهیونیست را از کار بیندازد و در میدان می بینیم که امروز قدرت ایمان بر تجهیزات پیشی گرفته است.

سردار سلامی توضیح داد: امروز جغرافیای اسلام مکتب ساز است و همچون مکتب عاشورا انسان ساز عمل می کند و مردم ایران چون متصل به مکتب و رهبری متصل هستند موجزه پیرپزی های غیر قابل باور را محقق می کنند.

وی گفت: سال گذشته در همین روزها تصوری به وجود آمده بود که می گفتند ایران به بی تعادلی بازگشت ناپذیری رسیده اند؛ اما امروز قدرت تغییر پذیری نظام را می بینند در حالی که خودشان دچار فروپلشی شده اند و امروز همه نگاه ها به ایران است.

وی افزود: امروز اسلام، مردم و رهبری عنصر اصلی قدرت در کشور ماست و دانشگاه پایه ایمان است و اساتید ما پیشرانان علم هستند که حکمت و علم را در کالبد دانشجویان می دمند و تا کشوری محو در اندیشه نشود به شکوه نمی رسد.

وی گفت: نقش کلیدی پیشرانی و پیشگامی امروز با اساتید دانشگاه است که فرصتی خواص را در اختیار ما قرار می دهد.

 

گزارش تصویری/ نشست سراسری جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کشور

 

امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه نشست اساتید بسیجی سراسر کشور با حضور رئیس قوه قضائیه، فرمانده سپاه پاسداران، رئیس سازمان بسیج و وزیر علوم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.