توقف چند روزه جنگ در غزه از روی اجبار بود نه بشر دوستانه!

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه، با اشاره به آتش‌ بس ۴ روزه در غزه اظهار داشت: آتش بس یعنی جنگ متوقف شود، اما آمریکا و اسراییل مخالف آتش بس و توقف جنگ هستند و این موضوعی که اعلام کردند توقف حمله برای چند روز است.

وی با اشاره به اینکه حماس از اول تمایل به تبادل زندانی ها داشته است، گفت: حماس از اول آمادگی داشته که این تبادل زندانیان را انجام دهد و رژيم صهیونیستی که بیش از ۴۰ روز جنایت و کشتار کردند، حال به همان حرفی که حماس از اول زد برگشتند، اما توقف حمله برای چند روز منافعی را برای رژيم صهیونیستی در پی خواهد داشت.

وی افزود: رژيم صهیونیستی در حال حاضر ساعتی یک الی دو کشته در غزه می دهند، این بدین معناست که این رژیم تحت فشار است و نیاز به توقف برای بازسازی و تجهیز نیروها دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه فشار افکار عمومی روی دولت نتانیاهو بالا است، تصریح کرد: همه می دانند حماس آمادگی تحویل زندانیان اسراییلی را دارد و این دولت نتانیاهو بود که مخالفت می کرد، بنابراین این توقف چند روزه حمله باعث کاهش فشار داخلی خواهد شد. 

ایزدی همچنین بیان کرد: چند روز پیش در سازمان ملل در قطعنامه ای همه کشورها خواهان آتش بس بودند، اما آمریکا گفته بود که اگر آتش بس باشد، آنرا وتو خواهد کرد و برای اینکه آمریکا وتو نکند به همین توقف حمله چند روزه راضی شدند و تنها این مورد رای آورد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بایدن در داخل آمریکا، خاطر نشان کرد: اکثریت غریب به اتفاق جوانان و مردم در آمریکا مخالف این جنگ هستند و این موضوع برای بایدن با توجه به انتخابات پیش رو مناسب نیست و این توقف حمله کمکی برای آن ها خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: به هرحال این توقف حمله برای چند روز از روی نگاه بشر دوستانه نبوده است و از روی اجبار و با اکراه صورت گرفته است.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به توقف چند روزه جنگ در غزه گفت: این توقف حمله برای چند روز از روی نگاه بشر دوستانه نبوده و از روی اجبار و با اکراه صورت گرفته است.